2008-10-19, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Men det är väl enligt läkarna ett föremål som givit det stora jacket i huvudet? Om man dels hittat hårrester som sitter fast på ljuset och dels fått en riktigt dålig förklaring från Daniel (att det kanske rasat ner från hyllan) borde saken vara klar. En blomkruka måste träffa exakt rätt (med kanten) för att kunna ge ett jack som kan blandas ihop med ett jack som ett kvadratiskt föremål skulle ge. Dessutom måste blomkrukan vara kvadratisk den också, annars borde jacket vara välvt och inte rakt.
Nej, det stämmer inte! Jag vet av erfarenhet att huvudsvålen spricker rakt även om den träffas av ett trubbigt föremål. Vad som kan spela in är träffvinkeln, om den inte är 90° så kan det bli vilken form på jacket som helst.
Senast redigerad av KarlKraus 2008-10-19 kl. 01:21. Anledning: EDIT: Lade till en mening.
Citera
2008-10-19, 01:12
Medlem
Att slå sig själv i huvudet med ett blockljus verkar ytterligt långsökt.
Dessutom är ett ljus mjukaktigt till sin konsistens och kan knappast ge upphov till dessa skador.
Hade hon sagt att hon i ett vansinnestillstånd svingat en eldgaffel mot sitt eget huvud kanske det funnits ett uns av trovärdighet i detta.

Samtliga grannars vittnesmål om vad som verkade pågå i lägenheten ger dessutom en helt annan bild av händelsförloppet än vad som Andrea försöker låta påskina.
¨
Citera
2008-10-19, 01:12
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Nu kommer jag in i den här tråden väldigt sent, vet inte riktigt vad jag ska tro om den här soppan... Men det mesta pekar nog på att Papa är skyldig, oavsett vad hans fru säger.
Citera
2008-10-19, 01:17
Medlem
säkerts avatar
måste säga att det är irriterande att vissa som kommit in sent i denna tråd börjar diskutera samma saker som redan diskuterats till leda tidigare.
läs tidigare inlägg (går att söka på det man letar efter) så kan vi diskutera det som framkommer här och nu istället för att älta, fråga och spekulera massa som redan avhandlats upprepade gånger!
Senast redigerad av säkert 2008-10-19 kl. 01:24.
Citera
2008-10-19, 01:17
Medlem
säkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Nu kommer jag in i den här tråden väldigt sent, vet inte riktigt vad jag ska tro om den här soppan... Men det mesta pekar nog på att Papa är skyldig, oavsett vad hans fru säger.

menade inte dig nu
Citera
2008-10-19, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead

I stort sätt allt pekar på att han är skyldig.
Det vet polis och åklagare.
Annars hade man inte hållit honom häktad så länge.

han åker in med mycket mycket stor sannolikhet.
Allt annat vore en megaskandal.
Citera
2008-10-19, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njetski-
Syftet var inte att berätta hur kvalificerad jag är utan att enbart klargöra att jag har fått en viss erfarenhet i dylika mål som jag har tagit lärdom av. Det var förvisso ett tag sedan (troligen innan du var född) och klart mycket lärorikare än att diskutera med dig t ex.

Berätta i så fall gärna vad det är för mål och erfarenheter du har. Annars är det bara helt... irrelevant.
Och innan jag var född... Farbror, nu chansar jag. Men jag vågar säga, nej antagligen inte. Om du inte böjar närma dig hundraårsdagen.

Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Ja och dessutom fruktansvärda skrik som enligt grannar var rena dödsvrålen..med tillägget sluta sluta..etc.
Står i FUP.

Vem kan slå sig själv med ett ljus så man inte längre kan stå på benen??

Svar: Ingen

Dödsvrål... den som använder sådana termer verkar, för mig, vara samma typ av person som använder uttryck som "karateslag"...

Och vad det gäller att man inte kan så sig själv i huvudet så hårt att man inte kan stå på benen...
Jag kan rekommendera dig en liten resa ner till Polismuseet. Där finns ett kranium av en man som slagit sig själv i huvudet med en yxa. Nästan hundra hugg var det om jag minns rätt. Och det var väldigt fula jack.
Så, jo. Det går.
Citera
2008-10-19, 01:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Jag gissar på Paris. Hon har väl jobbat där förut och han har varit där med henne då.

Dagens Aftonpravda skriver att de befinner sig i en storstad i södra Europa.

Sydfrankrike? Spanien ?
Citera
2008-10-19, 01:20
Medlem
Jag är inne på att det inte är ett blockljus i alla fall, det är min kvinnliga intution som säger mig det. (eller magkänsla,- kalla det vad ni vill! Det kändes fel från början och det gör det än. Krukan som låg i gången stämmer bättre för mig, och den lämnades väl aldrig in på analys?
Det är enbart polisernas teori att det är blockljuset, inga riktiga bevis finns väl?

Dessutom så låg det under en omkullvällt strykbräda, är det konstigt att det gått sönder då? Dessutom så låg det i köket och där fanns betydligt mer och bättre "vapen" att välja på..som någon sade!

Sedan fattar jag inte hur någon kan ifrågasätta att man kan slå sig själv med en yxa i huvudet och sedan rasa ihop?? Det är ganska stor skillnad på en yxa och ett blockljus, tycker du inte????
Senast redigerad av Sthms Tjejen 2008-10-19 kl. 01:23.
Citera
2008-10-19, 01:21
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av säkert
menade inte dig nu
Puh...

Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
I stort sätt allt pekar på att han är skyldig.
Det vet polis och åklagare.
Annars hade man inte hållit honom häktad så länge.

han åker in med mycket mycket stor sannolikhet.
Allt annat vore en megaskandal.

Det låter högst troligt.
Citera
2008-10-19, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metabaron

"...

Och vad det gäller att man inte kan så sig själv i huvudet så hårt att man inte kan stå på benen...
Jag kan rekommendera dig en liten resa ner till Polismuseet. Där finns ett kranium av en man som slagit sig själv i huvudet med en yxa. Nästan hundra hugg var det om jag minns rätt. Och det var väldigt fula jack.
Så, jo. Det går.

Viss skillnad på en yxa och ett stearinljus..
Inte ens John Cleese klarar av att slå sig i huvudet med ett ljus så han tuppar av.
Senast redigerad av rattelsnake 2008-10-19 kl. 01:25.
Citera
2008-10-19, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Jag är inne på att det inte är ett blockljus i alla fall, det är min kvinnliga intution som säger mig det. (eller magkänsla,- kalla det vad ni vill! Det kändes fel från början och det gör det än. Krukan som låg i gången stämmer bättre för mig, och den lämnades väl aldrig in på analys?
Det är enbart polisernas teori att det är blockljuset, inga riktiga bevis finns väl?

Dessutom så låg det under en omkullvällt strykbräda, är det konstigt att det gått sönder då? Dessutom så låg det i köket och där fanns betydligt mer och bättre "vapen" att välja på..som någon sade!
Hade hon blivit slagen med ett keramikföremål (som vasen eller bysten) i huvudet så skulle risken varit stor att att skallbenet hade spruckit också. Så nej, jag håller på ljuset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in