2008-09-12, 00:18
Medlem
Micke7s avatar
Den kommer att spionera och spara alla din knapptryckningar och var du har surfat!!!! Allt skickas till Microsoft, för att dom skall kunna rikta ditt surfande!!

Jävla FRA-fasoner! Nu har dom verkligen intygat för mig, att det är bara att dumpa allt som heter Micrsoft! Fy fan! Dumpa skiten och kör med Firefox i stället!! Eller gör som jag och köp en iMac!!
Citera
2008-09-12, 07:21
Medlem
Du tänker troligtvis på Googles webläsare???
Citera
2008-09-12, 07:23
Medlem
927s avatar
vilket man kan välja bort, tydligen får man en fråga om just detta
Citera
2008-09-12, 07:43
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Du tänker troligtvis på Googles webläsare???
I betaversion 2 av Internet Explorer 8 har Microsoft gått samma väg som Google och lagt till en funktion som loggar dina tangenttryckningar och skickar dessa till Microsofts servrar.

http://www.idg.se/2.1085/1.178967
Citera
2008-09-12, 12:56
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke7
Den kommer att spionera och spara alla din knapptryckningar och var du har surfat!!!! Allt skickas till Microsoft, för att dom skall kunna rikta ditt surfande!!

Jävla FRA-fasoner! Nu har dom verkligen intygat för mig, att det är bara att dumpa allt som heter Micrsoft! Fy fan! Dumpa skiten och kör med Firefox i stället!! Eller gör som jag och köp en iMac!!
Idiotjävel.

Edit: För att få lite substans i mitt inlägg; Vad är diskussionsunderlaget? Du svamlar om saker du uppenbarligen har noll koll på. Vad väntar du dig för svar på det?
Citera
2008-09-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
I betaversion 2 av Internet Explorer 8 har Microsoft gått samma väg som Google och lagt till en funktion som loggar dina tangenttryckningar och skickar dessa till Microsofts servrar.

http://www.idg.se/2.1085/1.178967

Oh My Fucking I Hela Helvetets Jävla Kukhelvete!!!

Vad mer finns det att säga??? :-)
Citera
2008-09-12, 13:46
Medlem
brianmolkos avatar
Gjorde de inte det redan i 7an ?
Citera
2008-09-12, 14:35
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Gjorde de inte det redan i 7an ?
Nä, det gjorde de inte, och IDG är lika usla som alltid. Vad som händer är att när du börjar knappa in en URL så skickas tryckningarna till en sökmotor (förmodligen Live som default i IE). Tillbaks får du förslag på adresser innan du skrivit klart. Funktionen är alltså exakt samma som när du skriver in en adress och får upp förslag bland sidor du tidigare besökt, fast nu är funktionen utökad till att hämta förslag från en sökmotor. Vill du se ungefär hur det är tänkt att funka kan du gå in på http://www.prisjakt.nu och börja knappa in något i sökrutan.
Vad som är lite illa är att både Google och MS verkar spara den här infon och jag vet att åtminstone Google även sparade IP-nummer på den som sökningen kom ifrån. Vill man hårddra det så är det en form av keylogger, men absolut inte så illa som den genomsnittligen idioten till artikelläsare kommer att tro.
Citera
2008-09-13, 00:56
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Nä, det gjorde de inte, och IDG är lika usla som alltid. Vad som händer är att när du börjar knappa in en URL så skickas tryckningarna till en sökmotor (förmodligen Live som default i IE). Tillbaks får du förslag på adresser innan du skrivit klart. Funktionen är alltså exakt samma som när du skriver in en adress och får upp förslag bland sidor du tidigare besökt, fast nu är funktionen utökad till att hämta förslag från en sökmotor. Vill du se ungefär hur det är tänkt att funka kan du gå in på http://www.prisjakt.nu och börja knappa in något i sökrutan.
Vad som är lite illa är att både Google och MS verkar spara den här infon och jag vet att åtminstone Google även sparade IP-nummer på den som sökningen kom ifrån. Vill man hårddra det så är det en form av keylogger, men absolut inte så illa som den genomsnittligen idioten till artikelläsare kommer att tro.

okej jag har för mig att man fick något om att bocka för i en ruta om man ville skicka anonym användarstatistik til MS, men kan ha varit WMP också ..
Citera
2008-09-13, 01:56
Medlem
HRCs avatar
Så länge de åtminstone kan FRÅGA först så man har en chans att svara nej till all sån skit så...men det blir mer och mer jobbigt att vara fredad på nätet. Men det här med anonymknapp i IE8 låter ju bra iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in