2008-09-10, 23:47
Medlem
Jag sitter här med polarens dator som hade fått sig en elschock, blixten slog ned.
Tog hit den och testade alla delar med hjälp av min dator och vi kom fram till att det måste vara moderkortet.

Men nu när jag väl satt in moderkortet så får jag fortfarande ingen bild, vilket var ett av problemen med det gamla kortet.
Alla sladdar sitter där de ska och grafikkortet fungerar i min dator.

Vad mer kan påverka huruvida jag kommer få någon bild eller ej?

MOBO -> http://se.asus.com/products.aspx?l1=...93&modelmenu=1

Grafkortet e ett Radeon X600 256mb
Citera
2008-09-12, 18:10
Medlem
Bump.
Citera
2008-09-12, 22:36
Medlem
Rutger Dads avatar
Alltså ni har köpt ett nytt moderkort och satt ihop det med alla de andra gamla delarna eller? Det är lite otydligt skrivet i min mening.
Ser ut som om det är inbyggd grafik på det där kortet, den fungerar inte heller?
Citera
2008-09-12, 22:40
Medlem
En vild gissning är att... om det är inbyggt "grafikkort" på moderkortet måste man, troligen, deaktivera det inne på bios.

"GMCH tillhandahåller Intel Graphics Media Accelerator 950, en integrerad grafikmotor för förbättrade 3D-, 2D- och videomöjlig"

bla bla bla. Se om du kan ändra det över till ditt andra, nya, grafikkort istället
Citera
2008-09-14, 02:36
Medlem
Det funkade! =D

However... Nu vägrar den detecta HDDarna. De finns varken i BIOS eller när jag försöker installera om windows.
Har testat att köra dem en o en, testat olika SATA-portar, bytt till nya sladdar, testat dem i min dator och de funkar.

Ska man flasha eller vad är felet :S

Edit: Vad jag menar är alltså att de fungerar i min dator men inte i min polares.
Senast redigerad av Txakoli 2008-09-14 kl. 03:34.
Citera
2008-09-14, 03:06
Medlem
Du har två hårddiskar och en och en så fungerar de?

Vet inte hur det är med SATA-hårddiskar, men har du avgjort att en är master och en är slave?

Det kan bli problem med två dominanta individer
Citera
2008-09-14, 03:33
Medlem
Nej de fungerar varken om de är isatta en o en eller tillsammans. Men i min dator fungerar de utmärkt så jag tror knappast det är fel på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in