2008-11-19, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Huka er alla "haggor" * i trapphuset!

*= för dom som inte vet, Papa använde ordet hagga innan han greps av polisen.

Någon "lokalreporter" som har hört om paret är tillbaka i lägenheten nu?
Citera
2008-11-19, 13:14
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanspon
Såg PD med fru på arlanda i torsdags. Han hade med sig en stor myntpåse som han fick köra om i säkerhetskontrollen. Han försökte hålla en rätt låg profil

Var pengarna i påsen det enda gage han fick efter turnen?
För övrigt måste det klargöras hur stora han och hans band egentligen är utomlands när de kan åka land och rike runt på turne
Citera
2008-11-19, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
För tillfället? Vilket resonemang. Ingen är dömd förrän en dom har vunnit laga kraft. DW-domen har överklagats av båda sidor och väntar på prövning i högre instans. Enbart om HovR fastställer TR-domen kan den ha någon om helst betydelse.

Båda sidor?!
Det var nytt för mig, i alla fall!
Hur vet du det, källa tack!
Och, VAD innebär det?
Åklagaren överklagade väl först? I min lilla okunniga värld känns det som "feglir" att den åtalade efter det, överklagar, lite som att säga " kan du kan jag, jag tyckte också att det var fel, minsann"!

Något vettig, som kan förklara för en som är lite tappad?

Edit: såg nu att jag dragit förhastade slutsatser. Åklagaren har överklagat, INTE DW! Märkligt.....Trodde han skulle göra ett motdrag.....fast det kan han kanske inte nu? Vad vet jag, min dummer!
Senast redigerad av Undseende 2008-11-19 kl. 18:09.
Citera
2008-11-19, 18:08
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Båda sidor?!
Det var nytt för mig, i alla fall!
Hur vet du det, källa tack!
Och, VAD innebär det?
Åklagaren överklagade väl först? I min lilla okunniga värld känns det som "feglir" att den åtalade efter det, överklagar, lite som att säga " kan du kan jag, jag tyckte också att det var fel, minsann"!

Något vettig, som kan förklara för en som är lite tappad?

Först överklagade åklagaren. Då kom DW:s försvarare in med en överklagan.
Ja, det är som när folk gör motanmälan, först när de får veta att de blir polisanmälda eller misstänker att de blivit det.
Citera
2008-11-19, 18:12
Avslutad
Här går det snabbt, och vi går om varandra!
TACK för svaret i alla fall.
Då har alltså båda överklagat den tidigare domen på ringa misshandel?!

Ja, jösses vilken historia!
Fattar fortfarande inte varför Andrea bloggar. Hon verkar nästan sakna uppmärksamheten som börjar sina....

Och nyfikna jag, har svårt att släppa fallet.....
Citera
2008-11-19, 18:51
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Först överklagade åklagaren. Då kom DW:s försvarare in med en överklagan.
Ja, det är som när folk gör motanmälan, först när de får veta att de blir polisanmälda eller misstänker att de blivit det.

Nja, vad det egentligen handlar om är att papadee mer eller mindre tvingats att anslutningsöverklaga eftersom åklagaren överklagade först. Hovrätten är annars bunden av endast åklagarens yrkanden och kan inte döma till papadees fördel och till exempel fria honom, eller döma honom men mildra straffpåföljden.
Citera
2008-11-19, 22:04
Avslutad
Ok.
När vet vi utgången då?
Citera
2008-11-20, 03:46
Medlem
MyPleasures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende

Ja, jösses vilken historia!
Fattar fortfarande inte varför Andrea bloggar. Hon verkar nästan sakna uppmärksamheten som börjar sina....

Och nyfikna jag, har svårt att släppa fallet.....

Vet du eller någon annan för den delen vem denna 'Silvermoon' är som skriver diverse "hejar-klacks"-inlägg till fröken Dem? Menar om personen existerar eller det är Andrea själv som skriver för att få bra feedback eller det är någon tex härifrån som jävlas med henne?
Hoppas på något av de alternativen då det vore oerhört tragiskt om det faktiskt sitter vuxna människor och uppmuntrar till detta new age/leva i fantasi värld och vägra se verkligheten och anse att alla som säger sanningen "sover" -tramset.

