Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag gjorde ett misstag, men ett misstag som var fullkomligt likgiltigt för bevisningen. Ni griper efter halmstrån, du och Bolinda: "Aha, Hamilkar mindes fel på en punkt! Då tjatar vi om det på längden och på tvären, så tror folk att vår snälla lilla gulleplutt är nästan alldeles oskyldig!"
Favtum est att det föreligger bevisning som rimligen fäller TA för ett av de mer avskyvärda morden på senare tid, och att TA, trots att det finns bevisning som rimligen fäller honom för mord, likafullt har obstruerat och fortsätter att obstruera utredningen så mycket han kan, och därigenom hindrar Carolins anhöriga från att få reda på vad som verkligen hände deras dotter. Hur gullepluttigt är det på en skala?
Hur kan du säga att "vi" tycker att det är "vår snälla lilla gulleplutt"? Du skriver det bara för att få mig att framstå som korkad. Det är bara simpel retorik.Jag har aldrig påstått något sådant.
Däremot har jag frågat mig VARFÖR denna man gjort detta, vad som hänt. Det är inte så lätt att bara hänga med i drevet, för en som känner till förhållandena. Han har /har haft(?) goda egenskaper också.
Jag tycker att man ska vara rättvis och se att det är många spekulationer som finns och att allt bara inte är så enkelt.
"Häng honom!!! " Så är lynchmobbens rop, och den finns sannerligen.
Du tex säger på flera ställen att motivet är sexuellt, menom du lyssnar på hänvisningen till videon från presskonferensen, så säger åklagaren att det inte finns några indikationer på detta.
Det är hemskt ,säkert för Carolins föräldrar, och det är lika hemskt för två små uppväxande pojkar, när drevet drar igång, det borde räcka med vad som hänt. Och jag anser att det inte skulle hänt om mannen varit vid sina sinnens fulla bruk.