2019-03-24, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Vad spelar det för roll när du gjorde inlägget?
Det är ju inte första gången du gör samma sak när du har tillgodogjort dig.
Hur får du det till ett påhopp, har man fel så är det väl bra att andra korrigerar dig.
Hur många helrör måste man dricka för att inte orka lyfta en 50 kg:s cementsäck?
Och vad har det med faktumet att Toni orkade lyfta in Caroline i bagaget att göra.
Likheten mellan en cementsäck och en kropp är inte särskilt stora.
Han har inte heller behövt lyfta in hela kroppen på en gång utan kan ha
gjort det i omgångar. Eller hur brukar du göra när krafterna tryter?
Alla normalfuntade brukar ju då lyfta upp överkroppen och sen lyfta i benen
för att få in resten av kroppen i bagaget.
Eller har du fog för att Toni inte gjorde på detta sätt?
Hur vet du det i så fall?
Det var en av de första inläggen jag gjorde i den här debatten, som var mer för att få igång en debatt, jag hade vissa problem att hitta förundersökningen, men när den var tankad ned och jag tagit till mig fakta från den, korrigerades det inlägget som var från tidig mars.
Att lyfta en 50 kg cementsäck från marken till bagageutrymme för en ensam person är ingen lätt uppgift, alla gör det inte.
När det gäller att förflytta en kropp från marknivån till bagageutrymmet måste hela kroppen lyftas upp från marknivån och är kroppens tyngd 75-80 kg fordras det råstyrka och teknik samt vana med lyft.
Det finns personer som klarar det men inte någon som har problem med att lyfta en 50 kg cementsäck, som Toni framförde att han hade vid förhören.
När det här hände med Carolin var Toni ingen person som drack med måtta, enligt inköp med kort på Systemet konsumerade han 1 helrör dagligen.
En sådan konsumtion ger skador därför alkohol är ett gift för kroppen, och sedan rökte han som är en dålig kombination , om fysiken och hälsan skall hållas uppe.

När man ser till hanteringen av Carolins kropp lyftes den in i bagageutrymmet innan den kom till punkt 58 för skjutningen, den togs ut och lyftes på igen till bagageutrymmet, sedan kördes den ned 70 km till stenåldersbosättningen där den togs ur och gömdes, samt brändes m.m.
Sedan placerades den vid fyndplatsen Edeforsvägen som Toni gav information var den fanns och hittades av polisen, men då var vikten endast 19 kg på kroppen.
Det är ingen ensam person som lyft kroppen in och ut från bagageutrymmet utan de lyften har sannolikt två personer utfört.
Citera
2019-03-24, 03:59
Medlem
Leif Silbersky framlade i rätten att kroppen var redan avliden när skotten avlossades mot kroppen vid punkt 58.
Att advokat Leif Silbersky skulle gå emot Rättsmedicinalverkets rapport är inte möjligt helt enkelt, därför den som hävdar att skottet som gick igenom bröstet var det dödande skottet, snackar mot bättre vetande.
Citera
2019-03-24, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Oavsett när CS dog hade Toni blivit fälld.
Jag anser att Toni blev fälld för mord, utan att det fanns några bevis mot honom att han mördat Caroline, om det är en felaktig analys, vad var bevisen för mord mot honom ?
Citera
2019-03-24, 07:40
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det fanns två skador på kroppen, skador på huvudet av brutalt våld och skottskada, och skottet genom bröstet och båda skadorna var dödande, vilken skada som kom först kunde inte Rättsmedicinalverket avgöra.
Blodsamlingen som fanns på vägen punkt 58 var mycket liten för att de två skotten skulle kommit mot en levande person, utan de kom sannolikt efter stora skador tidigare mot huvudet som orsakat större blodflöde.

Leif Silbersky som var Tonis advokat hävdade mycket bestämt att skotten avlossades mot en redan avliden kropp.

