2011-01-12, 17:29
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anne67
Jag har tidigare frågat om TAs son, men blivit "avförd" av andra i denna tråd. Vad jag glömde fråga då när det var aktuellt, var om sonens alibi blivit tillräckligt utrett?

Edit, citatet är från långt tidigare!

Nej, det kan jag lova att det inte har blivit. Sonen verkade inte ens vara påtänkt dumt nog förutom det mycket kryptiska som Bushtucker sa tyder på det...
Citera
2011-01-22, 12:19
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Hoppas att ni tänker över bevisen nu.
Citera
2011-02-10, 11:12
Medlem
Jackie-jrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anne67
Kan någon vara snäll och uppdatera mig, jag har inte varit här på ett tag....

Menar Sverigegrabben att mördaren går lös? Vem är det i så fall??
Varför skyddar Toni h*n??

Menar ni andra att Toni är skyldig? Har han gjort allt det som han dömts för?
Ensam?

En som bor där uppe påstår att Tonis son är mördaren, Carolin vänsterprasslade med honom, när hon åkte upp på intervjun stannade hon till vid rastplatsen och skulle göra slut med sonen, gräl uppstod och hon knuffades och resten är historia.

Sonen ska ha haft bilder på han o Carolin och alla där uppe vet det och Toni tog på sig allt för att ge sonen en framtid.
Citera
2011-02-10, 21:13
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie-jr
En som bor där uppe påstår att Tonis son är mördaren, Carolin vänsterprasslade med honom, när hon åkte upp på intervjun stannade hon till vid rastplatsen och skulle göra slut med sonen, gräl uppstod och hon knuffades och resten är historia.

Sonen ska ha haft bilder på han o Carolin och alla där uppe vet det och Toni tog på sig allt för att ge sonen en framtid.
Om så är fallet och bilderna kan knytas till tiden före mordet (inget Photoshoppande i efterhand),så är det ju sensationella uppgifter.

Fast att även sonen skulle varit på Stenbrons rastplats utan att ha observerats av någon, gör ju Stenbrosagan knappast mer sannolik.

Inledningen av dramat utspelade sej imo. efter E10 mellan Skröven-Hakkas och anledningen till att tråden fortfarande går framåt med tusentals läsningar sedan jag senast tittade in, är förmodligen mysteriet med händelseförloppet samt en förhoppning om nya uppgifter(exkl.Sverigegrabbens), vad gäller medhjälpare etc.
Citera
2011-02-11, 07:50
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:

Jätteintressant kan du uppdatera mig om det här perfekt info tack!

Vet du var bilderna finns någonstans?
Citera
2011-02-11, 14:54
Medlem
Batmannens avatar
Citat:

Svar på fetmark.:
Utom polisen, åklagarmyndigheten, pressen och ett antal rättskaffens individer som naturligtvis hade anmält detta av dig påstådda och välkända händelseförlopp!
Citera
2011-02-12, 20:28
Medlem
F.Zappas avatar
Citat:

Välkommen till denna tråd Jackie, en makalös entre vill jag säga !
Well vi är ca 18500 personer som bor här uppe och många av dem påstår säkert oxo en massa om detta mordfall. Men du kan vara helt lugn, spåret med Tonis son är utredd och prövad av polisen, läs FUP. Att Carolin skulle ha en affär uppe i Gällivare när hon själv bor i Piteå utan att någon märkt något, vet du hur långt det är mellan dessa orter?
Att det skulle finnas bilder på Carolin och Tonis son, dessutom att ALLA känner till dem, otroligt korkat påstående vill jag säga !
Men du kanske är lite överdoserad av diverse protein pulver efter ditt senaste träningspass?
Citera
2011-02-14, 21:45
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Zappa
Well vi är ca 18500 personer som bor här uppe och många av dem påstår säkert oxo en massa om detta mordfall. Men du kan vara helt lugn, spåret med Tonis son är utredd och prövad av polisen, läs FUP. Att Carolin skulle ha en affär uppe i Gällivare när hon själv bor i Piteå utan att någon märkt något, vet du hur långt det är mellan dessa orter?
Att det skulle finnas bilder på Carolin och Tonis son, dessutom att ALLA känner till dem, otroligt korkat påstående vill jag säga !
Men du kanske är lite överdoserad av diverse protein pulver efter ditt senaste träningspass?

