2008-09-14, 19:39
Medlem
haiguises avatar
Om det här är fel forumdel får mod styra mig in på rätt väg..

Ja, det är så att jag vill göra en GIF-bild, alltså en sån som rör sig
(har ingen erfarenhet i ämnet så ni behöver inte håna mig om ni inte vill) lite mindre, testade i ..ehm paint och bara minskade storleken till 70% men då slutade animationen att fungera.. Så om nån skulle kunna förklara hur detta ska gå till, helst utan att krångla i photoshop och sånt, vore det väldigt bra

Edit: Nu när jag ändå är inne på ämnet, Går det att få GIF-filer till fungerande avatarer? Hur?
Senast redigerad av haiguise 2008-09-14 kl. 19:48.
Citera
2008-09-14, 22:34
Medlem
justsome1s avatar
Du får gärna förklara hur man skapar animationer i paint..

Annars rekommenderar jag Photoshop, fast det gillade du inte så du kanske kan testa med att söka på "gif animator" på google..
Citera
2008-09-14, 22:52
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justsome1
Du får gärna förklara hur man skapar animationer i paint..

Annars rekommenderar jag Photoshop, fast det gillade du inte så du kanske kan testa med att söka på "gif animator" på google..

Jag har inte gjort bilden/animationen, Men jag ville ha den i mindre storlek, och i brist på program blev det Öppna med> Paint > Bild > Ändra storlek/snedställ. Resultat = Mindre, Oanimerad bild.
Citera
2008-09-14, 23:11
Medlem
justsome1s avatar
pain kan troligtvis inte hantera animerade bilder och därav så kan du inte spara den som animerad? en ren gissning bara..
Testa att ladda ner något program som stödjer animerade gif bilder och testa med det istället.. Lycka till
Citera
2008-09-14, 23:58
Medlem
haiguises avatar
Tack så mycket!

Har Quicktime Picture viewer, men jag antar att det är ( som namnet antyder) mest för att kolla på bilderna..Eller?
Citera
2008-09-15, 00:51
Medlem
justsome1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Tack så mycket!

Har Quicktime Picture viewer, men jag antar att det är ( som namnet antyder) mest för att kolla på bilderna..Eller?

Menade att du skulle testa att förminska bilden i ett annat program än paint..

Om den tidigare varianten av gif animationen fungerade att se på i Quicktime Picture viewer så kommer även den förminskade varianten fungera att se på också, ganska logiskt.

Här har du över 1miljon resultat på google med troligvis en hel del program som kan förminska bilden åt dig.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=

Ev. Så kan du posta bilden + önskat format på den så kan nog någon ändra storleken på den åt dig.
Citera
2008-09-15, 10:54
Medlem
KeKeLimes avatar
Om du inte vill använda Photoshop, så kan du kolla efter Jasc Animation Studio. Tror det heter så. Det är smidigt.
Citera
2008-09-15, 21:33
Medlem
Ulead GIF Animator, också det ett ganska smidigt program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in