2008-09-14, 18:29
Medlem
defeatists avatar
Hej,
jag har haft en dator nu i cirka 2år och det är en HP Pavilion d4000. Och det är nätaggregatet som ger av sig detta ljud.

Problemet är att datorn låter vanligt i cirka 15 sekunder sen är det nätaggregatets fläkt som accelerar väldigt mycket och ger ett fruktansvärt högt ljud. Min fråga är går det att justera denna fläkt så den kör konstant hela tiden istället för var 15e sekund? (Om nu den nu används mindre de tystare 15 sekunderna)

Tack på förhand
Citera
2008-09-14, 19:47
Medlem
Tjena....jag skulle byta nätaggets fläkt....för jag tror inte det går att justera fläkten....
Citera
2008-09-14, 19:48
Medlem
Sikkans avatar
har aldrig hört talas om att man kan justera nätaggets fläktar. Köp ett nytt fräscht
Citera
2008-09-14, 20:35
Medlem
defeatists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
har aldrig hört talas om att man kan justera nätaggets fläktar. Köp ett nytt fräscht
Okej, får väl åka och köpa en ny! Konstiga är att dessa ljud har varit sen första gången jag startade den, så då antar jag att felet har funnits sen dess. Synd att man inte har orkat engagera sig tidigare hehe

Tack för hjälpen
Citera
2008-09-14, 20:40
Medlem
Ammelits avatar
eller köp ett chassi som har ljudisolering det vore duga.
Citera
2008-09-14, 21:59
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defeatist
Okej, får väl åka och köpa en ny! Konstiga är att dessa ljud har varit sen första gången jag startade den, så då antar jag att felet har funnits sen dess. Synd att man inte har orkat engagera sig tidigare hehe

Tack för hjälpen

Mjo, har det varit sen den var ny skulle det säkert gått på garantin..men den e väll slut vid det här laget :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in