2009-10-21, 10:55
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Jovisst kan det vara så.
Men ändå säger du i ditt tidigare inlägg att om det var Papa Dee som gjorde det, så skulle han vara "dum i huvudet"?
Vilket isåfall skulle innebära att Andrea är "dum i huvudet" nu, eller?

Jag tycker nog ändå att hon får ta väldigt mycket skit i den här historien. Och att pappa (iallafall offentligt) inte stöttar henne.
Men du har rätt i att hon gör sina egna val (får vi hoppas), och kanske är det en slags bearbetning för henne.

Jag ser det mer som så, att om han nu är dömd så är väl inte det första man gör i ett sånt läge att sätta sig ned och blogga om det? Om hon sedan gör det är väl hennes grej. Men visst kan jag hålla med om att det är lite underligt att hon sitter och bloggar som hon gör. Det här är väl en sån händelse ingen skulle vilja göra offentlig på det här viset?
Citera
2009-10-21, 11:04
Medlem
Mayitos avatar
Bedrövligt att läsa kvällstidningarna idag. De skickade in varsin dumfeminist i rättssalen som är väldigt okunniga om hur rättsväsendet funkar och idag visar de upp sig i sin dålig-förlorare-dräkt.

Det var aldrig något konstigt med det här rättsfallet.

Andrea har all rätt i världen att ta på sig ansvaret för sina egna problem och att Pappy håller en låg profil är liksom självklart.

Det är fortfarande ingenting konstigt med det här rättsfallet förutom att det är sorgligt att journalister som sitter på sina höga hästar inte har ens fundamental koll på rättsväsendet.

Det bevakades fel från början. Konstigare än så är det inte.
Citera
2009-10-21, 11:06
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Jag ser det mer som så, att om han nu är dömd så är väl inte det första man gör i ett sånt läge att sätta sig ned och blogga om det? Om hon sedan gör det är väl hennes grej. Men visst kan jag hålla med om att det är lite underligt att hon sitter och bloggar som hon gör. Det här är väl en sån händelse ingen skulle vilja göra offentlig på det här viset?

Alla tycks veta om det ändå genom media.

Bättre att inte hymla med det då, mindre snack bakom ryggen kanske då de skriver om all annan skit.
Citera
2009-10-21, 11:08
Medlem
Mayitos avatar
Citat:

Nja, visst kan jag hålla med men nu är det så att Andrea försvarar SIG SJÄLV med näbbar och klor och hon har inget annat val eftersom kvällstidningarna begick nybörjarmisstaget att ta ställning och Pappy outades. Detta ska okunniga journalister inte syssla med.

Det finns inga märkligheter med detta rättsfall förutom att bevakningen varit pinsamt dumfeministiskt. Verkligheten när det gäller relationsdramer ser så gott som alltid annorlunda ut än det som presenteras i medierna och det är inte så konstigt att pöbeln på nätet inte vet bättre heller.
Citera
2009-10-21, 11:11
Bannlyst
Citat:

Nä, vi är fullständigt överens i den saken.
Och ännu märkligare blir det när modern blandar sig i.
Citat:
Ursprungligen postat av pepparpannkaka
Skriver A:s mamma på facebook. En fånig knuff eller puff" som dotterns långe starke och äldre make har utdelat på hennes dotter... Jag tycker att detta citat visar på att familj och vänner går på lina och tassar runt dottern/vännen (och Daniel). Hoppas att det inte blir några fler "fåniga puffar" eller "panikattacker"!
Hade detta varit min dotter som blivit "puffad på" för att senare på natten spräcka skallen på sig själv. Så hade jag nog varit lite mer misstänksam gentemot dotterns make. Även om jag kanske skulle kunna bli övertygad om att det inte var han som spräckte skallen på henne. Så skulle jag nog fundera på om inte han var den utlösande faktorn till panikångestattacken och därmed indirekt "skyldig".

Hur som helst. För mig står det utom allt rimligt tvivel att Daniel Wahlgren inte är den myspysgubbe jag en gång trodde. Han har skött hela den här historien mycket illa från början till slut, tycker jag.
Citera
2009-10-21, 11:35
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Nä, vi är fullständigt överens i den saken.
Och ännu märkligare blir det när modern blandar sig i.

Hade detta varit min dotter som blivit "puffad på" för att senare på natten spräcka skallen på sig själv. Så hade jag nog varit lite mer misstänksam gentemot dotterns make. Även om jag kanske skulle kunna bli övertygad om att det inte var han som spräckte skallen på henne. Så skulle jag nog fundera på om inte han var den utlösande faktorn till panikångestattacken och därmed indirekt "skyldig".

Hur som helst. För mig står det utom allt rimligt tvivel att Daniel Wahlgren inte är den myspysgubbe jag en gång trodde. Han har skött hela den här historien mycket illa från början till slut, tycker jag.

Men nu tänker du lite...märkligt.

Familjen där modern ingår känner Andrea - väl.

Och sedan vill jag se dig sköta en sådan här situation snyggare. Vi kan snacka mer efter det.
Citera
2009-10-21, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito

Och sedan vill jag se dig sköta en sådan här situation snyggare. Vi kan snacka mer efter det.

