2008-09-10, 17:21
Medlem
Hej.

Undrar om någon har koll på om det finns pop-in-ear lurar som använder sig av blåtand. Notera att jag inte är intresserad av de lurar som har sladd till en blåtandssändare som man har tex runt halsen. Det enda som "är hörlurarna" är just det man har i örat. som vanliga pop-in-ear men helt helt utan sladd. En blåtandssändare i varje pop-in-ear-sak. hänger ni med?

nån som vet?
Citera
2008-09-11, 22:13
Medlem
ingen?!?! har jag hamnat i fel forum?
Citera
2008-09-11, 22:16
Medlem
blackspiders avatar
antagligen
Citera
2008-09-11, 22:25
Medlem
Muckarduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heftigbanan
Undrar om någon har koll på om det finns pop-in-ear lurar som använder sig av blåtand.

Med dessa kommer du ganska nära det du önskar:

http://www.dustinhome.se/pd_5010092746.aspx
Citera
2008-09-11, 22:45
Medlem
corpulentcowboys avatar
Sony-Ericsson släpper ett par HBH-IX800 (tror jag de heter). Två in-ear-lurar (det är väl såna du menar?) med enbart en sladd emellan som man har bakom nacken.

edit: din mobil måste ha A2DP och inte enbart Bluetooth.
Citera
2008-09-11, 23:08
Medlem
curdmans avatar
Men hur blir ljudet i såna lurar? Vad är det för prestanda i överföringen?
Läste i ett test (tror det var i SJ:s tidning Kupé!) att det inte låter något vidare.
Citera
2008-09-12, 20:45
Medlem
jag önskar att det inte fanns någon vid nacken/bakhuvudet. utan endast två pop-in-ear-saker "oberoende" av varandra. självklart har jag stöd för blåtand 2.0. Ingen som vet om det ens finns sådana lurar? tänk dig att du kapar av sladden precis vid hör"snäckan". alltså endast högtalaren, samt en bit som sticker ner som trode vara sändaren.

O_ <= lur1

O_ <= lur2

/
\
/ blåtandssignal som går till båda
\

TELEFON
Citera
2012-01-11, 00:54
Medlem
kaktjuvens avatar
CLEAR!!

Väcker liv i denna tråd igen.

Det är så att jag sökt som fan på nätet men hittar inte in-ear hörlurar som är sladdlösa.
Jag joggar mkt och har ipoden (nano) på handleden och försöker hitta in ear lurar utan sladd då dem med sladd stör mig som fan när jag joggar.
Så är det nån av er som vet om att dessa finns hör gärna av er.

Kärlek och respekt
Citera
2012-03-19, 23:04
Medlem
Har också tänk på sånna, vore helt underbart. Bara dom 2 pluggarna in i örona, enbart till musik. Lär ju komma?
Citera
2012-03-20, 14:15
Medlem
Grejen är väl att det är lite svårt att rymma elektronik, batteri och element i samma enhet, utan att det ska sticka ut för mycket från örat osv. BT är ju dessutom känt för att dra lite batteri vilket gör att batteritiden säkerligen inte blir så bra.
Citera
2012-03-20, 17:44
Medlem
Mjo, känns lite långt borta, kanske när telefonen laddar sig själv och skickar ström till pluggarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in