2008-09-13, 12:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Visst, det låter helknasigt, det kan jag hålla med om. Men, tack vare att vi har importerat skit ifrån skitländer så kommer ju även deras sedvänjor och traditioner med på köpet så att säga... Så det här är inget konstigt eller ovanligt i Sverige längre.

Dagens lagstiftning kring sexualbrottsmål är ju ett solklart resultat på Blattens oförmåga att integrera och anpassa sig till modern tid.

Hade vi haft ett någorlunda homogent Sverige med enbart vita västeuropéer så hade antagligen den här situationen inte uppkommit lika ofta som den tyvärr gör i dagens Europa. Sorgligt men sant.

Sensmoral:

Färre Blattar ger färre våldtäkter

Detta, min bäste Donco, är rent trams. Vad du gör nu, är att bygga hela ditt ställningstagande på endast den ena sidans berättelse. Vad vet du om männens version?

Det är inte vanligt med överfallsvåldtäkter i grupp. Det är snarare, om jag inte tar fel, den ovanligaste formen av våldtäkt. Det finns inga gäng av invandrade våldtäktsmän som lurar bakom buskarna i jakt på oskyldiga svenska flickor. Bortom retoriken är världen inte svart eller vit. Och det gynnar inte den invavndringskritiska saken vidhålla det.
2008-09-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Missade att besvara detta argument. Jag kan hålla med om att det inte hör till vanligheterna. Men det är knappast otänkbart. Låt oss komma ihåg den sk. Alexandramannen (som också var berikare) och hur han "lurade" unga flickor att komma och ha sex med honom. Visst blev han dömd, men kolla för all del på omständigheterna i målet.

Källa

Alltså: Det är inte ovanligt eller otänkbart att unga flickor horar om tillfälle bjuds.

Det är dock skillnad på: Att knyta kontakt på internet, chatta under månader, och sedan gå med på att träffa någon man tror att man kan lita på. Därefter, i en mycket utsatt position på ett hotellrum gå med på diverse handlingar.

Jämfört med: Att suga av första bästa snubbe man ser på stan, i baksätet på en bil, medan hans två polare tittar på.

Eller tror du verkligen att fallen är jämförbara på riktigt?
Senast redigerad av Dre 2008-09-13 kl. 12:40.
2008-09-13, 12:30
Medlem
Goatpervertors avatar
Citat:
Detta, min bäste Donco, är rent trams. Vad du gör nu, är att bygga hela ditt ställningstagande på endast den ena sidans berättelse. Vad vet du om männens version?
"Männens" version är totalt ointressant när de har sex med en 12 åring borde de dräpas på plats oavsett vad de har att säga.
2008-09-13, 12:33
Medlem
Golonkas avatar
Om vi nu förutsätter att flickans version är lögn i fråga om vapen och fullbordad våldtäkt, så är det ändå intressant VAD för omständigheter som placerar en medelålders vuxen karl på samma plats som en minderårig flicka och där pizzakartonger, kaffemuggar och halvtomma cigarettpaket spelar betydelse.

Vilken sund och normalt begåvad VUXEN finner intresse i att bjuda hem minderåriga flickor på pizza och fika? Varför bjuda på cigaretter? VAD HADE MAN I KIKAREN?

Här har antingen fullbordats ett övergrepp i form av VÅLDTÄKT eller så är det fråga om en sexuell förbindelse med affärsliknande inslag som gått snett. Hur som haver, så har berikaren begått en klandervärd gärning och skall straffas. Hårt och resolut! Gärna med utvisning i påföljdsfrågan!

Har vi inte tröskat igenom blattarnas våldtäktsvandel i i miljard trådar redan? Är inte det färdigavhandlat?
2008-09-13, 12:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Det är dock skillnad på: Att knyta kontakt på internet, chatta under månader, och sedan gå med på att träffa någon man tror att man kan lita på. Därefter, i en mycket utsatt position på ett hotellrum gå med på diverse handlingar.

Jämfört med: Att suga av första bästa snubbe man ser på stan, i baksätet på en bil, medan hans två polare tittar på.

Eller tror du verkligen att fallen är jämförbara på riktigt?

Det beror på de inblandade flickorna. Av det inlägg som tidigare citerats (var det av männens fru som skrev det?) kan vi läsa att flickorna faller i kategorin "ungdomar på glid" med en även för denna grupp synnerligen tvivelaktig vandel. Det är inte orimligt, menar Babianen, att flickorna antingen ställt upp frivilligt eller helt enkelt ljuger om stora delar av förloppet.