Klart att Silbersky påstår det. Han företräder ju sin klient, och denne klient försöker slingra sig undan så mycket som möjligt.
Men, eftersom du själv inte verkar fatta icke-logiken här: du påstår att Toni vill ta på sig skulden för att skydda "grabbarna". Ok. Du påstår också att skotten mot CS är för att förvirra polisen angående dödsorsaken, och att det enda sättet att fälla Toni för mord är om han mördade CS med skotten. Varför i helvete påstår då Toni att CS redan var död när han sköt på kroppen?.

Din teori är löjlig, Fagro. Sanningen är att Toni avrättade CS vid 58:an, och bevisen för detta är glasklara.
Citera
2019-03-24, 07:44
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag anser att Toni blev fälld för mord, utan att det fanns några bevis mot honom att han mördat Caroline, om det är en felaktig analys, vad var bevisen för mord mot honom ?

Jag rekommenderar att du ljudar dig igenom FUP:en samt domar från tings- respektive hovrätt. Där finns svaren på alla dina frågor.
Citera
2019-03-26, 20:52
Medlem
Citat:
Kvällen och natten när Caroline blev mördad m.m. satt Toni helt säkert i sin stuga i Mäntyvaara och smuttade på sin alkohol, tidigt på morgonen begav han sig till älgmötet och hade aldrig begått sådana saker som ni tror .

Hur kunde Toni med millimeterprecision peka ut på kartan var Carolines kropp var gömd om han nu satt i sin stuga och smuttade på sin alkohol när hon flyttades runt i skogarna? Menar du att han deltog först när kroppen flyttades till den slutgiltiga platsen? Hur får du ihop det
Citera
2019-03-27, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Hur kunde Toni med millimeterprecision peka ut på kartan var Carolines kropp var gömd om han nu satt i sin stuga och smuttade på sin alkohol när hon flyttades runt i skogarna? Menar du att han deltog först när kroppen flyttades till den slutgiltiga platsen? Hur får du ihop det
Toni han skyddade gärningsmännen med att han skulle ta på sig Carolines försvinnande med att han knuffade henne att hon slog ihjäl sig och han skulle bli anklagade för vållande till annans död och griftefrid brott.
Toni har aldrig varit med gärningsmännen utan har i efterhand fått berättad var kroppen placerades först där den brändes och den flyttades samma natt till det slutliga förvaringsplatsen.
Planen för gärningsmännen var att kroppen skulle komma fram, som gjorde att spaningen upphörde, som också skedde, det var Toni som avslöjade var kroppen fanns och inte gärningsmännen, eller att polisen hittade den genom sök.
Kroppen togs fram efter 5 veckor som gjorde att det gick inte att få fram dödsorsak och eventuellt sexuellt utnyttjande.
Citera
2019-03-27, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jeez, vilket svammel. "Toni chansade med att det var ett skott men som var fel".
Igen: läs FUP:en, Fagro. Polisen försöker, i förhör efter förhör, få Toni att berätta vad som verkligen hände vid 58:an. "Kom igen Toni, berätta nu...vi vet att du sköt henne i ryggen och sen i huvudet, vad hände?"
Toni ville inte ta på sig ett skit.
Angående ditt tjat om omöjligheten för Toni att rubba CS: var har du hittat att CS vägde 75-80 kg?

F: Ska vi försöka en bit till? Jag ställer frågor. Skjuter du mer än ett skott?
H: Jag tror jag bara har skjutit ett skott.
F: Du tror det?
H: Jo.
F: Kan det vara fler skott?
H: Nä.
Det var en person i Hakkas som anmälde till polisen att han hade hört två skott från älgstudsare kl 23.00 - 23.30 och riktningen som han uppgav stämde in med punkt 58, och anmälaren var mycket hemma på vapen och knallar från dem.
När förhöret görs kände polisen till att det var avlossade två skott, men Toni försöker påstå att det var 1 skott, därför han kände inte till att två skott avlossades, det var inte han som sköt skotten och var inte heller närvarande där.
Om Toni hade känt till att två skott sköts skulle han naturligtvis fört fram det, nu förstod förhörsledarna att Toni ljög och de kunde fortsätta att grilla honom.
Citera
2019-03-27, 09:27
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
F: Ska vi försöka en bit till? Jag ställer frågor. Skjuter du mer än ett skott?
H: Jag tror jag bara har skjutit ett skott.
F: Du tror det?
H: Jo.
F: Kan det vara fler skott?
H: Nä.
Det var en person i Hakkas som anmälde till polisen att han hade hört två skott från älgstudsare kl 23.00 - 23.30 och riktningen som han uppgav stämde in med punkt 58, och anmälaren var mycket hemma på vapen och knallar från dem.
När förhöret görs kände polisen till att det var avlossade två skott, men Toni försöker påstå att det var 1 skott, därför han kände inte till att två skott avlossades, det var inte han som sköt skotten och var inte heller närvarande där.
Om Toni hade känt till att två skott sköts skulle han naturligtvis fört fram det, nu förstod förhörsledarna att Toni ljög och de kunde fortsätta att grilla honom.