Nej, vi kan snacka nu om du vill

Om min dotter var gift med en man som visste att hon led av panikångest och ätsstörningar. Och denne man sedan "puffade" eller "puttade" på henne.(enligt mamman)
Vilket han sedermera blir dömd för.(Ringa misshandel)
(Händelsen som senare utspelar sig i lägenheten är inte vacker oavsett vems historia man väljer att tro på. Papa bad aldrig någon om hjälp, inte grannar, inte polis, inte sjukvård. Ingen. Han gick och la sig.)
Då skulle jag inte vara så jävla säker på den mannen att jag facebookade om händelsen! Det vet jag med säkerhet, eftersom jag aldrig skulle lämna ut mig på det sättet.

Hade jag haft en sjuk 20-årig dotter som gifte sig med en drygt 20 år äldre man. Så hade jag fan tyckt att han skulle ta bättre hand om henne än så!

Inte putta/puffa in en sjuk kvinna i väggen och sedan låta henne ta sig hem själv mitt i natten, för att sedan gå och lägga mig. Kärleksfullt? Omtänksamt? Nej!
Är det möjligt/rimligt att Andrea blev rädd/ledsen/orolig? Ja.
Kan denna händelse ha förvärrat hennes panikångest? Ja.

Andrea myndig och gör såklart som hon vill. Hennes föräldrar kan såklart inte styra över henne längre. Men måste alla facebooka och blogga om allt alltid? Är det bara jag som tycker att det blir patetiskt och sjukt på nå`t sätt? Och sedan ska det gnällas när de får kritik för det de fläker ut allt om sig själva?
Senast redigerad av Knackback 2009-10-21 kl. 12:02.
Citera
2009-10-21, 13:15
Medlem
Hur e det möjligt med en sån lång tråd.
Snubben e dömd, bara en dåre (eller en pappa-rappa-rövslickare) är blind för sanningen. HAN SLOG SIN BRUD !
Hatar sådana som han, hoppas fanskapet aldrig korsar min väg.
Citera
2009-10-21, 17:01
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito

Jag tror att de flesta hade "skött den här situationen snyggare". Och eftersom du innan kommenterat att ingen vet hur det är förrän man är där så har jag som sagt erfarenhet ur As roll. Jag har familj och vänner som vart i papas sits och alla de har skött det mycket "snyggare". Inte fan har de hittat mig blodig i trappan efter att jag dängt saker i skallen, de har haft kollen på jag varit när jag varit dålig. Jag har aldrig blivit lämnad för att hitta hem själv när jag är dålig på stan...oavsett om jag skulle snavat eller bli puttad. Ingen jag har hört talas om har hamnat i paret Wahlgrens sits...så i mina ögon löser de flesta detta mycket snyggare. Och nej, jag tror inte bara det är för att Papa är kändis...en sån här grej hade hamnat i tidningen oavsett så allvarlig som den var.

Om du tycker att Papa Dees stil är okej, han låter tjejen ta allt ansvar för en sån här situation och tycker bara hon är jobbig och låter henne själv ta hand om allt inför en ridå...ja då hoppas jag att du aldrig kommer i närheten av någon som är sjuk! Det finns ingen mall, det vet jag, man kan bli reagera på många olika sätt, det vet jag med (kanske bättre än dig?) men inget av detta skulle ha hänt. Det är inte lite "olyckligt" att det blivit såhär, det är rent för jävligt!!

Det handlar inte om några mirakelkurer, det handlar om vanligt sunt förnuft. En panikångestattack är jävligt obehagligt, både för den i den och de utanför, det spelar ingen roll om det är första eller tusende gången, man kan inte lära sig, man kan inte göra likadant var gång, man vänjer sig inte även om man kanske kan lära sig symtomen när de är på gång eller något.
Sunt förnuft säger att du super dig inte full när din tjej mår dåligt och du tvingat med dig henne på en fest. Du låter inte en tjej som är psykiskt ostabil supa sig full. Du lämnar henne inte ensam. Du överger henne inte på gatan. Du låter inte henne dänga saker i huvudet. Du låter henne inte kunna komma ut i trappan. Du drar henne inte i håret. Eller tvärtom om det handlar om en man...tycker inte det är det minsta konstigt. Det gäller även med en frisk människa!!

Tycker att dina inlägg talar för en sorglig syn på dina medmänniskor. Jag kan bara gå till de runt mig och vilket stöd de är. Ingen av de är utbildade, ingen av de har erfarenhet av sånt här, men de följer vanligt sunt förnuft och en stor portion medkänsla och kärlek.
Tror dock att du är ute efter reaktionerna...
Citera
2009-10-21, 17:03
Medlem
Haha..Papa Doc e gammal,han kan behöva en boxboll att träna på...och tjejen ställer ju opp-vad e problemet?!
Citera
2009-10-21, 17:06
Medlem
Jag håller det för ytterst osannolikt att en panikångestattack skulle kunna leda till att man spräcker sin egen skalle så att det blir blodskvitter över en hel dörr. Papa Dee bör gå en kurs i anger management, och frugan bör ta tag i sina förnekelseproblem.
Citera
2009-10-21, 22:02
Medlem
Birdtalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theGlimmerTwins
Haha..Papa Doc e gammal,han kan behöva en boxboll att träna på...och tjejen ställer ju opp-vad e problemet?!

mmm, instämmer (förstår vad du egentligen säger)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in