2009-10-22, 00:18
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Jag håller det för ytterst osannolikt att en panikångestattack skulle kunna leda till att man spräcker sin egen skalle så att det blir blodskvitter över en hel dörr. Papa Dee bör gå en kurs i anger management, och frugan bör ta tag i sina förnekelseproblem.

Bägge bör gå i terapi för sina problem.
Citera
2009-10-22, 19:03
Bannlyst
Jag skiter i om jag verkar dum i huvudet när det gäller det här fallet, för det är jag. Och det kan jag stå för.
Jag greppar inte grejen. ....

Papa överklagade tingrättens dom till hovrätten, check.
De dömde honom för ringa misshandel, precis som tingsrätten. Check, eller hur? Så där sket det sig för pappsen. Men han vann såtillvida att de inte dömde honom för grov misshandel, den sk. blockljushändelsen? Right?

Men.
Varför kan man inte överklaga tingrättens dom angående blockljusincidenten?
Det är väl ett civilrättsmål?
Jag är så jävla dålig på det här
Kan bara skryta med mina 10p i juridik på krogen för att impa. Eller bli full och tro att jag kan själv. Men det kan jag definitivt inte
Tuesday!!!
Kan man inte överklaga hovrättens dom angående blockljusincidenten, på något sätt?
Läkarna var ju oeniga. Uttalandena från Andrea tvivelaktiga.
Hela jävla FUP:en är ju en enda lång saga.

Men visst. Jag får väl ge mig kanske....
Citera
2009-10-22, 22:57
Bannlyst
Nähe

Om man säger så här då?

Är det helt över nu?
Han kan alltså inte bli dömd för mer än "knuffen" = Ringa misshandel?
Den här gången?
Citera
2009-10-23, 13:02
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
Kan du ge länken till rätt Andrea för jag hittar inte någon som verkar stämma när jag söker på Andrea Wahlgren på Facebook.
http://www.facebook.com/home.php#/ingrid.andrea.wahlgren?ref=nf

Jag läser ju Andrea´s inlägg på Facebook och hon är inte alls nöjd med beskrivningen av hennes och PD:s relation. Personligen är jag böjd att hålla med henne.

I vilket fall som helst har hon gjort ett hästjobb som "spin doctor"
Senast redigerad av chribsson2 2009-10-23 kl. 13:38.
Citera
2009-10-23, 13:10
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Om man säger så här då?

Är det helt över nu?
Han kan alltså inte bli dömd för mer än "knuffen" = Ringa misshandel?
Den här gången?

Ja och Papa blev ju åtalad för blockljusincidenten. Något civilrättsligt mål har det inte varit heller.
Var dom där 10 poängen gymnasiepoäng?
Citera
2009-10-26, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ja och Papa blev ju åtalad för blockljusincidenten. Något civilrättsligt mål har det inte varit heller.
Var dom där 10 poängen gymnasiepoäng?

Dom har hemskt låga krav på högskolorna nuförtiden. Dessutom var det en tiopoängare av 20p i den fria terminen på ett program.

Jag blev intresserad av fallet pga. att jag alltid gillat papa. Inte hans musik, men hans stil. Jag trodde han var den han utgav sig för. Jag blev skitförvånad när han blev anklagad för misshandel. Jag trodde att han var en av the god gays.

Dessutom tyckte jag att Andrea gjorde/gör bort sig bort sig med sitt bloggande. Men det är kanske något nytt som jag inte heller förstår?
Varför gör man så?
Själv vill jag skydda min familj.
Nu bloggar och lämnar alla ut alla!
Varför?
Märkligt.
Citera
2009-10-27, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Jag blev intresserad av fallet pga. att jag alltid gillat papa. Inte hans musik, men hans stil. Jag trodde han var den han utgav sig för. Jag blev skitförvånad när han blev anklagad för misshandel. Jag trodde att han var en av the god gays.

En av the GOOD GUYS, menar du säkert. The GOD GAYS betyder inte riktigt samma sak.
Sorry, kunde inte låta bli.