Du fortsätter att överträffa dig själv när det gäller brist på logik.
Toni förhörs ett antal gånger efter att polisen meddelat honom att dom vet att han sköt två skott. Precis som med alla andra detaljer han först förnekar men sedan erkänner hade han kunnat göra samma sak här. Men icke.

Ja, förhörsledarna vet mycket väl att Toni ljuger, såväl om händelserna vid Stenbron som 58:an. Att han inte är helt ärlig med vad han gör med CS mellan kl 16.15-23.00 är också tydligt. Han vill helt enkelt inte erkänna dom vidriga handlingar han gjort.
Vad som ytterligare står klart är att Toni inte på något sätt försöker "ta på sig skulden".

Men, kan du gå vidare någon jävla gång? Du har ju löst fallet och kommit fram till att Toni är oskyldig. Fine. Berätta då vad som egentligen hände, vilka dom verkliga gärningsmännen är, samt varför Toni vill skydda dom.
Citera
2019-03-27, 11:43
Medlem
Enligt FUP 432
Bert Tyve åker med en grupp från Töre mot Kiruna de stannar mellan Mäntyvaara och Stenbro på en P-ficka de ser en blå Ford Focus passera vid 16.00 tiden.
Tyve säger att han tror att det inte var endast en person i Ford Focus bilen.
När de kommer till Stenbro var klockan ca 16.45 och samma bil som passerat dem fanns på Stenbeo rastplats parkerad.
Här finns indicier att Caroline hade sällskap när hon åkte mot Stenbro rastplats och det kanske var orsaken hon svarade inte mobilen när hennes mor ringde henne 16.55 och signalen gick fram.
Hon ville inte störa sin mor med sällskapet som hon hade i bilen.
Enligt FUP 421
Annika med familj åker från Piteå mot Kiruna, och Annika är säker att de kommer till Stenbro 16.30 tiden och stannar där för att fika, hon tror att de stannar 15-20 minuter och under tiden ser de ingen blå Ford Focus bil på parkeringen.
Enligt FUP 410
Göran kör in på rastplatsen 16.45, han ser en blå Ford bil parkerad där med 4 mans personer och en kvinna som såg svensk ut, mot att däremot männen såg utländsk ut.
När han åker tillbaka lördagmorgon den 13 finns samma blå Fordbil parkerad på samma ställe, som visar att det var Carolins Ford focus bil han såg fredagen den 12 när han körde in på rastplatsen.

Sammanfattning:

