2008-09-14, 20:17
Medlem
Jag undrar ifall det finns någon möjlighet att använda mig av USB för att föra över vissa filer från min bärbara dator med Ubuntu installerat till min stationära med Windows?
Citera
2008-09-14, 20:48
Bannlyst
Det bör inte vara några problem, bara det inte är filer just för ubuntu, tex text filer, musik, film, o.s.v. skall inte vara några problem.. Fungerade fint för mig idag senast..
Citera
2008-09-14, 20:54
Medlem
koZmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainrelease
Jag undrar ifall det finns någon möjlighet att använda mig av USB för att föra över vissa filer från min bärbara dator med Ubuntu installerat till min stationära med Windows?

Går dock inte vad jag vet att överföra filer från en ubuntu dator till en windows formaterad disk, dvs nästan alla usb minnen och externa/interna hårddiskar.
Citera
2008-09-14, 21:46
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Installera ntfs3g först och aktivera skrivstöd för ntfs diskar så skall det gå vägen.
Citera
2008-09-14, 23:25
Medlem
Citat:
Går dock inte vad jag vet att överföra filer från en ubuntu dator till en windows formaterad disk, dvs nästan alla usb minnen och externa/interna hårddiskar.

Som nån sa ovan, det går alldeles utmärkt.
Citera
2008-09-14, 23:44
Medlem
alinds avatar
Om du har en relativt ny version av Ubuntu (t.ex. 8.04) är det lika enkelt som att sätta i sladden. En ikon på skrivbordet visar att din usb-disk är tillgänglig. Dubbelklicka och kör på.
Citera
2008-09-14, 23:57
Medlem
Zibris avatar
Jag har ingen erfarenhet av NTFS, men om UBS-minnet är formaterat som FAT så är det absolut inga problem. NTFS ska heller inte vara några problem, men inget jag har koll på. FAT-formaterade USB-minnen använder jag däremot, just för det här syftet.
Citera
2008-09-15, 08:27
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zibri
Jag har ingen erfarenhet av NTFS, men om UBS-minnet är formaterat som FAT så är det absolut inga problem. NTFS ska heller inte vara några problem, men inget jag har koll på. FAT-formaterade USB-minnen använder jag däremot, just för det här syftet.

Förutom att det är lite halvslött så fungerar kopiering / flyttning till / från NTFS utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in