2008-10-19, 00:49
Medlem
Hon säger i FUPen att tänkte ta ljuset och slå sig med men att "hon ställde tillbaka det och aldrig gjorde det!!"
Citera
2008-10-19, 00:49
Medlem
poffa2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Hitta på..? Jag skrev väl att jag ville minnas, inte att jag bestämt hävdade att han hade 2,4.

Det hittades hårrester från flickan på blockljuset, kan inte riktigt se hur de hamnat där om det inte var just ljuset som drämdes in i hennes huvud.

Nåväl, förklara varför du skriver papa dem istf papa dee!

Eftersom båda verkar hålla ihop så kan man väl kalla dom för papa dem. He he..
Alternativt: Papas flicka. Ha ha ha..
Senast redigerad av poffa2 2008-10-19 kl. 00:56.
Citera
2008-10-19, 00:51
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Blockljuset kan kanske vara ett av flera tillhyggen som använts..
Men det är väl enligt läkarna ett föremål som givit det stora jacket i huvudet? Om man dels hittat hårrester som sitter fast på ljuset och dels fått en riktigt dålig förklaring från Daniel (att det kanske rasat ner från hyllan) borde saken vara klar. En blomkruka måste träffa exakt rätt (med kanten) för att kunna ge ett jack som kan blandas ihop med ett jack som ett kvadratiskt föremål skulle ge. Dessutom måste blomkrukan vara kvadratisk den också, annars borde jacket vara välvt och inte rakt.
Senast redigerad av Cabron 2008-10-19 kl. 00:53.
Citera
Medlem
Äsch ni får läsa tråden (bara 319 sidor) för att förstå detta skämt! hahahaha
Citera
Medlem
säkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
2.0 hade han i blodet och 2.7 i urinen, hitta inte på något annat nu!!
Rätt skall vara rätt!

Jag tror fortfarande att om hon slagit sig själv i skallen med något hade hon kommit ihåg vad det var. Hon säger själv att hon inte minns det eller ens blodet, mest det att hon rasade ihop efteråt. Det säger ju ganska mycket om vilken kraft det varit om hon inte ens kunde stå upprätt längre efter smällen.
Vem kan slå sig själv med ett ljus så man inte längre kan stå på benen??

Efter att ha läst mer i FUPen så tror jag mer på den stora tunga blomkrukan (som hon själv sa, de är inga vanliga små krukor) än om blockljuset eller statyn. Kraftigt trubbigt föremål har de ju beskrivit det med..

att det var blockljuset är konstaterat så det behövs inga spekulationer kring det.
hade något annat tillhygge använts hade det såklart uppdagats.
tekniska undersökningar utförs grundligt i sådana här fall, så du behöver nog inte vara orolig att polisen missat nåt sånt.
att papa gått bärsärk och sparkat och slagit på saker har ju mama vittnat om. däribland den där bysten.
Citera
2008-10-19, 00:52
Medlem
Citat:
Polisen sade ju att hon låg i sängen när de kom och sedan läste jag att hon hittades i trapphuset?? Var hittades hon egentligen?? I sin säng eller i trapphuset??

Fattat det som hon låg i sin säng och då vägrade tala om för polisen vad som hänt.
Orkar inte läsa FUP mer i denna sena timme men jag uppfattade det som hon fått nästan övernaturliga krafter och krypit in efter det grannar hittat henne blodig och rosslande med ögonvitorna himlande..i trappen utanför dörren.
De trodde hon var döende.
Troligen har hon först försökt fly därav alla blodstänk på gallergrinden.
Svårt att säga.
Citera
2008-10-19, 00:53
Medlem
Jacket är inte rakt utan i S form, det behövs således inte ett kvadratiskt föremål!
Citera
2008-10-19, 00:53
Medlem
säkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Hitta på..? Jag skrev väl att jag ville minnas, inte att jag bestämt hävdade att han hade 2,4.

Det hittades hårrester från flickan på blockljuset, kan inte riktigt se hur de hamnat där om det inte var just ljuset som drämdes in i hennes huvud.

