2008-09-14, 19:10
Medlem
kavlevs avatar
Jag har spelat in lite material som jag tänkte klippa ihop i datorn. Jag spelade in materialet på in inspelningsbar DVD och tog med mig DVD skivorna hem för att redigera i datorn, man ser att det är brännt på skivorna, men när jag stoppar in dem i datorn så ser det ut som dom e tomma, å jag kan inte få tag på nå material från dem. Hur gör jag för att överhuvudtaget kunna spela upp det på datorn ?
Senast redigerad av kavlev 2008-09-14 kl. 19:22.
Citera
2008-09-14, 19:40
Medlem
Tjena

Låter litegrann som att skivan inte blev "stängd" när du spelade in materialet från första början. Detta gör ofta att du enbart kan spela upp materielet från den ursprungliga dvd-spelaren.

Så om det är som jag gissar så sätter du tillbaka dvd-skivan i dvd-spelaren och letar efter nåt alternativ som "stäng skivan" eller "finalize" eller liknande....detta bör lösa ditt problem så att du kan spela upp skivan i datorn...
Citera
2008-09-14, 19:58
Medlem
kavlevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitbeaver
Tjena

Låter litegrann som att skivan inte blev "stängd" när du spelade in materialet från första början. Detta gör ofta att du enbart kan spela upp materielet från den ursprungliga dvd-spelaren.

Så om det är som jag gissar så sätter du tillbaka dvd-skivan i dvd-spelaren och letar efter nåt alternativ som "stäng skivan" eller "finalize" eller liknande....detta bör lösa ditt problem så att du kan spela upp skivan i datorn...

ahaaa tack ska du ha, jag kom på att jag såg nåt sånt alternativ när jag spela in, men missa nog att stänga skivan. Det lär lösa problemet. Tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in