Får lov att sälla mig till skaran förvånade över den potentiellt svaga rättsliga åtgärden mot PD. Visst är väl fallet självklart...?
Han har ju misshandlat henne – dessutom har väl både en eller två tidigare flickvänner vittnat om våld från PD's sida – eller är jag helt ute och cyklar?

Tycker det borde finnas mängder med vittnen genom åren då han gjort det förr. Det har länge varit common knowledge i svenska musikerkretsar.
En nära vän till mig berättade om en incident på ett hotell i Strömstad (har jag för mig) där han slog tidigare flickvän blodig och vevade sönder hotellrummet. Bandmedlemmar och hotellpersonal var dock förtegna när kvällspressen var där och snokade.
Detta var på 90-talet.
Citera
2009-10-27, 22:18
Medlem
Birdtalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UVS
En av the GOOD GUYS, menar du säkert. The GOD GAYS betyder inte riktigt samma sak.
Sorry, kunde inte låta bli.

Får lov att sälla mig till skaran förvånade över den potentiellt svaga rättsliga åtgärden mot PD. Visst är väl fallet självklart...?
Han har ju misshandlat henne – dessutom har väl både en eller två tidigare flickvänner vittnat om våld från PD's sida – eller är jag helt ute och cyklar?

Tycker det borde finnas mängder med vittnen genom åren då han gjort det förr. Det har länge varit common knowledge i svenska musikerkretsar.
En nära vän till mig berättade om en incident på ett hotell i Strömstad (har jag för mig) där han slog tidigare flickvän blodig och vevade sönder hotellrummet. Bandmedlemmar och hotellpersonal var dock förtegna när kvällspressen var där och snokade.
Detta var på 90-talet.

tror att man ska vara "glad" att fallet blev en rättsak ö h t!
det är inte ovanligt med kvinnor som anmäler och sedan drar tillbaka anmälan, eller de - få - som anmäler och fullföljer processen med rättegång etc. som dessvärre - vilket är direkt avskräckande för offret - ger "nada" i slutändan.

i detta fall har båda blånekat - och gör det än. ändå blev det ett fall i rätten. hoppas vi får se fler av liknande fall, där lagen står över människans dumhet.

vad det gäller PD och hans fru - rätt åt dem. hoppas samtidigt att någon av dem någon gång inser att de behöver vård, innan det är försent.
Citera
2009-10-27, 22:47
Medlem
terreces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdtalk
tror att man ska vara "glad" att fallet blev en rättsak ö h t!
det är inte ovanligt med kvinnor som anmäler och sedan drar tillbaka anmälan, eller de - få - som anmäler och fullföljer processen med rättegång etc. som dessvärre - vilket är direkt avskräckande för offret - ger "nada" i slutändan.

i detta fall har båda blånekat - och gör det än. ändå blev det ett fall i rätten. hoppas vi får se fler av liknande fall, där lagen står över människans dumhet.

vad det gäller PD och hans fru - rätt åt dem. hoppas samtidigt att någon av dem någon gång inser att de behöver vård, innan det är försent.
Ja, hmm, en av dem iaf...
Citera
2009-10-27, 23:40
Medlem
Birdtalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Ja, hmm, en av dem iaf...

vem menar du då? anser du att den ena är friskare än den andra?
Citera
2009-10-28, 08:28
Medlem
Svithjods avatar
Vänta ett år eller två möjligen tre så kommer Pappa att figurera i massmedia på nytt när han spöat henne eller någon ny kvinna.
Citera
2009-10-28, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vänta ett år eller två möjligen tre så kommer Pappa att figurera i massmedia på nytt när han spöat henne eller någon ny kvinna.

Inte helt otänkbart...

Jag har bott utomlands de tretton senaste åren och under den tiden inte haft speciellt bra koll på den genren svenska artister där väl Papa Dee får sägas ingå. Men jag trodde, helt ärligt, att han hade åkt dit för kvinnomisshandel ett flertal gånger.
Detta baserar jag på att det under 90-talet gick så många historier (i initierade musikerkretsar) om denne mannens förehavanden, att det helt enkelt inte kunde vara tal om någon rök utan eld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in