Citat:
Ursprungligen postat av JoTaB
Hej,
Jag har nyligen börjat jobba heltid och kommit fram till att flera tusen kronor per månad kan komma att hamna i händerna på burger king, mcdonalds, lokala pizzabagare med flera om jag inte kommer på ett billigare och bättre sätt att äta lunch.
De kriterier en bra lunch har är följande;
-Billig
-Går snabbt att äta (Tid är pengar)
-Praktisk (Går snabbt att laga stora mängder, enkel att förbereda inför ätande etc.)
-God (Det går inte att äta något äckligt snabbt)
-Energirik och mättande (Man måste bli mätt och stå sig några timmar)
Hur kan man röra ihop något som följer dessa kriterier?
Jag tänker mig någon form av proteinshake, kanske med en del ägg och socker i? Det ultimata vore en lunch i flytande form man har med sig i en flaska och lätt häller i sig på en minut, och samtidigt så får den inte kosta så mycket.
Har någon några bra tips på hur dom har löst detta? Eller kanske några kreativa idéer?
Måste bara fråga varför du måste kunna få i dig lunchen på någon minut? Som du skriver så äter du annars på snabbmatställen och då tar en lunch minst 30 minuter. (promenad dit, beställning, äta, promenad tillbaks)
Det finns massor av goda luncher och du har redan fått några bra svar. Mitt förslag är att du lagar dubbel sats till middag och tar med dig resterna dagen efter.