Är fortfarande oerhört förvånad över föräldrarnas beteende i detta. Bryr de sig överhuvudtaget om sin dotter eller är de för självupptagna? För acceptera Paris medans hon var minderårig utan att själva följa med och se till att allt går rätt till och sedan inte se till att hon får hjälp för sina ätstörningar. Ovanpå detta tycker dessa föräldrar det är helt okey att hon gifter sig med en man som är nästan jämngammal med modern. När hon sedan får ordentligt med stryk så supportas detta.

Är det bara jag som anser att dessa föräldrar har misslyckats katastrofalt med sitt föräldrarskap?

En sista sak, efter att ha läst FUP så är det väldigt svårt att tro att det var en panikattack hon fick efter Teatergrillen när han tryckte upp henne mot väggen. Det låter mer (enbart) som att hon var svartsjuk. Hon verkar mer vara en oerhört omogen fjortis som gillar uppmärksamhet och är beroende av att någon tar hand om henne vilket verkar passa herr Dem perfekt. Med andra ord, de passar ihop eftersom att ingen annan skulle vilja ha någon av de och de förtjänar varandra.
Citera
2008-11-21, 17:46
Medlem
FritzDaCats avatar
Har ni hört Timbuktus senaste låt, NAP (Nån annans problem)?
Han beskriver hur han hör kvinnoskrik, bråk osv från grannlägenheten.
En liten gliring, eller bara en slump?
Citera
2008-11-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyPleasure
Vet du eller någon annan för den delen vem denna 'Silvermoon' är som skriver diverse "hejar-klacks"-inlägg till fröken Dem? Menar om personen existerar eller det är Andrea själv som skriver för att få bra feedback eller det är någon tex härifrån som jävlas med henne?
Hoppas på något av de alternativen då det vore oerhört tragiskt om det faktiskt sitter vuxna människor och uppmuntrar till detta new age/leva i fantasi värld och vägra se verkligheten och anse att alla som säger sanningen "sover" -tramset.

Är fortfarande oerhört förvånad över föräldrarnas beteende i detta. Bryr de sig överhuvudtaget om sin dotter eller är de för självupptagna? För acceptera Paris medans hon var minderårig utan att själva följa med och se till att allt går rätt till och sedan inte se till att hon får hjälp för sina ätstörningar. Ovanpå detta tycker dessa föräldrar det är helt okey att hon gifter sig med en man som är nästan jämngammal med modern. När hon sedan får ordentligt med stryk så supportas detta.

Är det bara jag som anser att dessa föräldrar har misslyckats katastrofalt med sitt föräldrarskap?

En sista sak, efter att ha läst FUP så är det väldigt svårt att tro att det var en panikattack hon fick efter Teatergrillen när han tryckte upp henne mot väggen. Det låter mer (enbart) som att hon var svartsjuk. Hon verkar mer vara en oerhört omogen fjortis som gillar uppmärksamhet och är beroende av att någon tar hand om henne vilket verkar passa herr Dem perfekt. Med andra ord, de passar ihop eftersom att ingen annan skulle vilja ha någon av de och de förtjänar varandra.

lätt o påstå med tre inlägg...

Det kan hända mkt med människor som är utanför föräldraskapet, som inte de rår på.

De är vuxna människor och har därmed rätt att göra som dom vill, oavsett vad alla andra tycker...

Moonsilver är nog antaligen samma person som matar henne med allt ny andligt tjafs.
Citera
2008-11-23, 04:15
Medlem
Tloves avatar
Geme ett datum för Hovrättsronden nu .. Tycker detta börjar dra ut lite väl på tiden.
Citera
2008-11-23, 08:31
Medlem
Det kan ta tid eftersom att ingen sitter häktad i målet hamnar det långt ner i prioriteringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in