2008-09-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Ja och att han skulle lämnat henne i trappen, gått in i lägenheten för att hämta ett "trubbigt föremål" och sedan gått ut i trapphuset och lappat till henne med ett hammarslag rätt på huvudet verkar jävligt underligt minst sagt. Då är han fan en psykopat.

Misshandeln verkar ha skett i lägenheten först för det fanns blod på insidan av dörren sen har hon flytt ut i trapphuset...
Citera
2008-09-15, 15:56
Medlem
Ösps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Läste en intervju med kvinnan för några veckor sedan i Anine Bings blogg tror hon bloggar på finest. se och anade redan då nåt. Läs intervjun. Det va en lång intervju i hennes blogg. Varför säger man sin underbara man i svaren? Varför inte bara min man Daniel? Varför måste man tillägga min underbara man Daniel. När folk gör så måste hela tiden framhäva hur underbar deras partner är så är det alltid tvärtom.

Jag har nu inte läst bloggen du pratar om.

Det kan mycket väl vara som du skriver men tänk på att det handlar om en 20årig tjej med en psykisk störning (eller vad man ska kalla det). För många tjejer kommer den värsta perioden inte i högstadiet vilket många verkar tro, utan det största kaoset kommer ofta senare. Det är en oerfaren, förvirrad kvinna, gift med en mycket äldre man som har för vana att ta hand om och trösta unga förvirrade kvinnor om man får tro vad andra skriver om honom här. I sin förvirring, förtvivlan, rädsla och oerfarenhet kan det vara så att hon klamrar sig fast vid "sin underbara man" som svar på saker som hon inte är säker på om sig själv.

Det finns många sidor av allt.
Citera
2008-09-15, 15:57
Medlem
Gravelands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddalo
Ignorera fanskapet. Jag har slängt ett par report post åt hennes håll, och hoppas att nån moderator bryter kontot illa kvickt. Hela tråden har kommit att handla om hennes hysteriska vantro.

Well, under min gymnasietid så hade vi en lärare som var just en gammal medarbetare på aftonhoran. Om man nu ska tro på det hon sade så är minst 98% av det som står i tidning förvanskat medvetet, fel citerat osv. just för att sälja lösnummer... Betänk det istället.

Nu behöver ju det iofs inte stämma till 100%, men något bör det ligga i det.
Sen får du tro vad du vill, men tänk på att tidningarna drivs i vinstsyfte, dvs dom måste sälja en massa lösnummer.
Citera
2008-09-15, 15:57
Medlem
Catyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Det är ju uppenbarligen så att det rör sig om ett ungt hysteriskt fruntimmer med diverse maniska och instabila drag i sin lilla änglasjäl. Jag har själv sett en liknande "flicka i kvinnokropp" svimma rakt ned på golvet framför mina fötter när vi gick igenom en hetsig dispyt om förhållandet.

Förmodligen har de varit ute och svirat med alkohol och kanske någon upper som fick henne att freaka ut under ett kärleksgnabb hemma i lägenheten. Hon rusar runt och får kvinnlig panikångest och lever rövare och springer ut i trappen och skall ta livet av sig genom att trilla baklängest.

Nae men skämt åsido. Sånnahär sköra panikångestbrudar är lite hispiga så att säga. Hur många knäande, skrikande dumma jävla fyllebrudar har ni inte sett stå och gapa och leva i krog eller gatumiljö om kvällarna?

Detta kan likaväl röra sig om en fallolycka någon gång under hemkomsten ifrån festen eller var fan de nu var.

Kanske är det Papa Dee som får lära sig att det är dags att överge sin fetish för små sköra och hysteriska huldror och skaffa sig en mogen kvinna istället?

Men men, vi får se.

Det kan inte vara så att Papa Dee samlar på dessa "panikångestbrudar" bara för att han själv är en sjukt störd och vill slå på dem lite...?
Citera
2008-09-15, 15:59
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingbruden
Här far en fundering i mitt huvud... Kanhända han gick in och LÄMNADE det "trubbiga föremålet" för att sedan gå ut och fråga vad som hänt...

Jo det har du ju rätt i såklart.
Om det nu är så att Papa Dee har slagit henne med ett trubbigt föremål så kanske vi snackar en blodig pimp-käpp?
Citera
2008-09-15, 16:00
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catya
Det kan inte vara så att Papa Dee samlar på dessa "panikångestbrudar" bara för att han själv är en sjukt störd och vill slå på dem lite...?

Förvisso..
Citera
2008-09-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men hallå, hur misstänksam får man bli egentligen? Det måste vara jobbigt att vara du. Är du säker på att det här överhuvudtaget har hänt? Har du kollat det? Visst, kvällstidningar gör fel ibland, men att tro att varenda artikel, varenda citat är förvanskat och förvrängt tycker jag är att vara övermisstänksam och konspiratorisk. Om nu kvällstidningarna ljög i den utsträckning du hävdar tror du inte då att tidningarna hade fällt fler gånger än vad de gör. Vad jag vet så ligger antalet fällningar mellan 1-8 varje år.
Inte det minsta faktiskt! men tack för omtanken!
Jag har inte sagt att det gäller varenda citat el artikel. Hur läser du??
Ja jag har sett det flertalet gånger då folk säger sig blivit bla fel citerade! det jag kommer på rakt av var något Carola påstods sagt som visade sig inte stämma, minns inte vad skit de påstod då!!
Ja men bara för att de inte fälls flera så kan det ju bero på att folk inte anmäler!
som sagt så säljer rubriker & lösnummer! Då tillkommer snaskigheter på köpet vare sig du tror på det el inte, vare sig det är sant el inte, välkommen till verkligheten!
Citera
Medlem
Imperatores avatar
Citat:

