2008-09-09, 14:27
Medlem
Behöver akut hjälp.

Skulle just installera ett program på min MBA och i vanlig ordning skulle jag skriva in admin lösenordet och upptäckte då till min förskräckelse att det inte fungerar!

Jag har testat och testat och kollat om jag ändrat inställningar på tangentbordet etc. för jag VET att jag inte ändrat lösenordet någon gång. Jag installerade häromdagen en hel del från programuppdateringen, kan detta ha nollställt/ändrat mitt password?

Viktigaste är det någon som vet hur jag kan lösa det här?! Det är min jobb dator och jag har en hel del värdefull information på den.

All hjälp är uppskattad!

ps. har googlat runt lite men verkar endast hitta råd för tiger OS:et.
Citera
2008-09-09, 14:47
Medlem
BBMBBs avatar
Som jag har fattat det så ska du använda dig av installations skivan för att nollställa lösenordet :/ men sen så har jag aldrig satt mig in i mac speciellt bra så någon annan kanske vet mer eller bättre
Citera
2008-09-09, 15:01
Medlem
ChrisAofCourses avatar
To reset your OS X password without an OS X CD...

To reset your OS X password without an OS X CD you need to enter terminal and create a new admin account:

1. Reboot
2. Hold apple + s down after you hear the chime.
3. When you get text prompt enter in these terminal commands to create a brand new admin account (hitting return after each line):
mount -uw /
rm /var/db/.AppleSetupDone
shutdown -h now
4. After rebooting you should have a brand new admin account. When you login as the new admin you can simply delete the old one and you’re good to go again!

Detta funkade för mig när jag inte hade CD eller admin lösenordet.
Citera
2008-09-09, 15:48
Medlem
Tack för hjälpen, men jag är nästan ännu mer förtvivlad nu.
Den skapar ett helt nytt konto, men nu är jag ju utloggad från mitt gamla och kommer inte åt en enda fil!!!!!

Finns det något sätt att kringå detta??

*PANIK!*
Citera
2008-09-09, 17:03
Medlem
Buckners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spokyboy
Den skapar ett helt nytt konto, men nu är jag ju utloggad från mitt gamla och kommer inte åt en enda fil!!!!!

*PANIK!*

Ja använd installationsskivan som kom med datorn.
Citera
2008-09-09, 20:29
Medlem
systems avatar
Citat:
Återställa det ursprungliga administratörskontots lösenord

Följ dessa anvisningar när du vill återställa ett …
http://docs.info.apple.com/article.h...tnum=106156-sv
Citera
2008-09-10, 23:55
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spokyboy

*PANIK!*

Hej!

Som tidigare talare, använd installationsskivorna, har du ingen läsare tillgänglig så borde du kunna sätta ett lösenord från det nya kontot på din orginala.

Annars hittade jag detta, http://forums.macosxhints.com/archiv...hp/t-5614.html , där har du lite tips du kan prova, och sedan genom root sätta ett lösenord på ditt konto.

Correct me if I'm wrong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in