Hej!
Jag använder outlook 2007 för mina mail och gillar det. Det är dock så att jag har en bärbar dator som jag flyttar varje dag, hemifrån till skola. När jag ska maila på de olika ställena behöver jag ändra min utgående mailserver varje gång. Finns det något sätt att lösa detta? Lägga inflera utgående servrar så att den väljer den som funkar för tillfället eller liknande?
Det är ju en lösning. Då måste jag ju dock komma ihåg varje gång vilket jag ska skicka ifrån vilket känns som att jag kommer att glömma.
Jag är mest frustrerad för att det känns som att väldigt många människor i världen borde använda sin dator på samma sätt som jag. Det kan inte bara vara jag som har detta problemet. Känns som att någon borde ha löst det.
om du kan tänka dig att byta mail program så skulle jag rekomnedera win live mail.
hämtar mina mail vart fan som helst.
har tre olika mail.konton som hämtas alla på samma gång så de e kanon!
I stort sett alla ISP blockerar idag port 25 för e-post förutom till sina egna servers. En säkerhetsfråga för bland annat spamtracking. Det finns vissa leverantörer som erbjuder att ta emot utgående mail via andra portar ex. 587 men då kräver servern SMTP autentisering som man får ställa in i sin klient. Men sedan funkar det precis överallt.
Kolla först och främst om din leverantör erbjuder detta. Annars är en annan lösning en mindre leverantör. Kanske har du någon på orten som kan lägga upp ett konto till dig som fungerar överallt och samtidigt poppa ner ditt andra konto från den leverantör du har idag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!