• 1
  • 2
2008-09-12, 18:30
Medlem
redflips avatar
Haj.

Haft problem med sömnen på sistonde så fick Stilnoct utskrivet till mig idag.
Men de är bara 5mg, och jag har tagit en som de sa, men just nu(30 min senare) känner jag inget alls.

Vågar man kasta i sig en till?

Tacksam för alla svar.
Citera
2008-09-12, 18:33
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redflip
Haj.

Men de är bara 5mg, och jag har tagit en som de sa, men just nu(30 min senare) känner jag inget alls.

Tacksam för alla svar.

Är det inte lite tidigt att lägga sig?

Jag brukar inte bli jättesömnig direkt, men om jag lägger mig i sängen och slappnar av brukar jag somna fort. Testa det innan du börjar trycka i dig fler, och göra en massa knasiga saker. (Om du vill sova förstås)
Citera
2008-09-12, 18:35
Medlem
redflips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laban af ridderhorskap
Är det inte lite tidigt att lägga sig?

Jag brukar inte bli jättesömnig direkt, men om jag lägger mig i sängen och slappnar av brukar jag somna fort. Testa det innan du börjar trycka i dig fler, och göra en massa knasiga saker. (Om du vill sova förstås)

Har inte sovit på ca 45 timmar, så now is a better time then any

Har redan legat ner i typ 25 minuter, just därför fråga jag, hehe.
Citera
2008-09-12, 18:40
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:
Har inte sovit på ca 45 timmar, så now is a better time then any

Har redan legat ner i typ 25 minuter, just därför fråga jag, hehe.

Aha, ja fy fan då är du värd att somna. Utan tolerans tycker jag du borde kunna sova på det där. Fast det är klart, så extrema problem som du verkar ha med att sova har ju inte jag haft någon gång. Så att, va fan, ta en till då. 10 mg är ju ingen monsterdos det heller.
Citera
2008-09-12, 19:03
Medlem
MussePiggs avatar
Vet själv hur de är med problem att sova, helt galet jobbigt.

Men jag tryckte i mig ett par st direkt i vetskapen om att jag kommer däcka och de är ju vad man vill egentligen... De var inga problem med de var imovane men de är ju hyfsat lika iaf.
Citera
2008-09-12, 19:11
Medlem
knoxahs avatar
En hård sanning är att det inte hjälper att sitta vid datorn... 10 mg är en bra dos. Vet hur det är, var vaken i sådana intervaller själv förr innan jag fick Stilnoct utskrivet.
Citera
2008-09-12, 19:29
Medlem
rymdraketens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
En hård sanning är att det inte hjälper att sitta vid datorn... 10 mg är en bra dos. Vet hur det är, var vaken i sådana intervaller själv förr innan jag fick Stilnoct utskrivet.
Som knoxah sa, ta 10mg och lägg dig i sängen, sitt absolut inte framför datorn.
Citera
2008-09-12, 19:30
Medlem
redflips avatar
går och lägger mig nu..
Tagit 2x 5mg nu.

Så hoppas jag kan somna in, vad händer om man sitter vid datorn, bara av ren nyfikenhet. Så kan jag läsa svaret om förhoppningsvis MASSA timmar
Citera
2008-09-12, 19:31
Medlem
b0gfettos avatar
Om du ska sova så säger jag som ovanstående, men isf antar jag att du postat i medicindelen? 15-20mg och mer och du sitter vaken ger ett litet rus, lite hallisar och minnesluckor (vilket är dumt såhär tidigt på kvällen).
Citera
2008-09-12, 19:41
Bannlyst
Hmm just nu kan du mkt väl verka hur full som helst för andra men själv tycker du att du är nykter. Lägg dig du kommer nog att somna perfekt om du gör det. eller ta 5 mg till vid 40 mg får i alla fall jag ganska mkt hallisar.
Citera
2008-09-12, 20:48
Medlem
Citat:
Haj.

Tacksam för alla svar.

Du vågar kasta i dig ca 2 till (10mg)

Studier visar att ca 2gram krävs för en chans till att dö.

Jag själv försökte en gång, tog 1.7g och vaknade enbart i blod (Näsblod)
Dock hela sängen fylld förövrigt, Ingen trevlig upplevelse och gjorde inte saken bättre..

Men ja du vågar dra i dig en till... 10mg är absolut det man tar.
Fjantigt att du ens fick 5mg, du lär inte vara ett år över 15.
Citera
2008-09-12, 21:08
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Du vågar kasta i dig ca 2 till (10mg)

Studier visar att ca 2gram krävs för en chans till att dö.

Jag själv försökte en gång, tog 1.7g och vaknade enbart i blod (Näsblod)
Dock hela sängen fylld förövrigt, Ingen trevlig upplevelse och gjorde inte saken bättre..

Men ja du vågar dra i dig en till... 10mg är absolut det man tar.
Fjantigt att du ens fick 5mg, du lär inte vara ett år över 15.

Med det inlägget du skrev så verkar du inte vara så värst gammal heller.

Men jag ser att trådskaparen fortfarande är online, har han möjligstvis slocknat framför datorn tro? Minns det som i går första gången jag tog stilnoct (vilket var 5mg) och trodde att det skulle ge en helt annan effekt.

Så förmodligen om trådskaparen aldrig tagit stilnoct innan så låg han säkert i sängen och väntade på att han skulle bli jättetrött och bara slockna, och på så vis märker han inte att han i själva verket är påverkad utav stilnocten. Utan går säkert runt nu i hans hem och tror att han är fullt klar i huvudet tills han tittar på sig själv i spegeln.

Om redflip fortfarande är vaken och hänger här på forumet så skulle jag rekomendera dig till att ta en tablett till och sedan lägga dig i sängen och bara försöka sova som vanligt. Räkna inte med att Stilnocten kommer göra dig trött eller nått, den funkar inte så. Utan ligg bara ner och försök inte känna av ifall du känner av någon effekt utav stilnocten.

När stilnoct funkar som det skall göra så kommer du somna utan att minnas att du fick nått rus eller effekt utav preparatet. Även om du tagit bara 5mg så gå helst inte runt och grummla över varför dom inte funkar, förmodligen är du påverkad utan att du ens är medveten om det.

Jag önskar dig lycka till och sov så gott.

edit: Glömde att säga att ibland kan det ta mer än 30min för stilnoct att verka, tror att det står att det verkar inom 15min i bipacksedeln. men för mig kan stilnoct ibland börja verka efter så lång tid som 60min och ibland så fort som 10min, eller i värsta fall så verkar det inte alls.
Ligger du ner och inväntar effekten gör du bara saken värre genom att omedvetet hålla både huvudet och kroppen på skaft för att känna minsta lilla tecken, och ligger du så blir det betydligt svårare för dig att somna och i värsta fall får en utebliven hjälpande effekt utav stilnoct.
Senast redigerad av Eyeopener 2008-09-12 kl. 21:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in