Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Jag håller på och läsa Fupen och det slår mig att jag tror inte på teorin om blockljuset, jag tror det är båg. (det kändes fel redan i början tyckte jag)
Jag tror verkligheten är värre än så, jag tror det kan vara det där trasiga huvudet till bysten som de hittade på golvet som hon fått i skallen eller det där trasiga glaset/vasen som hittades i köket.
Jag skulle vara mycket intresserad av en rekonstruktion av en skada av ett blockljus. Jag tror inte det är möjligt att få ett 7 cm djupt jack så som hon fick, av ett blockljus, - jag tror det är något av hårdare kvalite samt med hårdare vassare kanter på.
Jag tror helt enkelt att ljuset hade gått sönder före hennes skalle gjorde det, helt enkelt för att det är mjukare. Och jag tror inte på att ljuset skulle vara starkt nog före både en huvudskada som hon fick, OCH dessutom gå sönder.
Nej ljuset gick sönder då strykbrädan föll på det och inget annat, och skadan kommer från den trasiga bysten. Blodet och håret på ljuset är inget konstigt, blod var det ju lite överallt i lägenheten (och även där på golvet) och hennes hårstrån låg redan på golvet. Har man så långt hår så finns ens hårstrån överallt.
Nu gissade poliserna på blockljuset då de kom in i lägenheten, så då tar paret det som låter lite mildare än det där huvudet till bysten. Varför låg det annars trasigt där på golvet?? Vad hade det annars använts till då det låg där?????
Blockljus,-my ass! Det var statyn/bysten hon fick kastad på sig!!
Jag kan bara säga att du har FEL! Det handlar inte om
hur hårt blockljusets stearin var utan
hur tungt det var och med
hur stor kraft det träffade hennes huvud! Låt oss se nu, strax över ett kilo tungt tror jag det stod, och det var ett kubiskt ljus, det innebär en sida på cirka tolv cm. Jacket i huvudet var sju cm, så det stämmer fint! En kub av den storleken passar även bra i handen som tillhygge på en normalstor man. DW har förmodligen slitit ner det från hyllan och klippt Andrea i skallen med det i
en flytande rörelse. Fast både ljuset och bitarna låg väl i köket?
Litet skumt måste jag säga, för i köket fanns bättre tillhyggen!
Som tidigare nämnts i tråden så spricker huvudsvålen väldigt lätt på grund av att den ligger direkt på det stumma och hårda skallbenet utan någon annan vävnad imellan, plus det faktum att Andrea ser undernärd ut och då med stor sannolikhet har ännu skörare hud.