Citat:
Det var en av de första inläggen jag gjorde i den här debatten, som var mer för att få igång en debatt, jag hade vissa problem att hitta förundersökningen, men när den var tankad ned och jag tagit till mig fakta från den, korrigerades det inlägget som var från tidig mars. Vad spelar det för roll när du gjorde inlägget?
Det är ju inte första gången du gör samma sak när du har tillgodogjort dig.
Hur får du det till ett påhopp, har man fel så är det väl bra att andra korrigerar dig.
Hur många helrör måste man dricka för att inte orka lyfta en 50 kg:s cementsäck?
Och vad har det med faktumet att Toni orkade lyfta in Caroline i bagaget att göra.
Likheten mellan en cementsäck och en kropp är inte särskilt stora.
Han har inte heller behövt lyfta in hela kroppen på en gång utan kan ha
gjort det i omgångar. Eller hur brukar du göra när krafterna tryter?
Alla normalfuntade brukar ju då lyfta upp överkroppen och sen lyfta i benen
för att få in resten av kroppen i bagaget.
Eller har du fog för att Toni inte gjorde på detta sätt?
Hur vet du det i så fall?
Det är ju inte första gången du gör samma sak när du har tillgodogjort dig.
Hur får du det till ett påhopp, har man fel så är det väl bra att andra korrigerar dig.
Hur många helrör måste man dricka för att inte orka lyfta en 50 kg:s cementsäck?
Och vad har det med faktumet att Toni orkade lyfta in Caroline i bagaget att göra.
Likheten mellan en cementsäck och en kropp är inte särskilt stora.
Han har inte heller behövt lyfta in hela kroppen på en gång utan kan ha
gjort det i omgångar. Eller hur brukar du göra när krafterna tryter?
Alla normalfuntade brukar ju då lyfta upp överkroppen och sen lyfta i benen
för att få in resten av kroppen i bagaget.
Eller har du fog för att Toni inte gjorde på detta sätt?
Hur vet du det i så fall?
Att lyfta en 50 kg cementsäck från marken till bagageutrymme för en ensam person är ingen lätt uppgift, alla gör det inte.
När det gäller att förflytta en kropp från marknivån till bagageutrymmet måste hela kroppen lyftas upp från marknivån och är kroppens tyngd 75-80 kg fordras det råstyrka och teknik samt vana med lyft.
Det finns personer som klarar det men inte någon som har problem med att lyfta en 50 kg cementsäck, som Toni framförde att han hade vid förhören.
När det här hände med Carolin var Toni ingen person som drack med måtta, enligt inköp med kort på Systemet konsumerade han 1 helrör dagligen.
En sådan konsumtion ger skador därför alkohol är ett gift för kroppen, och sedan rökte han som är en dålig kombination , om fysiken och hälsan skall hållas uppe.
När man ser till hanteringen av Carolins kropp lyftes den in i bagageutrymmet innan den kom till punkt 58 för skjutningen, den togs ut och lyftes på igen till bagageutrymmet, sedan kördes den ned 70 km till stenåldersbosättningen där den togs ur och gömdes, samt brändes m.m.
Sedan placerades den vid fyndplatsen Edeforsvägen som Toni gav information var den fanns och hittades av polisen, men då var vikten endast 19 kg på kroppen.
Det är ingen ensam person som lyft kroppen in och ut från bagageutrymmet utan de lyften har sannolikt två personer utfört.