2008-10-22, 19:54
Medlem
Flyttkartongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helseth
Förresten hur använder man Talismans? Har typ 10 olika i banken men det verkar ju inte gå att sätta in dem i någon av slotsen på mitt armor. Inte måste man väl ha talisman-making för att kunna göra det eller?
Lägg itemet som du vill sätta en talisman på i inventoryt, shift+högerklicka på den och sen drar du talismanen till rutan som är där. Sen trycker du fuse
Citera
2008-10-22, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Såvitt jag vet så har Mythic ALDRIG sagt något om hårda straff när man dör, så varför klaga som en liten skolflicka som har en kvast i röva?

Det finns inget, det är som att spela ett FPS spela med insta spawns. bara att man måste levla upp en gubbe...
Citera
2008-10-22, 21:05
Bannlyst
Citat:
jag instämmer helt!

Fast idioten som "försöker" ha en åsikt är ju givetvis du.

ok lowbie, du vet precis vad spelet handlar om. Du har inte ens spelat DAoC eller UO eller liknande spel, håll bara käften och fortsätt ha kul med ett dåligt spel. Det är som att säga att en grillad köttbit med ett gott vin och en sallad är gott till någon som bara ätit på Mcdonalds.

Du är ju sorglig om något som ens försöker ge dig in i något du knappt förstår.

Edit : Du har inte spelat mer än mig, du är inte bättre spelare än mig, du har inte mer erfarenhet från MMO's 'n mig. Ändå försöker du hävda dig för att du anser att jag är otrevlig. Klassiskt fall av sorglighet.
Citera
2008-10-22, 21:29
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
ok lowbie, du vet precis vad spelet handlar om. Du har inte ens spelat DAoC eller UO eller liknande spel, håll bara käften och fortsätt ha kul med ett dåligt spel. Det är som att säga att en grillad köttbit med ett gott vin och en sallad är gott till någon som bara ätit på Mcdonalds.

Du är ju sorglig om något som ens försöker ge dig in i något du knappt förstår.

Edit : Du har inte spelat mer än mig, du är inte bättre spelare än mig, du har inte mer erfarenhet från MMO's 'n mig. Ändå försöker du hävda dig för att du anser att jag är otrevlig. Klassiskt fall av sorglighet.

På tal om det, du snackar med en kock och vin plus mat är högt överskattat.
Låt mig citera dig....

"Du är ju sorglig om något som ens försöker ge dig in i något du knappt förstår."

Vad gör dig till en bättre spelare än mig? Jag hoppas inte jag spelat mer än dig, vill inte vara så pass sorglig..
Okej att du är otrevlig kanske är att ta i, tror inte ens det finns något passande ord för hur jävla äckligt du beter dig.

Sorglighet? Svenskt ord någon? Idiot.
Citera
2008-10-22, 21:34
Medlem
Helseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyttkartong
Lägg itemet som du vill sätta en talisman på i inventoryt, shift+högerklicka på den och sen drar du talismanen till rutan som är där. Sen trycker du fuse

Haha tack!
Hur fan kunde jag missa det, stod ju tom på armorn hur man gjorde. Lemasive har nog rätt i att jag är en noob iaf ...

Tyckte f.ö också att WAR var ganska tråkigt för en vecka sen när jag lirade på min marauder. Rerollade iaf en sorcerer och har 10ggr roligare nu, man slipper dö 1 gång/min när man kan stå bakom tanksen och nuka, kul som fan.
Mycket bättre och roligare lvl områden för Dark elfs än Chaos som t.ex Ellyrion och Avelorn dessutom.
Är det nånting som Mythic lyckats med så är det imponerande zoner. De verkar dessutom ha fixat lagget helt för mig iaf, var med i en keep-fight med en jäkla massa folk och laggade ingenting längre.

Funderar faktiskt på att förlänga subscription 1 månad om jag inte kommer med i DFO-betan. Enda jag hoppas på nu är att alla wow-skadade personer kan sluta grinda scenarios och komma ut och köra lite keep-fights eller gruppfighter. Men det kommer väl så småningom får man väl hoppas...
Citera
2008-10-22, 21:39
Bannlyst
Citat:
På tal om det, du snackar med en kock och vin plus mat är högt överskattat.
Låt mig citera dig....

"Du är ju sorglig om något som ens försöker ge dig in i något du knappt förstår."

Vad gör dig till en bättre spelare än mig? Jag hoppas inte jag spelat mer än dig, vill inte vara så pass sorglig..
Okej att du är otrevlig kanske är att ta i, tror inte ens det finns något passande ord för hur jävla äckligt du beter dig.

Sorglighet? Svenskt ord någon? Idiot.

Det är som att säga att du kör rally bättre än proffs för att du har en Audi, eller varför inte att du är bättre på att laga mat än en kock. Du tror allvarligt att du är bättre som spelare klarar mer saker ingame än mig fast du inte ens ligger på en tiondel av vad jag har spelat.

Du är en amatör jag är ett proffs, så enkelt är det. Tyvärr så handlar MMO's om att tillfredställa den stora massan numera, sådana som dig. Därför börjar spel bli så jävla dåliga, det är pga att sådana som dig har något att säga till om. Till slut så är vi exakt likadana för ett företag, vi betalar precis lika mycket. Där har du problemet, jag ser vad som är fel med WAR för jag har erfarenhet, du har ingenting.

