tänkte grilla på min kolgrill ute hela vintern om det går ,blir det stor skillnad i grillandet om det är 10 minusgrader? har någon erfarenhet av vinter grillning?behöver tips och råd?
tänkte grilla på min kolgrill ute hela vintern om det går ,blir det stor skillnad i grillandet om det är 10 minusgrader? har någon erfarenhet av vinter grillning?behöver tips och råd?
Den ända skillnaden är att du får ta på dig rocken innan du går ut.
Fast det brukar bli rätt varmt och skönt framför grillen.
När vi har grillat på vintern har vi fått lägga till ett par min på grilltiden.
En kolgrill strålar otroligt mycket mer värme än vad en gasolgrill gör. Det är bättre att lära sig att grilla ordentligt än att stå och ta tid. Perfektion kommer inte alltid med en klocka.
En kolgrill strålar otroligt mycket mer värme än vad en gasolgrill gör. Det är bättre att lära sig att grilla ordentligt än att stå och ta tid. Perfektion kommer inte alltid med en klocka.
Självklart gör det inte det,men grillningen har ändå tagit lite längre tid när vi grillat i minusgrader. Uppskattningvis har det handlat om några minuter, när vi grillat biffar.
Nyår grillade vi hos en polare, kolgrill.
Brann igång och började glöda som vanligt tyckte jag, köttet blev perfekt.
kort ärmad skjorta och jeans och grill, + snö = perfekt
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!