Nåväl, förklara varför du skriver papa dem istf papa dee!

papa dem är ett uttryck myntat ur att andrea i sin blogg skrev dem istället för de upprepade gånger efter händelserna.
Senast redigerad av säkert 2008-10-19 kl. 00:56.
Citera
2008-10-19, 00:55
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av säkert
papa dem är ett uttryck myntat ur att andrea i sin blogg skrev dem istället för de upprepade gånger i sin blogg efter händelserna.
Ok, trodde det var i FUP:en det skrevs dem. FUP:en är nedlusat med felaktig användning av de/dem.

S-format jack!?
Citera
2008-10-19, 00:57
Medlem
Ok tack för det rattlesnake!

Blod och hår fanns med största sannolikhet på golvet där ljuset låg, därav kan det ha hamnat på ljuset.
Jag tror inte riktigt på det där med blockljuset i alla fall, är det BEVISAT att det var med det det hände?
Eller bara en teori av många? Vad är det som säger att det inte var blomkrukan då?

Ja, jacket är snirklat lite som ett S, inget rakt jack alltså!
Citera
2008-10-19, 00:57
Medlem
poffa2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av säkert
papa dem är ett uttryck myntat ur att andrea i sin blogg skrev dem istället för de upprepade gånger efter händelserna.

Tja, hon har ju slagit sig själv i huvudet med ett blockljus, så det kan bli lite förvirrat.
Citera
2008-10-19, 01:06
Bannlyst
Citat:
Jag håller på och läsa Fupen och det slår mig att jag tror inte på teorin om blockljuset, jag tror det är båg. (det kändes fel redan i början tyckte jag)

Jag tror verkligheten är värre än så, jag tror det kan vara det där trasiga huvudet till bysten som de hittade på golvet som hon fått i skallen eller det där trasiga glaset/vasen som hittades i köket.

Jag skulle vara mycket intresserad av en rekonstruktion av en skada av ett blockljus. Jag tror inte det är möjligt att få ett 7 cm djupt jack så som hon fick, av ett blockljus, - jag tror det är något av hårdare kvalite samt med hårdare vassare kanter på.

Jag tror helt enkelt att ljuset hade gått sönder före hennes skalle gjorde det, helt enkelt för att det är mjukare. Och jag tror inte på att ljuset skulle vara starkt nog före både en huvudskada som hon fick, OCH dessutom gå sönder.

Nej ljuset gick sönder då strykbrädan föll på det och inget annat, och skadan kommer från den trasiga bysten. Blodet och håret på ljuset är inget konstigt, blod var det ju lite överallt i lägenheten (och även där på golvet) och hennes hårstrån låg redan på golvet. Har man så långt hår så finns ens hårstrån överallt.

Nu gissade poliserna på blockljuset då de kom in i lägenheten, så då tar paret det som låter lite mildare än det där huvudet till bysten. Varför låg det annars trasigt där på golvet?? Vad hade det annars använts till då det låg där?????
Blockljus,-my ass! Det var statyn/bysten hon fick kastad på sig!!
Jag kan bara säga att du har FEL! Det handlar inte om hur hårt blockljusets stearin var utan hur tungt det var och med hur stor kraft det träffade hennes huvud! Låt oss se nu, strax över ett kilo tungt tror jag det stod, och det var ett kubiskt ljus, det innebär en sida på cirka tolv cm. Jacket i huvudet var sju cm, så det stämmer fint! En kub av den storleken passar även bra i handen som tillhygge på en normalstor man. DW har förmodligen slitit ner det från hyllan och klippt Andrea i skallen med det i en flytande rörelse. Fast både ljuset och bitarna låg väl i köket? Litet skumt måste jag säga, för i köket fanns bättre tillhyggen!
Som tidigare nämnts i tråden så spricker huvudsvålen väldigt lätt på grund av att den ligger direkt på det stumma och hårda skallbenet utan någon annan vävnad imellan, plus det faktum att Andrea ser undernärd ut och då med stor sannolikhet har ännu skörare hud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in