• 1
  • 2
2008-09-14, 21:01
Medlem
Det är dags nu. Ny soffa måste in i hemmet, pronto, och budgeten pekar mot ikea. Vilken soffa bör undvikas? Vilken soffa har Kamprads lärljungar lyckats med? Har ni lust att dela med er av ikeasoffåsikter?
Citera
2008-09-14, 21:14
Medlem
Eovyns avatar
Ektorp!!!

Verkligen nice soffa och inte dyrt heller. Den är verkligen super super skön och mjuk och o...kan bara vara positiv. Finns ju i flera olika mönster och färger så passar nästan alla.

lycka till med letandet
Citera
2008-09-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eovyn
Ektorp!!!

Jag hade spanat in den. Mer eller mindre bestämt mig faktiskt.
Dåååå... hade svägerskan, kollegan och annat löst folk en massa åsikter (de är alla ägare av en Ektorp). Tydligen så sjunker ryggkuddarna ihop i knölar och man måste 'buffa' in sittkuddarna varje gång man har haft en vild sittning i soffan..?

Tack för att du tog dig tid att svara!
Citera
2008-09-14, 21:28
Medlem
Snövits avatar
Jag hade en IKEA soffa en gång och kommer aldrig mer att köpa en. Den jag hade hette Göteborg och var då jag köpte den rätt dyr. Kass var den i alla fall och blev jättesnabbt nersutten.
Citera
2008-09-14, 21:33
Medlem
TCOBs avatar
Mysinge hade jag tidigare. Det är inte en av de finare men den är praktisk till tusen. Tvätt- och utbytbara överdrag. Sidorna går att fälla 0-90 grader stegvis vilket gör den till en smidig övernattningssoffa. Skönhetsmässigt är den helt okej och hade inga problem med deformeringar.
Citera
2008-09-14, 21:34
Medlem
Sid Fernwilters avatar
Att hitta riktigt bekväma och hållbara soffor till ett bra pris är inte lätt. När jag för ett år sedan skulle hitta min budgetsoffa på IKEA upptäckte jag att soffmodet svängt sedan sist... Det är ett otyg med antingen låga ryggar eller att ha kuddar till ryggstöd. Precis som indikerats för Ektorp här så faller kuddarna ihop till en oformlig hög efter ett tag. Låga ryggar - hur kan man sitta bekvämt i en sådan soffa? Hursomhelst är jag fortfarande nöjd med IKEA-soffan Vreta, kanske inte ett budgetalternativ men dock IKEA.
Citera
2008-09-14, 21:35
Medlem
hultapajks avatar
Månstad

...Bara för namnet! (Det är en by utanför Borås)
Citera
2008-09-14, 21:41
Medlem
skrikens avatar
Ektorp

Inte så dyr och ett absolut plus är att man kan byta överdraget. Har den själv och den är riktigt skön
Citera
2008-09-14, 23:51
Medlem
Har själv en mysinge och jag tycker den är helt ok, inte alls så farligt dyr men jag tycker den blir ganska varm att sitta i.

Ektorp är ingen personlig favorit, mest till utseendet men den är ganska populär.

Personligen kollar jag på Kramfors serien, en soffserie jag tycker ser bra ut. Men tyvärr så tycker inte sambon det -_-

Har bytt tyg på de flesta Ikea sofforna och ingen var direkt ansträngande. Så där lär det inte gå fel om man inte saknar två tummar eller dylikt.
Citera
2008-09-15, 00:02
Medlem
jomenvisst84s avatar
Om man bortser från att Ektorp är äckligt ful så är det en ganska bekväm soffa.
Citera
2008-09-15, 00:04
Moderator
rotadents avatar
Jag tycker inte heller att Ektorp ser så rolig ut, dock är den helt okej att sitta i. Kramfors är snygg, men den gillar jag däremot inte att sitta i. Ryggstödet är för lågt och den tar dessutom en jäkla massa plats. Priset är inte så lågt heller, då kan man nästan lika gärna kolla på andra affärer också om man ändå ska lägga en del pengar på soffan. Jag köpte min senaste på Mio och jag tycker i alla fall att kvaliteten känns snäppet högre än IKEA. Men det är i och för sig svårt att säga innan man har suttit ner grejerna i ett par år...
Citera
2008-09-15, 06:42
Medlem
AnnaMs avatar
Kan jag låna denna sofftråd med frågan om nån har köpt soffa ifrån FurnitureBox?
Deras priser verkar bra men hur är kvaliteten på sofforna?
Är mest intresserad av denna:
http://www.furniturebox.se/sv/artikl.../boden-57.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här