Citat:
Ursprungligen postat av aiculedssul
Billiga retoriska knep? ja om du tycker att ifrågasättandet av ett påståendes riktighet är ett sätt att miskreditera en skribent så får du gärna ha den uppfattningen. Det jag menar är att om man inte vet vad grundläggande matematik är så kanske man inte ska uttala sig om svåra matteproblem. Det kanske ett förbiseende från min sida eftersom killen sysslar med de där frågorna rätt mycket men att säga att hmf är en lag och inte ett brott är ju faktiskt rätt grundläggande. Det är tillräckligt för mig att ifrågasätta någons sakkunskap, i alla fall inom juridiken. Håller du inte med?
I all ödmjukhet, så visst kan man ifrågasätta mina kunskaper inom juridiken, jag har endast läst en gymnasiekurs i det för flera år sedan.
Saken är den att mina argument inte har ett juridiskt fokus utan ett samhälleligt.
Att reflektera över saker kräver inte en examen. Det krävs inte en statsvetare eller militär för att avfärda Irak-kriget som hyffsat misslyckat.
Sedan kan man fråga sig hur allvarligt det är att missta HMF-paragrafen för en lag, med tanke på att alla använder uttrycket (inte minst har man hört det i media).
Citat:
Ursprungligen postat av aiculedsul
För övrigt har jag inte försökt att kringgå några argument eller vad du påstår. Jag har ju inte ens har yttrat min ståndpunkt i frågan utan enbart diskuterat den juridiska aspekten. Detta för att jag anser att juridiken är mer intressant än politiken.
När du insinuerar att en skribent inte har kunskap nog att uttala sig om ett ämne, bör man kunna förvänta sig att du kan visa att hans argument inte har någon grund.
Denna diskussion behöver vi dock inte fortsätta, mer intressant att snacka om ämnet.