Visst kan det vara så. Antingen vill han "rädda" dessa bräckliga små figurer eller så är de starfuckers från Norrland som vill leva glamourliv runt Stureplan och som sedan bryts ned av en sjukligt kontrollerande pojkvän. Either way, så brast ju något för PD i lördags om man litar på vittnesuppgifterna.
Citera
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graveland
Well, under min gymnasietid så hade vi en lärare som var just en gammal medarbetare på aftonhoran. Om man nu ska tro på det hon sade så är minst 98% av det som står i tidning förvanskat medvetet, fel citerat osv. just för att sälja lösnummer... Betänk det istället.

Nu behöver ju det iofs inte stämma till 100%, men något bör det ligga i det.
Sen får du tro vad du vill, men tänk på att tidningarna drivs i vinstsyfte, dvs dom måste sälja en massa lösnummer.

Jag är mycket väl medveten om Aftonblahadets och Sexpressens tillkortakommanden, och jag hyser en djupt rotad skepsis till de "journalister" som jobbar där - men när tråden kommer att handla om att citat hittats på, att allt som sägs, skrivs eller rapporteras (oavsett var och av vem) är rent nonsens, ja, då är det dags att sparka undan hindret och gå vidare. Om man vill diskutera den här händelsen över huvud.

Detta var också OT.

Många intressanta och tankeväckande inlägg på sistone, dock, särskilt de som försöker kasta ljus över psykologin hos de inblandade.
Citera
2008-09-15, 16:10
Medlem
Minns även en annan intervju (fan vad man minns intervjuer och varje ord har man tydligen lagt på minnet när nåt sånt här händer skumt?!) det vart säkert tio år sen med PD han talade om sitt förhållande med den tjejen han hade haft då nån modell även det, som han varit ihop med väldigt länge. Det hade precis tagit slut och jag minns så väl vad han svarade när han fick frågan varför tog det slut? Han sa vi bråkade så mycke att det gick så långt så vi kastade tallrikar på varandra i köket i Göteborg. Jag glömmer aldrig den meningen. Varför lägger man sånt på minnet egentligen? Jag har aldrig gillat hans musik ändå minns man intervjuer man bara kommer över av en slump. Det är konstigt.
Citera
2008-09-15, 16:11
Medlem
Citat:
Själv tycker jag att det är så uppenbart att det hänt. Förnekelse i såna här situationer, när någon man älskar misshandlat en, är vanligt. Det är så otroligt många som tar tillbaka anmälan och förövaren, bara för att de tror att allt kommer att bli bättre, för att de vill att allt ska bli bättre.
Min brors ex-sambo är ett sådant fall. Hon slogs halvt ihjäl av sin nuvarande, men tog tillbaka karl'n gång på gång. T.o.m. efter att han hade suttit inne efter att ha misshandlat henne. Jag tror att det finns djupliggande orsaker till varför många misshandlade kvinnor stannar kvar i såna destruktiva förhållanden. Detta gäller även män som misshandlats.
Usch, det är så hemskt!

Visst finns det kvinnor som anmält för misshandel bara för att hämnas, men jag tror det händer ytterst sällan. Palla driva ett misshandelsfall mot ett ex bara för att hämnas, liksom...
I det här fallet har Papa Dees fru hittats blodig och knappt vid liv. Jag tror knappast att hon varit ute efter att hämnas för nåt...

Om det finns en hel del falska våldtäktsanmälningar så måste det väl finnas dito misshandel?

“…De flesta anmälda våldtäkter där gärningsmannen är okänd är uppdiktade.
Det hävdar poliser GT talat med.
- Det är ett jätteproblem och vi är erbarmligt trötta på det, säger en av dem.”

http://www.gt.se/nyheter/1.722367
Citera
2008-09-15, 16:12
Medlem
Gravelands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddalo
Jag är mycket väl medveten om Aftonblahadets och Sexpressens tillkortakommanden, och jag hyser en djupt rotad skepsis till de "journalister" som jobbar där - men när tråden kommer att handla om att citat hittats på, att allt som sägs, skrivs eller rapporteras (oavsett var och av vem) är rent nonsens, ja, då är det dags att sparka undan hindret och gå vidare. Om man vill diskutera den här händelsen över huvud.

Detta var också OT.

Många intressanta och tankeväckande inlägg på sistone, dock, särskilt de som försöker kasta ljus över psykologin hos de inblandade.

Vart lite fel där. Jag tror inte polismannen vart felciterad i det där. Det jag skrev var bara allmänt och inte i ett enskilt fall.

Tror förövrigt att han är skyldig, men bevis måste ju presenteras i en eventuell häktesförhandling, så lättare att dra slutsattser då.
Senast redigerad av Graveland 2008-09-15 kl. 16:15. Anledning: Tror inte polismannen vart felciterad*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in