Du kanske ska fråga honom mer innan du dömer eller hur?
Citera
2011-02-18, 16:35
Medlem
Jackie-jrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Zappa

Hej F.Zappa!

Tack för ditt vänliga svar! Alltid kul att man får ett sånt fint bemötande
Jo jag vet att de är långt mellan dessa orter.

Du hade några funderingar somm jag hoppas kunna svara på...

Jag har inte sett dessa bilder, en som jagat med denna son ska ha sagt det.
Han ska tydligen vara speciell enligt denna man. Han påstår även att många omständigheter som kommit upp inte tagits med i tidningarna därför denna uppsjö av teorier av skvallerkärringar.
Har själv sommarstuga i norrland och vet hur snacket på byn kan gå.
Jag vet inte om rätt person har dömts men jag tror det.
Vet inte heller om de hade en affär ihop, jag påstår inte detta denna jaktkamrat påstår det.

Det jag skrev i mitt första inlägg i tråden var ett citat av jaktkamraten återgett så gott som jag kommeri håg det.

(är just nu inte hög på protein pulver även om de snortas för bättre upptagningsförmåga)

Mvh Jacke-jr
Senast redigerad av Jackie-jr 2011-02-18 kl. 16:41.
Citera
2011-02-18, 16:44
Medlem
Jackie-jrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batmannen
Svar på fetmark.:
Utom polisen, åklagarmyndigheten, pressen och ett antal rättskaffens individer som naturligtvis hade anmält detta av dig påstådda och välkända händelseförlopp!

Okej alla 18.499 vet de inte men har inte heller påstått att jag ligger inne med sanningen heller...

Läs inlägget ovan.

Mvh Jackie-jr
Citera
2011-02-18, 20:50
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Okej alla 18.499 vet de inte men har inte heller påstått att jag ligger inne med sanningen heller...

Läs inlägget ovan.

Mvh Jackie-jr
Jag har nu läst ditt första inlägg igen:
Citat:

Du påstår helt klart att alla vet det! Om du vill härleda det påståendet till "en som bor däruppe" bör du fortsättningsvis vara mer informativ i dina inlägg! Det är inte lätt att följa din logik! Ett förslag, ring upp "den däruppe" och skaffa mer uppgifter! Återkom därefter till tråden med mer info! Vi väntar med spänning på resultatet! PS. Hälsa Sverigegrabben! DS.
Citera
2011-02-18, 23:34
Medlem
F.Zappas avatar
Citat:
Hej F.Zappa!

Tack för ditt vänliga svar! Alltid kul att man får ett sånt fint bemötande
Jo jag vet att de är långt mellan dessa orter.

Du hade några funderingar somm jag hoppas kunna svara på...

Jag har inte sett dessa bilder, en som jagat med denna son ska ha sagt det.
Han ska tydligen vara speciell enligt denna man. Han påstår även att många omständigheter som kommit upp inte tagits med i tidningarna därför denna uppsjö av teorier av skvallerkärringar.
Har själv sommarstuga i norrland och vet hur snacket på byn kan gå.Jag vet inte om rätt person har dömts men jag tror det.
Vet inte heller om de hade en affär ihop, jag påstår inte detta denna jaktkamrat påstår det.

Det jag skrev i mitt första inlägg i tråden var ett citat av jaktkamraten återgett så gott som jag kommeri håg det.

(är just nu inte hög på protein pulver även om de snortas för bättre upptagningsförmåga)

Mvh Jacke-jr

OK Jacke, jag kanske var lite hård med dig men kan du överhuvudtaget förstå vilken reakation dessa påståenden du kommer med väcker hos oss här uppe ?
Att Sverigegrabben blir eld och lågor lämnar vi därhän...
Jag säger som Batmannen kom med lite mer substans till dina rykten så diskuterar vi vidare, annars så blir du behandlad som Sverigergrabben, en Grammatica !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in