2008-10-18, 15:50
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaija
Nu rasade ju hela min världsbild..*S*

Nej, jag är ju inte särskilt förvånad när det är Johan T Lindwall som skrivit artiklen...

Antagligen hade Johan T Lindwall ett val att göra mellan att ställa kritiska frågor och inte få någon intervju överhuvudtaget, eller ställa godkända frågor och tjäna pengar.
Citera
2008-10-18, 15:53
Medlem
Domen kommer i morgon ber ni om ursäkt om han blir frikänd?
Citera
2008-10-18, 15:57
Medlem
Dagermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s

Jag vill minnas att Stureplansvåldtäktsmännen också gick fria i Tingsrätten.
Citera
2008-10-18, 15:58
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Hoppas hon får hjälp att ta sig ur äktenskapet om han blir fälld. Glöm inte att hon kunde varit död nu om ingen ingripit.
Citera
2008-10-18, 16:01
Medlem
hallon1s avatar
Citat:

Du verkar behöva läsa lite fler böcker.

Att bli frikänd betyder inte att han är oskyldig.
Citera
2008-10-18, 16:03
Medlem
DanSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Hoppas hon får hjälp att ta sig ur äktenskapet om han blir fälld. Glöm inte att hon kunde varit död nu om ingen ingripit.

I say, låt henne vänta på honom så dom kan fortsätta sitt destruktiva lilla äktenskap om 6-8 månader. Korkade brudar som stannar hos killar som misshandlar dom (och ljuger för att skydda dom!) har jag ingen som helst sympati för.
Citera
2008-10-18, 16:03
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:

I morgon är det väl söndag?
Citera
2008-10-18, 16:25
Medlem
Cement112s avatar
Vet inte om denna postats tidigare, men:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3567411.ab

Alltså, jag begriper inte. Är han skyldig så är detta ju extremt pinsamt!
Citera
2008-10-18, 16:29
Medlem
Jag hoppas att Papa Dee får upprättelse. Han har tydligen lite problem med att hålla sig lugn i alla lägen, men vem har inte det?
Tjejen han har gift sig med behöver professionell hjälp för både sin egen och hennes omgivnings skull. Hon kräver 100% stöd och uppmärksamhet av den hon älskar ,men vad hon behöver är en inre styrka och det kan man aldrig kräva att hennes partner ska fixa. Jag tycker hon ska pröva NLP eller nåt.
Det är starkt av Daniel att han har kämpat för att hålla modet uppe. Hoppas verkligen att han fortsätter med det. Hade jag haft pengar hade jag bokat honom till nåt evenemang. Absolut!! Hoppas fler tänker som jag.
Citera
2008-10-18, 16:34
Medlem
Dagermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tadepiano
Jag hoppas att Papa Dee får upprättelse. Han har tydligen lite problem med att hålla sig lugn i alla lägen, men vem har inte det?
Tjejen han har gift sig med behöver professionell hjälp för både sin egen och hennes omgivnings skull. Hon kräver 100% stöd och uppmärksamhet av den hon älskar ,men vad hon behöver är en inre styrka och det kan man aldrig kräva att hennes partner ska fixa. Jag tycker hon ska pröva NLP eller nåt.
Det är starkt av Daniel att han har kämpat för att hålla modet uppe. Hoppas verkligen att han fortsätter med det. Hade jag haft pengar hade jag bokat honom till nåt evenemang. Absolut!! Hoppas fler tänker som jag.

Jag har inga problem med att hålla mig lugn i betydelsen att jag sopar inte på min tjej om vi tjafsar om nåt. Det gäller med eller utan fyrkantiga blockljus. För övrigt har du nog råd att boka honom för ett evenemang nu eftersom hans gage bör ha sjunkit med, vad ska vi dra till med, en kanske 90 procent efter den här fadäsen.
Senast redigerad av Dagerman 2008-10-18 kl. 16:45.
Citera
2008-10-18, 16:42
Medlem
Catyas avatar
Det finns så pass många vittnen till händelsen att jag skulle bli förvånad om Papa Dee inte blir fälld. Har läst parets snyfthistorier och även läst om olika vittnesmål, vilka tyder på att han är skyldig. Skulle han bli friad skulle jag bli mycket förvånad.
Andrea är en svag liten tjej som försvarar sin man med näbbar och klor, precis som så många andra misshandlade kvinnor. Inget ovanligt med det. Har ens självkänsla trycks ned i botten, är det lätt att förneka vad som hänt då den lilla självkänslan man har kvar, sitter i ens partner.

Andrea har talat om sina ätstörningar och panikångest. Detta tyder på att hon även fått/får hjälp för detta då det verkar vara så uttalade diagnoser. Därför bör även Andrea veta att ätstörningar och panikångest inte kan relateras till misshandelsfall på det viset hon gör.
Citera
2008-10-18, 16:43
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tadepiano
Hahaha! Är det inte han som slagit som behöver hjälp? så du är oxå en gammal kvinnomisshandlare märker jag, ja vilken jävla stackare du är hahaha. Upprättelse??? hahaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in