2008-09-10, 20:26
Medlem
Kid Currys avatar
Tycker att det är lite märkligt att det inte finns någon klistrad tråd som behandlar ämnet pokerklienter då det nästintill dagligen kommer olika förfrågningar om för- och nackdelar samt information om olika pokersidor. Jag föreslår därför att en sådan tråd klistras och att det i denna görs lättöverskådliga genomgångar av de olika sidorna för att nybörjare eller de som känner för att prova en ny sida lätt ska hitta informationen. Visst finns informationen att hitta lätt på många andra ställen men eftersom frågorna dyker upp här också skulle det knappast skada.

Förslagsvis kan man lägga fram en mall där den mest relevanta informationen läggs upp. Exempel på en sådan skulle kunna vara som följer;

Namn:
Adress:
Nätverk:
Insättningsbonus:
Rake:
Turneringar:
Övrigt:

Frågor och sådant kan givetvis också tas upp i en sådan tråd. Tror att en tråd likt denna kan göra nytta. Respons eller fler förslag?
Citera
2008-09-10, 22:25
Bannlyst
Namn: Svenska Spel
Adress: Storebror
Nätverk: Bossmedia
Insättningsbonus: 0 SEK
Rake: 2.50 % (försök hitta en bättre med en någorlunda trafik)
Turneringar: Olika satelliter, men mestadels skitturneringar
Övrigt: 200bb (deepstack) och "övermörk" på vissa bord
Egen kommentar: Spela för i helvete inte här
Citera
2008-09-18, 23:52
Medlem
Kid Currys avatar
Intresset verkar vara rätt svalt, trots alla klienttrådar som dyker upp. Passar ändå på att avända tråden till några egna frågor. Hur är spelarna på sidor som betfair, pacific och fulltilt? Pacific ska ju vara väldigt löst enligt många, hur väl stämmer det? De lägre nivåerna på samtliga sidor pratar vi om nu.
Citera
2008-09-19, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kid Curry
Intresset verkar vara rätt svalt, trots alla klienttrådar som dyker upp. Passar ändå på att avända tråden till några egna frågor. Hur är spelarna på sidor som betfair, pacific och fulltilt? Pacific ska ju vara väldigt löst enligt många, hur väl stämmer det? De lägre nivåerna på samtliga sidor pratar vi om nu.
Full Tilt låga nivåer = tajt
Citera
2008-09-19, 09:21
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid Curry
Hur är spelarna på sidor som betfair, pacific och fulltilt? Pacific ska ju vara väldigt löst enligt många, hur väl stämmer det? De lägre nivåerna på samtliga sidor pratar vi om nu.
På nl25 är spelet rätt löst på pacific men inte megalöst, dok överspelar alla sina händer och det finns got om stations där. När jag startade min nuvarande br tog jag 1.3k$ på en vecka på nl25.... säger nog mer om nivån än mina skills.

Men:
Namn: Pacific Poker
Adress: www.pacificpoker.com
Nätverk: 888.com
Insätningsbonus: 100% 400$
Rake: 1c för varje 20c i poten upp till 4$
Turneringar: Har daglig turnering på 20k$ garantee som ibland inte blir av, rätt dåligt startfält oftast bra övervärde. Dålig strucktur. Även en 100k$ på söndagar sama sak gäller där. Sateliterna är oftast rätt dåligt struktuerat med.
Övrigt: Klienten är rätt kass och högst rake av alla etablerade nätverk (tror jag). Senaste verisionen krashar ofta av olika anledningar. Men klarar man av tilten att inte få sina hhs sparade automatiskt och krasharna har man ett nätverk fullt med fisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in