I vart fall och detta är mitt viktigaste argument, så ska man inte dömas enbart på motpartens utsaga. Och det verkar, utan att vi har läst domen, som att det har skett i det här fallet. Hänger du med?
2008-09-13, 12:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goatpervertor
"Männens" version är totalt ointressant när de har sex med en 12 åring borde de dräpas på plats oavsett vad de har att säga.

Varför då? Tror du inte att det finns tolvåringar som vill ha sex med äldre män? Det är synnerligen politiskt inkorrekt att påpeka detta, men en tolvåring är i dagsläget inget oskyldigt barn. I synnerhet inte flickorna i det här fallet.

Jag vet att jag nu framstår som en ond pedofil eller liknande. Men jag försöker endast se nyktert på saken.
Senast redigerad av Babianen 2008-09-13 kl. 12:52.
2008-09-13, 12:53
Medlem
Bengrots avatar
Det spelar ju ingen roll om samlaget var frivilligt eller om det var vådtäkt. Det är olagligt att ha samlag med en minderårig hur som helst, det är bara olika straffskalor på de två alternativen.
2008-09-13, 12:55
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Varför då? Tror du inte att det finns tolvåringar som vill ha sex med äldre män? Det är synnerligen politiskt inkorrekt att påpeka detta, men en tolvåring är i dagsläget inget oskyldigt barn. I synnerhet inte flickorna i det här fallet.

Jodå! En tolvåring är ett oskyldigt barn och att dra nytta av en situation där en tolvårings nyfikenhet, känslomässiga utsatthet, missbruk eller eventuella KÅTHET kan leda till en förbindelse av sexuell karaktär är straffbart. Vilket det också SKALL vara! Jag finner återigen anledning att ifrågasätta din mognad och ditt omdöme....
2008-09-13, 12:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Om vi nu förutsätter att flickans version är lögn i fråga om vapen och fullbordad våldtäkt, så är det ändå intressant VAD för omständigheter som placerar en medelålders vuxen karl på samma plats som en minderårig flicka och där pizzakartonger, kaffemuggar och halvtomma cigarettpaket spelar betydelse.

Vilken sund och normalt begåvad VUXEN finner intresse i att bjuda hem minderåriga flickor på pizza och fika? Varför bjuda på cigaretter? VAD HADE MAN I KIKAREN?

Här har antingen fullbordats ett övergrepp i form av VÅLDTÄKT eller så är det fråga om en sexuell förbindelse med affärsliknande inslag som gått snett. Hur som haver, så har berikaren begått en klandervärd gärning och skall straffas. Hårt och resolut! Gärna med utvisning i påföljdsfrågan!

Har vi inte tröskat igenom blattarnas våldtäktsvandel i i miljard trådar redan? Är inte det färdigavhandlat?

Detta är till stor del kulturellt betingat. I vissa andra kulturer anses det inte som klandervärt för en äldre man att ha sexuella relationer med yngre flickor. Och om detta har varit fråga om någon form av prostitution ifrån flickornas sida, så anser Babianen inte att männen kan klandras rent moraliskt. Juridiskt är det en annan sak. Jag menar: Vilken anständig flicka accepterar en invit från en trettiofyraårig man? Vad trodde hon skulle hända? Kanske skulle de kolla på tecknad film?
2008-09-13, 13:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det spelar ju ingen roll om samlaget var frivilligt eller om det var vådtäkt. Det är olagligt att ha samlag med en minderårig hur som helst, det är bara olika straffskalor på de två alternativen.

Helt riktigt. Angående detta har jag inga som helst invändningar.
2008-09-13, 13:05
Medlem
Goatpervertors avatar
Citat:

Har man som 34-åring sex med en 12-åring så är man pedofil oavsett vems initiativet var.
2008-09-13, 13:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jodå! En tolvåring är ett oskyldigt barn och att dra nytta av en situation där en tolvårings nyfikenhet, känslomässiga utsatthet, missbruk eller eventuella KÅTHET kan leda till en förbindelse av sexuell karaktär är straffbart. Vilket det också SKALL vara! Jag finner återigen anledning att ifrågasätta din mognad och ditt omdöme....

Jag håller med om att det är straffbart och i viss utsträckning klandervärt. Jag köper dock inte att flickan inte visste vad hon gav sig in på.

I vart fall är detta långt ifrån den "invandrarna gruppvåldtar svenska barn" - bild som man kan få av vissa hemsidor eller skribenter. Det är tragiskt, men inte särskilt allvarligt. Och det är en social fråga mer än en invandringsfråga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in