Jag undrar ifall det finns någon möjlighet att använda mig av USB för att föra över vissa filer från min bärbara dator med Ubuntu installerat till min stationära med Windows?
Det bör inte vara några problem, bara det inte är filer just för ubuntu, tex text filer, musik, film, o.s.v. skall inte vara några problem.. Fungerade fint för mig idag senast..
Jag undrar ifall det finns någon möjlighet att använda mig av USB för att föra över vissa filer från min bärbara dator med Ubuntu installerat till min stationära med Windows?
Går dock inte vad jag vet att överföra filer från en ubuntu dator till en windows formaterad disk, dvs nästan alla usb minnen och externa/interna hårddiskar.
Går dock inte vad jag vet att överföra filer från en ubuntu dator till en windows formaterad disk, dvs nästan alla usb minnen och externa/interna hårddiskar.
Om du har en relativt ny version av Ubuntu (t.ex. 8.04) är det lika enkelt som att sätta i sladden. En ikon på skrivbordet visar att din usb-disk är tillgänglig. Dubbelklicka och kör på.
Jag har ingen erfarenhet av NTFS, men om UBS-minnet är formaterat som FAT så är det absolut inga problem. NTFS ska heller inte vara några problem, men inget jag har koll på. FAT-formaterade USB-minnen använder jag däremot, just för det här syftet.
Jag har ingen erfarenhet av NTFS, men om UBS-minnet är formaterat som FAT så är det absolut inga problem. NTFS ska heller inte vara några problem, men inget jag har koll på. FAT-formaterade USB-minnen använder jag däremot, just för det här syftet.
Förutom att det är lite halvslött så fungerar kopiering / flyttning till / från NTFS utmärkt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!