• 1
  • 2
2008-09-09, 20:15
Medlem
.Sensejs avatar
De senaste dagarna har datorn börjat ge ifrån sig ljud, samma ljud man hör när något är fel med datorn, svårt att förklara, men det är ljusa ljud i alla fall. Detta sker med ett intervall på ungefär 15 minuter, med 3-4 signaler om gången.

I samband med detta har jag fått meddelanden om att det virtuella minnet har varit för lågt. Jag tror jag har löst detta med minnet men ljuden kommer fortfarande, men jag vet inte om det och ljuden har med varandra att göra..

Nån som känner igen sig kanske eller har några tips på vad jag kan försöka göra för att fixa detta?

Har haft datorn i ungefär 7 månader.

Tacksam för svar.
Citera
2008-09-09, 20:30
Medlem
Inte så att du har ett tangentbord som inte klarar mer än 3 intryckta tangenter? Då plingar det ju rätt gött i datorn om man trycker ner typ 10.
Citera
2008-09-09, 20:54
Medlem
.Sensejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Inte så att du har ett tangentbord som inte klarar mer än 3 intryckta tangenter? Då plingar det ju rätt gött i datorn om man trycker ner typ 10.

Nej, så är det inte, har ju som sagt haft datorn rätt länge så skulle vara konstigt om det skulle vara problemet.
Men tack i alla fall
Citera
2008-09-09, 21:17
Medlem
927s avatar
vill du bara få bort ljudet så kan du välja bort alla windows ljud, jag har bara nytt mail ljudet aktivt
Citera
2008-09-09, 22:24
Medlem
flax^s avatar
http://www.computerhope.com/beep.htm

Kolla vad det är för error och åtgärda.

Om du inte vet vilket bios du har, tryck på typ 'Delete' eller F10 när datorn bootar och kika.

Förutsatt att det är en error code. Är det från själva lådan eller från högtalarna det piper?
Citera
2008-09-09, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 927
vill du bara få bort ljudet så kan du välja bort alla windows ljud, jag har bara nytt mail ljudet aktivt

Är inte det lite som att måla över ett hål i en vägg utan att fylla igen det innan bara för att dölja problemet?
Citera
2008-09-09, 22:47
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Är inte det lite som att måla över ett hål i en vägg utan att fylla igen det innan bara för att dölja problemet?

jo men det låter jag användaren avgöra
Citera
2008-09-10, 17:13
Medlem
.Sensejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flax^
http://www.computerhope.com/beep.htm

Kolla vad det är för error och åtgärda.

Om du inte vet vilket bios du har, tryck på typ 'Delete' eller F10 när datorn bootar och kika.

Förutsatt att det är en error code. Är det från själva lådan eller från högtalarna det piper?

Det piper från högtalarna, det är ljudet som kallas för Asterisk om man bläddrar igenom de olika Windows-ljuden.
Citera
2008-09-10, 17:44
Medlem
927s avatar
du är säker på att det inte kommer innifrån datorn för det finns nåt som heter bios beep och det är datorn sätt att berätta att det är något fel. tex kort-kort-lång pip kan va ha en viss betydelse, beroende på vilket bios man har

klicka på system i kontrollpanelen och kontrollera att det står så mycket minne som installerat
Citera
2008-09-10, 18:25
Medlem
.Sensejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
du är säker på att det inte kommer innifrån datorn för det finns nåt som heter bios beep och det är datorn sätt att berätta att det är något fel. tex kort-kort-lång pip kan va ha en viss betydelse, beroende på vilket bios man har

klicka på system i kontrollpanelen och kontrollera att det står så mycket minne som installerat

Ja alltså ljuden blir ju högre desto mer jag höjer volymen på högtalarna, men ska kolla i Kontrollpanelen.
Citera
2008-09-11, 13:33
Medlem
NiKz0rs avatar
ett hett tips e o kolla tempraturer på datorn... o kanske göra rent den... överhettning brukar leda till ljud,
*som leder till el-fel,
*som leder till brand,
*som leder till större kabelbrand,
*som leder till överantänd lägenhet,
*som leder till giftig rök,
*som leder till död?!?!

så snälla ignorera inte bara fel-varningar.!! någon kan ju komma till skada/död
Citera
2008-09-11, 18:23
Medlem
.Sensejs avatar
Det är löst nu, jag hade fått en trojan..!

Tog bort med Malwarebytes Anti-Malware, men får en massa jobbiga pop-ups från Norton att det är kvar (varje gång jag öppnar Firefox)

Nån som vet hur jag får bort dem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in