2008-09-11, 19:23
Bannlyst
Har precis bytt upp mig från xp till Vista-Ultimate. Har tidigare fått installera bus-drivrutinerna till ljudkortet för att få det att fungera. Nu fungerar ju spklart inte de gamla drivrutinerna och har letat överallt jag kan finna men inte hittat något som är kompatibelt med vista.

Har C-media high definition audio device. Har kollat på deras hemsida, men där finns inget vad jag kan se.
Har hittat ett flertal drivrutiner med namnet ovan, fast det är endast PCI/bus drivrutinerna jag behöver för att ljudkortet skall kunna kominucera.

Någon som vet något eller vet hur jag skall ta mig till för hitta detta. Lite tråkigt med en dator utan ljud.
Citera
2008-09-11, 19:26
Medlem
Spikeys avatar
Vilket moderkort? Eller är det ett separat ljudkort?
Citera
2008-09-11, 19:43
Bannlyst
Vet inte riktigt. Fick fram det här när jag sökte.

Manufacturer GenuineIntel

Lg Electronics

version 2.31

Model HUNTER

Bios Phoenix NoteBIOS 4.0

Det är tillverkare Microsoft för ljudkortet - och ja! Det är integrerat med moderkortet
Citera
2008-09-11, 19:47
Medlem
Spikeys avatar
Är det en laptop? Kollat på tillverkaren hemsida?
Citera
2008-09-11, 20:04
Bannlyst
Japp. Det är en laptop, men inte hittat några passande drivrutiner på deras hemsida.
Citera
2008-09-11, 20:15
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BFHaxxor
Japp. Det är en laptop, men inte hittat några passande drivrutiner på deras hemsida.

Hmmm. Kan det vara så enkelt att det helst enkelt inte finns Vista-drivisar för den ljudkretsen? Vilken modell av laptop är det.
Citera
2008-09-11, 20:22
Bannlyst
LW65 Express - Ca två år gammal. Följde med en xp återställningskiva, samt en updateringsskiva med drivrutiner och diverse annat. Med den är ju tyvärr inte kompatibel med vista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in