2008-11-16, 19:43
Medlem
dequelos avatar
Håller på att installera WAR nu, får se vad jag tycker! Men som jag har förstått det så går det att joina Maggots på Karak Azgal?

Några andra tips inför karaktären? I WoW spelade jag allt och gillade nog mest att spela healadin, men i WAR verkar healandet vara helt annorlunda. Är de där goblinerna med de där små gulliga, röda monstrerna roliga?
Citera
2008-11-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dequelo
Håller på att installera WAR nu, får se vad jag tycker! Men som jag har förstått det så går det att joina Maggots på Karak Azgal?

Några andra tips inför karaktären? I WoW spelade jag allt och gillade nog mest att spela healadin, men i WAR verkar healandet vara helt annorlunda. Är de där goblinerna med de där små gulliga, röda monstrerna roliga?
Precis rätt! Det är Maggots (Destruction) på Karak Azgal som gäller! Jag har aldrig testat att hela, men jag har åskådat andra som helat. Det jag såg var inte så annolunda från WoW och andra spel, men det är enklare då man kan markera både en allierad och en fientlig samtidigt, därmed slåss mot sina fienden samtidigt som du hjälper dina allierade. Detta gör healing mycket roligare i RvR/PvP än i t ex. WoW. Vad jag förstått kan man göra bra skada och ge ganska decent healing samtidigt!
Citera
2008-11-16, 21:56
Medlem
dequelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Precis rätt! Det är Maggots (Destruction) på Karak Azgal som gäller! Jag har aldrig testat att hela, men jag har åskådat andra som helat. Det jag såg var inte så annolunda från WoW och andra spel, men det är enklare då man kan markera både en allierad och en fientlig samtidigt, därmed slåss mot sina fienden samtidigt som du hjälper dina allierade. Detta gör healing mycket roligare i RvR/PvP än i t ex. WoW. Vad jag förstått kan man göra bra skada och ge ganska decent healing samtidigt!

Coolers! Är shamaner några att ha? De där alverna på destructionsidan ser så gay ut (alla alver ser gay ut)

34% på patchen, har suttit och väntat några timmar nu
Citera
2008-11-16, 22:05
Medlem
Citat:
Coolers! Är shamaner några att ha? De där alverna på destructionsidan ser så gay ut (alla alver ser gay ut)

Nja, du får testa sen när patchen är färdig. Skumt att det tar så länge, gick fort som fan här hemma. Shamaner är väl lite Warlock fast med healing om man jämför med WoW. Så har jag uppfattat dem, men det är nog bättre om någon som faktiskt spelar en Shaman svarar dig.

Håller med om alverna!
Citera
2008-11-16, 22:09
Medlem
haiguises avatar
Citat:

Ja alvernas healer, Disciple of Khaine är inte riktigt på samma nivå healingmässigt som Shamaner och Zealots, Shamaner har mer damage än Zealots, lite sämre healing och vice versa
Citera
2008-11-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Ja alvernas healer, Disciple of Khaine är inte riktigt på samma nivå healingmässigt som Shamaner och Zealots, Shamaner har mer damage än Zealots, lite sämre healing och vice versa
Själv tycker jag bara att shamaner inte tål så mycket stryk precis. När jag spelade på Order-sidan så tyckte jag att man hann slå ned dem för snabbt för att de skulle hinna med allt. Vad jag menar är att de inte verkar klara sig så bra man mot man; alltså ganska värdelösa mot en meele-spelare.

Jag kanske mötte dåliga spelare, men jag tror Shamaner bör ha tyngre (ex. tank) medspelare för att det skall fungera som sig bör. Men att en karaktär är mer gruppberoende är ju inget problem i Warhammer som är byggt för att spelas i grupp och runt andra spelare största delen av tiden.

Hoppas inte jag har alltför många fel...
Citera
2008-11-16, 22:53
Medlem
Krolocs avatar
Citat:

det beror på vad för healer du vill va...shamener sägs va dom bästa healerna å kan ge lita skadda men dom är inte bra på närstid så dom dör oftast om dom blir anfallna...min favorit är DoK då dom kan försvara sig bra å är en dps healer...fast dom måste ge skada för att kunna heala. har ingen erfarenhet av shaman då jag tycker DoK passar mer för mig så jag vet inte om dom åxå måste ge skada för heala. men det är inte som wow så man kan bara stå å se på å heala när man tycker det behövs. i alla fall så med DoK måste du ge skadda för att bygga upp healnings kraft...så tycker du om att kunna ge mycket dps å kunna heala så är det DoK som gäller
Citera
2008-11-16, 23:06
Medlem
Stoppables avatar
Citat:

Zealots är utan tvekan den bästa healern IMO.

Du är så välkommen att joina oss.

Om du ska spela healer så ska du lira Zealot om du vil lvara grym healer.
Menvisst duktiga shamaner healer också bra.

Vi är dock i enormt behov av Zealots. eller healers överhuvudtaget.
Citera
2008-11-16, 23:57
Medlem
Krolocs avatar
när det ämnet ändå är uppe så tänkte jag fråga bara...vilken är den bästa grupp healaren igentligen...DoK är ju bar på singel healning på en enskild...iaf nu (lvl 11) dom kanse lär sig sådant senare? men är det nån av dom som är bra på grupphealning å är en bra support till gruppen?
Citera
2008-11-17, 00:04
Medlem
Krackshots avatar
Zealot är grymma grupphealers. Har nån AoE-Morale heal och en AoE-cast heal.
Citera
2008-11-17, 00:08
Medlem
dequelos avatar
Fan, det är svårt. Zealots ser så jädrans fula ut i sina puckelryggar. Anledningen till att jag inte spelade UD i WoW var för att de såg förjävla ut. DoK vs. Shaman då?

Eller som jag frågade förut - hur är det med de där jägargoblinerna?
Citera
2008-11-17, 00:14
Medlem
Krolocs avatar
Citat:
Fan, det är svårt. Zealots ser så jädrans fula ut i sina puckelryggar. Anledningen till att jag inte spelade UD i WoW var för att de såg förjävla ut. DoK vs. Shaman då?

Eller som jag frågade förut - hur är det med de där jägargoblinerna?

jag har bara spelat dom till lvl 5...men dom va roliga å lätta att köra...man kan helt enkelt jämföra dom med hunter i wow...lika lätta att köra iaf,,,lite skilnader va det dok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in