2008-10-19, 00:25
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poffa2
Kanske en dum fråga, men jag har missat exakt vad uppgiften om 2 promille kommer ifrån.

Någon som kan fylla i den källan. Tack på förhand.
Det står i förundersökningen. Vill minnas att blodprovet visade på 2,4 tom. Hur som helst kan fylla visa sig på olika sätt hos olika människor, även oberoende av tolerans. Vissa tappar balanssinnet väldigt tidigt i fyllan, men har ändå intakta minnesbilder medan det är precis tvärtom för andra.

Vissa envisas med att skriva Papa Dem, är det bara jag som missat det roliga i det..?
Citera
2008-10-19, 00:25
Medlem
Ja o läsa FU är ännumer övertygande...
Citera
2008-10-19, 00:33
Medlem
poffa2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Det står i förundersökningen. Vill minnas att blodprovet visade på 2,4 tom. Hur som helst kan fylla visa sig på olika sätt hos olika människor, även oberoende av tolerans. Vissa tappar balanssinnet väldigt tidigt i fyllan, men har ändå intakta minnesbilder medan det är precis tvärtom för andra.

Vissa envisas med att skriva Papa Dem, är det bara jag som missat det roliga i det..?

2-2,4 promille. Ja då är man packad och glad, eller i PD;s fall kanske inte så glad.

En sak som jag känner till är att om man är van vid dom alkoholmängderna kan en person på ytan gå och tala hyfsat normalt, jämfört med en novis.
Senast redigerad av poffa2 2008-10-19 kl. 00:39.
Citera
2008-10-19, 00:40
Medlem
nosferatous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Äntligen en vettig kommentar!

Verkar tyvärr inte bättre än att majoriteten här vill skapa sin egen story, och att den ska vara så snaskig som möjligt.
Dessutom är det rätt kul att se hur folk tolkar vad dom läst i FUP:en.
Sådant som inte står där citeras, som tex någon skrev att Andrea hade skrikit något i stil med: "aj, slå mig inte Daniel".
Nåt sådant står inte vad jag kunnat utläsa i varje fall.

Nej, ibland undrar man vilken medelåldern är här på FB, och ofta verkar den vara långt under den 18-årsregel som gäller.

Jo, det står på flera platser. I samtalen med ett eller flera av vittnena, kommer inte ihåg vilket vittne det är.
Citera
2008-10-19, 00:40
Medlem
njetski-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metabaron
Citat:Ursprungligen postat av njetski-
Jag har varit nämndeman en gång i tiden och just i ett kvinnomisshandelsmål.

Grattis. Du är lika kvalificerad som en bagare att avgöra vad som är rätt i det här fallet.

Syftet var inte att berätta hur kvalificerad jag är utan att enbart klargöra att jag har fått en viss erfarenhet i dylika mål som jag har tagit lärdom av. Det var förvisso ett tag sedan (troligen innan du var född) och klart mycket lärorikare än att diskutera med dig t ex.
Senast redigerad av njetski- 2008-10-19 kl. 00:44.
Citera
2008-10-19, 00:41
Medlem
2.0 hade han i blodet och 2.7 i urinen, hitta inte på något annat nu!!
Rätt skall vara rätt!

Jag tror fortfarande att om hon slagit sig själv i skallen med något hade hon kommit ihåg vad det var. Hon säger själv att hon inte minns det eller ens blodet, mest det att hon rasade ihop efteråt. Det säger ju ganska mycket om vilken kraft det varit om hon inte ens kunde stå upprätt längre efter smällen.
Vem kan slå sig själv med ett ljus så man inte längre kan stå på benen??

Efter att ha läst mer i FUPen så tror jag mer på den stora tunga blomkrukan (som hon själv sa, de är inga vanliga små krukor) än om blockljuset eller statyn. Kraftigt trubbigt föremål har de ju beskrivit det med..
Citera
2008-10-19, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatou
Jo, det står på flera platser. I samtalen med ett eller flera av vittnena, kommer inte ihåg vilket vittne det är.

Ja och dessutom fruktansvärda skrik som enligt grannar var rena dödsvrålen..med tillägget sluta sluta..etc.
Står i FUP.

Svar: Ingen
Senast redigerad av rattelsnake 2008-10-19 kl. 00:44.
Citera
2008-10-19, 00:42
Medlem
poffa2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njetski-
Citat:Ursprungligen postat av njetski-
Jag har varit nämndeman en gång i tiden och just i ett kvinnomisshandelsmål.

Syftet var inte att berätta hur kvalificerad jag är utan att enbart klargöra att jag har fått en viss erfarenhet i dylika mål som jag har tagit lärdom av. Det var förvisso ett tag sedan (troligen innan du var född) och klart mycket lärorikare än att diskutera med dig t ex.

Tja, jag kan tillägga att jag också är en gammal nämndeman, och jag bakar faktiskt bröd 5 dagar i veckan!
Citera
2008-10-19, 00:45
Medlem
njetski-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poffa2
Tja, jag kan tillägga att jag också är en gammal nämndeman, och jag bakar faktiskt bröd 5 dagar i veckan!

Ja, då har du en merit mer än mig...
Citera
2008-10-19, 00:45
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
2.0 hade han i blodet och 2.7 i urinen, hitta inte på något annat nu!!
Rätt skall vara rätt!

Jag tror fortfarande att om hon slagit sig själv i skallen med något hade hon kommit ihåg vad det var. Hon säger själv att hon inte minns det eller ens blodet, mest det att hon rasade ihop efteråt. Det säger ju ganska mycket om vilken kraft det varit om hon inte ens kunde stå upprätt längre efter smällen.

Efter att ha läst mer i FUPen så tror jag mer på den stora tunga blomkrukan (som hon själv sa, de är inga vanliga små krukor) än om blockljuset eller statyn. Kraftigt trubbigt föremål har de ju beskrivit det med..
Hitta på..? Jag skrev väl att jag ville minnas, inte att jag bestämt hävdade att han hade 2,4.

Det hittades hårrester från flickan på blockljuset, kan inte riktigt se hur de hamnat där om det inte var just ljuset som drämdes in i hennes huvud.

Nåväl, förklara varför du skriver papa dem istf papa dee!
Citera
2008-10-19, 00:46
Medlem
Polisen sade ju att hon låg i sängen när de kom och sedan läste jag att hon hittades i trapphuset?? Var hittades hon egentligen?? I sin säng eller i trapphuset??
Citera
2008-10-19, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Hitta på..? Jag skrev väl att jag ville minnas, inte att jag bestämt hävdade att han hade 2,4.

Det hittades hårrester från flickan på blockljuset, kan inte riktigt se hur de hamnat där om det inte var just ljuset som drämdes in i hennes huvud.

Nåväl, förklara varför du skriver papa dem istf papa dee!

Blockljuset kan kanske vara ett av flera tillhyggen som använts..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in