Caroline kommer in på rastplatsen strax efter 16.30 och är sannolikt i sällskap, enligt vittnet Göran tyder det på att det är utlänningar, i så fall troligen asylinvandrare.
Det skall ha funnits och den kanske finns kvar förläggning för asylinvandrare som kommit till Hakkas för att invänta uppehållstillstånd.
Jag har inte trodd att asylinvandrare är inblandad i det här och påstår det inte heller, därför Toni lånat ut sin bil och gevär som använts vid Carolins försvinnande, men det verkar skumt att Caroline stått bredvid fyra personer som vittnet Göran bedömde som utlänningar.
Senast redigerad av Fagro 2019-03-27 kl. 12:01.
Citera
2019-03-27, 12:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Enligt FUP 432
Bert Tyve åker med en grupp från Töre mot Kiruna de stannar mellan Mäntyvaara och Stenbro på en P-ficka de ser en blå Ford Focus passera vid 16.00 tiden.
Tyve säger att han tror att det inte var endast en person i Ford Focus bilen.
När de kommer till Stenbro var klockan ca 16.45 och samma bil som passerat dem fanns på Stenbeo rastplats parkerad.
Här finns indicier att Caroline hade sällskap när hon åkte mot Stenbro rastplats och det kanske var orsaken hon svarade inte mobilen när hennes mor ringde henne 16.55 och signalen gick fram.
Hon ville inte störa sin mor med sällskapet som hon hade i bilen.
Enligt FUP 421
Annika med familj åker från Piteå mot Kiruna, och Annika är säker att de kommer till Stenbro 16.30 tiden och stannar där för att fika, hon tror att de stannar 15-20 minuter och under tiden ser de ingen blå Ford Focus bil på parkeringen.
Enligt FUP 410
Göran kör in på rastplatsen 16.45, han ser en blå Ford bil parkerad där med 4 mans personer och en kvinna som såg svensk ut, mot att däremot männen såg utländsk ut.
När han åker tillbaka lördagmorgon den 13 finns samma blå Fordbil parkerad på samma ställe, som visar att det var Carolins Ford focus bil han såg fredagen den 12 när han körde in på rastplatsen.

Sammanfattning:

Caroline kommer in på rastplatsen strax efter 16.30 och är sannolikt i sällskap, enligt vittnet Göran tyder det på att det är utlänningar, i så fall troligen asylinvandrare.
Det skall ha funnits och den kanske finns kvar förläggning för asylinvandrare som kommit till Hakkas för att invänta uppehållstillstånd.
Jag har inte trodd att asylinvandrare är inblandad i det här, därför Toni lånat ut sin bil och gevär som använts vid Carolins försvinnande, men det verkar skumt att Caroline stått bredvid fyra personer som vittnet Göran bedömde som utlänningar.

Det är svårt att inte bli provocerad av dina upprepningar av sådant du redan blivit motbevisad om.
CS anlände inte Stenbron vid 16.30. Läs polisens bedömning och sluta cherry-picka enskilda uppgifter.
Göran ser kl 16.45 en kvinna i 40-årsåldern klädd i mörkt plagg på överkroppen. Hon står med 4 män vid en blekt blå äldre Ford eller Opel som såg "sjabbig" ut. Låter verkligen som CS och hennes bil, Fagro.

Och, hehe...noterar att du återigen börjar "korrigera" din historia. Jag pikade som bekant dig redan för en tid sedan (när du tvärsäkert redogjorde för det då aktuella scenariot) att jag var förvånad över att du inte hade med dina vanliga utländska gärningsmän. Det är ju alltid där dina "lösningar" brukar sluta. Chockfaktorn är låg över att vi ser ut att hamna där igen.

Men ok. Vi är framme vid Stenbron. CS har precis blivit 40 år gammal och hennes bil en sjabbig blekblå Opel. Klockan är 16.45. 4 mörkhåriga personer är identifierade som varandes asylinvandrare. Vad händer härnäst?
Senast redigerad av Betongbaletten 2019-03-27 kl. 12:03.
Citera
2019-03-27, 12:17
Medlem
Det är väl inte mitt fel att det råkat varit personer med utländsk bakgrund inblandade i fall som jag tidigare rotat i, när de inte blivit dömda för gärningen kan man inte heller påstå något sådant.
Jag är ingen rasist eller nazist utan ser objektivt och rättvist på fallen, men du har rätt de som hamnat i nätet, har varit till stor del personer med utländsk bakgrund.
Du kanske anser att alla brott som asylinvandrare begår borde mörkas från insyn, att inte folk får för sig saker som går emot auktoritetens policy.

Jag har tidigare i det här fallet varit helt koncentrerat på om Toni var gärningsmannen eller inte för Caroline, och jag har mycket bestämt kommit fram till att han är helt oskyldig.
Det som nu gäller är vilka indicier finns att andra personer var inblandade i hennes försvinnande.
Senast redigerad av Fagro 2019-03-27 kl. 12:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in