2010-10-16, 09:33
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aies
Tycker inte individuell skill är det viktigaste. Jag listar några av de viktigaste och roligaste sakerna med DAOC nedan:

1.DAOC hade 3 lag jämförelse med WOW och resten av alla MMORPGs 2 lag.
2. Endgame var pvp till skillnad från pve i alla andra games.
3. Det fanns ranking list för alla servrar och man kunde se vem som hade mest Realm Points (PvP-poäng) i hela världen. Man kunde även se vem som fått mest senaste veckan osv.
4. De 3 lagen var olika och inget lag hade en klass som var likadan som en klass från ett annat lag.
5.Varje land (lag) hade frontiers var det var krig mot de andra och man ägde stora borgar som man var tvungen att försvara. För att inte fienden skulle ta över dem och tillslut även ta landets relics (10% mer melee dmg och 10% mer magic dmg åt alla i landet som ägde dem). Detta skapade en bra lagkänsla för landet som helhet.

Pga. de ca 24 olika klasserna med massa olika skill trees så kunde lagen se ut lite hur som helst och man kunde känna sig lite unik.
Till skillnad mot wow var fanns typ 7 klasser totalt (räknar inte expansioner).
Det var en speciellt känsla att invadera ett annat land eller försvara sitt eget.
Inte som att köra nå jävla scenario var det inte har någon påverkan för landet som helhet i slutändan. Spänningen ligger mycket i att söka efter fienden också. Inte som i arena var man vet att de startar på andra sidan...

När det kommer ett spel med ett par av ovanstående egenskaper så tänker jag börja spela igen.

Håller med allt det du säger, det fanns inget härligare att springa runt i emain och leta efter midgårdare

Även om man inte hittade nån på 10min så var det endå jävligt skoj, jag hatar allt som har med instancer att göra och det var därför jag älskade daoc så mycket, det var en stor värld, kändes mycket mer verkligt än när det är instancerat som i alla nya spel.
Citera
2010-10-16, 13:46
Medlem
Aiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Håller med allt det du säger, det fanns inget härligare att springa runt i emain och leta efter midgårdare

Även om man inte hittade nån på 10min så var det endå jävligt skoj, jag hatar allt som har med instancer att göra och det var därför jag älskade daoc så mycket, det var en stor värld, kändes mycket mer verkligt än när det är instancerat som i alla nya spel.

Justja det glömde jag men men det är också en viktig sak.
Instancer!
Så jävla trist!
I DAOC så fanns det grottor osv. Men gick man in i dem kunde det vara andra där. Man fick helt enkelt ta en exp plats som var ledig eller ansöka om att få vara med i gruppen.
Man kunde stjäla exp spots också men då blir det ju drama i sitt eget land och man riskerar att bli hatad vilket inte var önskvärt.
Som sagt man såg andra medan man lvlade upp till 50. Det var som en riktig värld.
Inte som dagens spel man går in i en instance och så ser man bara sin grupp och ingen annan kan komma dit.
Overkligt och trist. Lite interaktion är bra. Visst det kan bli problem om många vill lvla på bästa stället. Men då blir det drama och det är kul. Sen kanske bästa stället blir bara näst bäst om det är för många så då får man gå någon annanstans...

Man var även tvungen att vara i grupp för att kunna levla effektivt. Samarbete var kul. Inte som i dagens spel var man kan soloa sig till högsta leveln.
Det gick väll teoretiskt i DAOC att soloa men det skulle ta ca 100 ggr längre att levla då med de flesta klasser.
Citera
2010-10-16, 13:52
Medlem
Laseryodas avatar
Är jag den enda som har problem med WAR patcher på MacBook?

Den funkar, men hakar upp sig efter varje 1,8gb (som tar c.a. 8 timmar att ladda ner lololol) som den laddat ner och jag måste tvångsavsluta patchen och starta det igen så fortsätter den var den var innan jag avslutade.

Går segt som faaan också :S
Citera
2010-10-18, 00:59
Medlem
Krackshots avatar
Håller på att patcha spelet nu, det kliar i MMO-fingrarna...
Vad är det för server som gäller numer? Fortfarande Norn? Tror att det var där jag lirade, om inte minnet sviker mig.
Citera
2010-10-18, 04:26
Medlem
Holamacbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turdmuncher
Vafan, glömmer du inte någon nu (Spitlcker)? Haha, hörde att du trodde att jag hade lagt av, det har jag inte utan håller bara på med att lvla dvs alts. Adda Spitlick och Sobgit i din friemds list

Okej, ser dig sällan, varför levlar du inte RR på spitlicker istället?
Citera
2010-10-18, 11:29
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Du får gärna förklara VAD det är som är nytt?

På den här tråden så tror jag det är mindre poppis och intressant att dra en sådan förklaring, hoppa över till wow-forumet och ställ samma fråga där, så får du svar
Citera
2010-10-18, 14:54
Medlem
Krackshots avatar
Sådär då, är nu någorlunda aktiv på Norn igen. Nickar Stjert (fråga inte, internt polack-skämt), RR50 Chosen. Mitt gamla guild finns kvar men verkar inte som att det är någon old-school kvar (The Cabal), så lite gemenskap skulle inte sitta helt fel.
Citera
2010-10-21, 22:12
Medlem
mosucks avatar
bara 92% kvar till 80 nu, det är fan på tiden!
Citera
2010-10-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosuck
bara 92% kvar till 80 nu, det är fan på tiden!
Najs! Dingat än?

Vilken server kör du på förresten?
Citera
2010-10-24, 15:21
Medlem
mosucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLazahYoda
Najs! Dingat än?

Vilken server kör du på förresten?

nein inte än, har 62% kvar Karak-Azgal!
Citera
2010-10-24, 16:05
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Kör du fortfarande Satariel? Man kanske skulle ta erbjudandet och köra en 2 veckors med Salorm då.

Satt o kolla gamla bilder och han ser allt bra hård ut fortfarande!
http://sv.tinypic.com/r/2pt7zlz/7

Hörrö din slacker! Min marauder behöver guard!
Citera
2010-10-26, 12:57
Medlem
stiggelols avatar
Nybörjare här, var sjukt sugen på att spela WH när det kom men fick ingen med mig.

Men var inne nu och kollade och funderar på att testa.
Så jag var inne och såg att dom har endless trial nu, kanon!
Stog också något om refunds på förstasidan, betyder det att det är gratis nu? eller har ett nytt företag hand om servrarna eller hur är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in