2008-09-09, 14:26
Medlem
Jag gillar inte Vilolgesfunktionen (Hibernate) i Windows eftersom datorn helt klart blir slare om datorn har varit igng lnge. Jag fredrar allts hellre en omstart.

Men s kom jag att tnka p en alternativ avstngningsmetod, allts i stllet fr att stnga av datorn p det traditionella sttet nr man stnger av den fr dagen. Det borde nmligen vara ganska enkelt att gra att skript som frst startar om datorn, laddar Windows och nr hela uppstarten r klar gr den automatiskt in i vilolge. P s vis fr man ju en ny och frsch session varje gng man startar datorn, fast som laddas in p bara ngra sekunder (d.v.s. tiden det tar fr datorn att starta upp frn vilolge).
Med andra ord kan man sga att man flyttar hela uppstartsmomentet till d man stnger av datorn, d tiden inte spelar lika stor roll.

S jag undrar, hur tycker ni att detta lter? Och finns det ngon befintlig lsning s jag slipper gna tid t att tillverka det sjlv?
Citera
2008-09-09, 14:28
Medlem
werss avatar
HM,, jo det borde fungera. Har inte windows schemalggare funktion fr att frstta datorn i vntelge? isf kan du juh bara anvnda den innan du stnger av fr dagen.
EDIT : DVS schemalgga fr hibernate om 5minuter och sen gra en vanlig omstart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in