Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-03, 10:25
  #13
Medlem
Tänker ni få ut något som helst av studierna eller är det bara för att glida?

Det jag hört av folk som pluggat där borta är att de inte kunde tillgodoräkna sig några poäng alls och att de faktiskt inte lärde sig något vettigt.

Jag kan tycka att det är vettigare att köra ett utbytesår under en seriös utbildning istället. Du kommer få ut mycket mer av det.
Citera
2011-01-02, 18:23
  #14
Medlem
Oscizs avatar
Ultimata är väl att studera på distans från svenska högskolor.
Citera
2011-03-11, 03:48
  #15
Medlem
ascs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Ultimata är väl att studera på distans från svenska högskolor.

precis, det skulle jag gjort nu från feb men det strulade med csn pga ej tillgodoräknade poäng från mina senaste studier, så jag sket i det. pluggar endast thai nu istället, ca 25000baht för 180 lektioner och 1 årsvisum utan att behöva lämna landet. tur jag har en rejäl buffert.
Citera
2011-03-15, 11:36
  #16
Medlem
gufbls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asc
precis, det skulle jag gjort nu från feb men det strulade med csn pga ej tillgodoräknade poäng från mina senaste studier, så jag sket i det. pluggar endast thai nu istället, ca 25000baht för 180 lektioner och 1 årsvisum utan att behöva lämna landet. tur jag har en rejäl buffert.

Vilken skola?
Citera
2011-03-29, 08:12
  #17
Medlem
ascs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gufbl
Vilken skola?
www.thaiwalen.com
Citera
2012-05-21, 18:22
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Tjena!

Jag är nyss hemkommen från Thailand, och fattade tycke för Bangkok. Nu har jag kommit på att studera där skulle passa mig rätt bra, kombinera lite semester med nytta och samtidigt få en paus från Sverige. Men jag skulle gärna vilja att någon kunde dela med sig av sina erfarenheter från studier i Bangkok.

Är det vanligt att västerlänningar, eller rent ut av svenskar studerar där?
Hur mycket får man i studiebidrag när man studerar utomlands?
Vad är populärt att studera i Thailand? Vad kan jag finna i studieväg i Thailand som jag inte kan finna någon annanstans?
Vad kostar det att studera på en hyfsat fin skola?

Lånar tråden lite! Jag kommer antagligen göra en utbytestermin i Bangkok på Rangsit University, någon som har erfarenhet av detta? Det står mellan Bangkok, London eller Helsingfors.. Vill inte till Bangkok för pluggandets skull, ska läsa ett par enkla typ marknadsföringskurser och sen glida runt och ha det allmänt skönt. Kom du iväg och började plugga?
Citera
2012-05-22, 01:56
  #19
Medlem
IvanDragos avatar
har hört att Bangkok gör en hård man ödmjuk, tydligen inte särskilt mycket mellan förtvivlan och extas..
Citera
2012-05-29, 12:18
  #20
Medlem
Jag har själv studerat i Bangkok på Siam University. Det var bästa som jag någonsin gjort. Där fanns människor från överallt i Europa också från Sverige.

Kolla in här http://www.asiaexchange.org

Billiga program till överall i Asien.
Citera
2012-07-24, 08:48
  #21
Medlem
Hej jag studerade på Siam University Universiteten hade hög utbildningsnivå och läraren var bra. Jag åkte via en förmedling som hette Asia Exchange, de hade många destinationer att välja på. OM någon annan är intreserad att åka till Asien här kan ni få mera info http://www.asiaexchange.org
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback