2008-11-16, 22:18
  #4993
Medlem
MyPleasures avatar
Det är ingen som reflekterat över att Betnér frågar sin publik om Papa Dem är skyldig och tusen pers vrålar "JAAAA" på turnén 'Tal till Nationen'? Kan bara tala för det tillfället jag själv såg det men vågar nästan påstå att det är samma på alla showerna. Riktigt kul var det och det hördes inte ett enda negativt svar på den frågan i Kalmar.

Och Mama Dem vägrar acceptera den kommentaren på sin jag-är-en-blåst-bimbo-blogg.
Citera
2008-11-16, 22:32
  #4994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudez
Utomlands är väl enda ställena han kan spela!? Vem fan vill köpa biljetter till Mr Blockljus nu?! Han lär ju iaf ha halverat köpare/besökare med denna situationen.

Ser fram mot att hovrätten ska ta tag i detta soklara fall!

Han är väl ingen stor artist utomlands? Den publiken borde vara mjölkad ganska snabbt.
Citera
2008-11-17, 01:41
  #4995
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
Kan meddela att han har varit ute i Europa och turnerat med sitt band precis som om ingenting har hänt. Och Mama har varit med också.
Turnelistan finns på MySpace här:
http://www.myspace.com/brooklynfunkessentialsmusic

Bandmedlemmarna är f.ö. övertygade om hans oskuld.



Tack för informationen! Jag har kollat länken och fattar det som att det inte är papadees band, utan att det är han som får följa med dem på deras europaturné typ. De är väl från New York där ju papadee inte lär kunna sätta sin fot på ett tag. Jag hittade ingen turnéplan på den där hemsidan, vart hän ska de härnäst?
Citera
2008-11-17, 04:40
  #4996
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Tack för informationen! Jag har kollat länken och fattar det som att det inte är papadees band, utan att det är han som får följa med dem på deras europaturné typ. De är väl från New York där ju papadee inte lär kunna sätta sin fot på ett tag. Jag hittade ingen turnéplan på den där hemsidan, vart hän ska de härnäst?

Det ar i högsta grad Papa Dee's band.
Citera
2008-11-17, 10:13
  #4997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyPleasure
Det är ingen som reflekterat över att Betnér frågar sin publik om Papa Dem är skyldig och tusen pers vrålar "JAAAA" på turnén 'Tal till Nationen'? Kan bara tala för det tillfället jag själv såg det men vågar nästan påstå att det är samma på alla showerna. Riktigt kul var det och det hördes inte ett enda negativt svar på den frågan i Kalmar.

Och Mama Dem vägrar acceptera den kommentaren på sin jag-är-en-blåst-bimbo-blogg.


oavsett skyldig eller inte, så är det på gränsen till uppvigling.
Citera
2008-11-18, 02:53
  #4998
Medlem
MyPleasures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
oavsett skyldig eller inte, så är det på gränsen till uppvigling.

Nej fan, han kör aktuella saker i början och Papa Dems "snedsteg" har varit väldigt aktuellt. Om det Betnér sade är uppvigling så är Aftonlögnen och Expressen lika skyldiga.
Citera
2008-11-18, 06:27
  #4999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
oavsett skyldig eller inte, så är det på gränsen till uppvigling.
Knappast. Han uppmanade inte till brott. Dessutom är ju det svenska rättsväsendet för tillfället av samma mening, eftersom han dömdes i tingsrätten.
Citera
2008-11-18, 09:41
  #5000
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syskon
Dessutom är ju det svenska rättsväsendet för tillfället av samma mening, eftersom han dömdes i tingsrätten.

För tillfället? Vilket resonemang. Ingen är dömd förrän en dom har vunnit laga kraft. DW-domen har överklagats av båda sidor och väntar på prövning i högre instans. Enbart om HovR fastställer TR-domen kan den ha någon om helst betydelse.
Citera
2008-11-18, 10:58
  #5001
Medlem
Såg PD med fru på arlanda i torsdags. Han hade med sig en stor myntpåse som han fick köra om i säkerhetskontrollen. Han försökte hålla en rätt låg profil
Citera
2008-11-18, 12:03
  #5002
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanspon
Såg PD med fru på arlanda i torsdags.

They're baaaaaaaack... Spetsa öronen, alla ni på Bellmansgatan 25
Citera
2008-11-18, 12:15
  #5003
Medlem
Dudezs avatar
Ah fan asså vad allt bara ligger och puttrar. Bara vänta och se...
Citera
2008-11-18, 12:36
  #5004
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat

They're baaaaaaaack... Spetsa öronen, alla ni på Bellmansgatan 25

Huka er alla "haggor" * i trapphuset!


*= för dom som inte vet, Papa använde ordet hagga innan han greps av polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in