Om jag bara hade ätit en sak i hela mitt liv så skulle jag anta att det är det godaste som finns i världen. Jag inser att det är extremt svårt för dig att ta in detta utan att känna dig kränkt. Du är en noob med alla mått mätt, du kanske är en duktig noob, men likväl en noob. Din åsikt är icke relevant när det gäller detta, du har ingen aning om vad spelet lider av för sjukdomar. Du kan inte se det, så jag förlåter dig.

Håll bara käften, och ja jag vet att WAR är en flopp. Det har MJ redan sagt med andra ord, det är inte alls vad dom hade hoppats på. Men som jag sa tidigare, du kanske kommer tycka att WAR är kul ett tag till. Men när den slutgiltiga stöten kommer till spelet kommer du också sluta. Du är inte ens 40 förfan, jag har två level 40. Jag har 10 år av MMO's erfarenhet och spelat spel sedan 87, var du ens född då?
Citera
2008-10-22, 21:56
Medlem
brainspaces avatar
Hade nog tröttnat på spelet också om jag hets spelade mig igenom det.
Citera
2008-10-22, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace

DAoC höll, UO höll. Fan tillochmed Dota håller....

War gör det inte.
Citera
2008-10-22, 22:00
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace

Jag är inget fan av hur Lemasive beter sig här på forumet som ni kan se i tidigare poster, men den där kommentaren var rätt onödig? Spelet går snabbt att levla i liksom alla MMOs gör nuförtiden, att vara lvl 40 idag innebär verkligen inte att man hetsat sig fram. Generellt sett i branschen är det ju dessutom trots allt så att spelet "inte börjar" förräns max-level, vägen dit är mest till för att lära känna världen/klassen. Finns ingen brist på spelare i T4 så om du tror att man tröttnar pga det så är du fel ute.
Citera
2008-10-22, 22:13
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
DAoC höll, UO höll. Fan tillochmed Dota håller....

War gör det inte.

Men spela dom spelen i stället, då, din tönt.
Citera
2008-10-22, 22:17
Medlem
negashs avatar
Citat:
Det är som att säga att du kör rally bättre än proffs för att du har en Audi, eller varför inte att du är bättre på att laga mat än en kock. Du tror allvarligt att du är bättre som spelare klarar mer saker ingame än mig fast du inte ens ligger på en tiondel av vad jag har spelat.

Du är en amatör jag är ett proffs, så enkelt är det. Tyvärr så handlar MMO's om att tillfredställa den stora massan numera, sådana som dig. Därför börjar spel bli så jävla dåliga, det är pga att sådana som dig har något att säga till om. Till slut så är vi exakt likadana för ett företag, vi betalar precis lika mycket. Där har du problemet, jag ser vad som är fel med WAR för jag har erfarenhet, du har ingenting.

Om jag bara hade ätit en sak i hela mitt liv så skulle jag anta att det är det godaste som finns i världen. Jag inser att det är extremt svårt för dig att ta in detta utan att känna dig kränkt. Du är en noob med alla mått mätt, du kanske är en duktig noob, men likväl en noob. Din åsikt är icke relevant när det gäller detta, du har ingen aning om vad spelet lider av för sjukdomar. Du kan inte se det, så jag förlåter dig.

Håll bara käften, och ja jag vet att WAR är en flopp. Det har MJ redan sagt med andra ord, det är inte alls vad dom hade hoppats på. Men som jag sa tidigare, du kanske kommer tycka att WAR är kul ett tag till. Men när den slutgiltiga stöten kommer till spelet kommer du också sluta. Du är inte ens 40 förfan, jag har två level 40. Jag har 10 år av MMO's erfarenhet och spelat spel sedan 87, var du ens född då?
På vilket sätt är du pro? du kan ha spelat mmos i 10 år och fortfarande suga... who cares sluta whina på folk som gillar spelet.
Citera
2008-10-22, 22:29
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:

Jag tyckte själv inte om WAR, och lade därför av, men nu får du väl för fan ge dig.. Om du hatar WAR, sluta spela det, och sluta komma hit och gnäll som en tönt. Du kommer hit och tror att du är en elit-människa för att du spelat MMO:s i en herrans massa år. Snarare tornar sig en bild av en ensam trettio-åring som fortfarande bor hemma hos mamma fram. Tror du att du på något sätt har företräde gentemot någon som började spela exempelvis WoW igår? Du vill ha ett exklusivt spel, med en exklusiv skara spelare, där du kan känna dig speciell, förmodligen som en kompensation för dina brister i verkliga livet. Det är helt OK för mig. Hoppas du finner DITT spel.

Ett spel där karaktären är och förblir död i all evighet om denne omkommer vore nog något för dig.

Du skriver att MMO:s håller på att bli till skit "för att sådana som vi" har något att säga till om. Det säger ju en hel del. Fan, hade MMO:s varit till enbart för sådana som dig, hade hela genren fört en tynande tillvaro. Kanske dags att ta ut skallet ur arslet, kanske, Mr MMO-Pro?

Vad fan stör det DIG om folk nu gillar WAR eller WoW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in