2008-10-10, 15:59
  #3469
Medlem
Hkarns avatar
Jag har nu införskaffat spelet och lirar med min bright wizard. Det går riktigt bra fast jag har dödat mig själv några gånger. Jag brukar kasta mina dots på allt som rör sig och är rött. Men jag undrar om går det sitta i kö för flera scenarios samtidigt?

Keybinding menyn är ju riktigt dåligt sorterad. actionbar button 2 sen 20 och sen kommer något annat. De ska vara sorterade efter funktion och inte bokstavsordning.
__________________
Senast redigerad av Hkarn 2008-10-10 kl. 16:07. Anledning: Läste inte
Citera
2008-10-10, 16:04
  #3470
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Jag har nu införskaffat spelet och lirar med min bright wizard. Det går riktigt bra fast jag har dödat mig själv några gånger. Jag brukar kasta mina dots på allt som rör sig och är rött. Men jag undrar om går det sitta i kö för flera scenarios samtidigt?

Ja efter senaste patchen kan du det. När du får upp valet att klicka dig in i kön kan du klicka åt sidan på pilarna där scenario namnet står och ställa dig i kö i de andra scenariona samtidigt.
Citera
2008-10-10, 16:06
  #3471
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Ja efter senaste patchen kan du det. När du får upp valet att klicka dig in i kön kan du klicka åt sidan på pilarna där scenario namnet står och ställa dig i kö i de andra scenariona samtidigt.

Eller helt enkelt trycka "join all"-knappen.
Citera
2008-10-10, 16:08
  #3472
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn

Sen har brobban visst en poäng, även om spelet inte är balanserat för 1v1 så finns det helt klart en viss obalans mellan vissa order/destruction-klasser. BW är t ex mycket bättre än Sorc än så länge.

Det du bör titta på i det läget är den totala styrkan av klasserna tillsammans för Dest och Order mot varandra. Om det där är total obalans då är det fel om det då jämnar ut sig för att..BW > Sorc lite men Shaman > AM lite osv osv osv då är inte spelet i sig obalanserat. Inte när dom siktar mot RvR och inte mot 1 mot 1 eller 2 mot 2.

Det luktar WOW fanboy att försöka få till absoluta mirrorklasser där bara namnet skiljer. Spelet är inte tänkt så.
Citera
2008-10-10, 16:10
  #3473
Medlem
Hkarns avatar
Såg inte att det kommit en ny patch.
Citera
2008-10-10, 16:12
  #3474
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Det du bör titta på i det läget är den totala styrkan av klasserna tillsammans för Dest och Order mot varandra. Om det där är total obalans då är det fel om det då jämnar ut sig för att..BW > Sorc lite men Shaman > AM lite osv osv osv då är inte spelet i sig obalanserat. Inte när dom siktar mot RvR och inte mot 1 mot 1 eller 2 mot 2.

Det luktar WOW fanboy att försöka få till absoluta mirrorklasser där bara namnet skiljer. Spelet är inte tänkt så.

Ptja, BW > Sorc är där det skiljer sig mest, BW är extremt mycket bättre än Sorc. Övriga mirrors skiljer sig också, ja, men inte med sån stor skillnad. I vissa fall har order bättre, i vissa destruction bättre.. WE > WH t.ex, RP > Zealot osv osv men i de flesta fall är det inte sådan extrem skillnad att det spelar någon större roll för balansen överlag. BW är dock så.

Edit: http://thewarjournal.com/2008/10/bright-wizard-and-sorceress-one-way-mirror/ Där kan ni läsa om skillnaden mellan BW/Sorc och inse att någonting behövs fixas där.
__________________
Senast redigerad av katatoni 2008-10-10 kl. 16:15.
Citera
2008-10-10, 16:18
  #3475
Medlem
E-wolfs avatar
Jag har skrivit in koden jag fick med i fodralet på sidan.
Jag har fått mail om att det är klart men det fungerar inte endå.
Hur lång tid kan det ta ? jag har väntat i 10 min.
Citera
2008-10-10, 16:21
  #3476
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Det du bör titta på i det läget är den totala styrkan av klasserna tillsammans för Dest och Order mot varandra. Om det där är total obalans då är det fel om det då jämnar ut sig för att..BW > Sorc lite men Shaman > AM lite osv osv osv då är inte spelet i sig obalanserat. Inte när dom siktar mot RvR och inte mot 1 mot 1 eller 2 mot 2.

Det luktar WOW fanboy att försöka få till absoluta mirrorklasser där bara namnet skiljer. Spelet är inte tänkt så.

Och det är precis det jag har gjort. Vem har sagt nått om 1 mot 1 eller att jag vill ha exakta kopior?

Sen vet du ingenting om varken mig eller min mmorpg-bakgrund så att säga att jag verkar vara en wow fanboy är fullkomligt onödingt och leder inte till nånting.
Citera
2008-10-10, 18:56
  #3477
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni
Edit: http://thewarjournal.com/2008/10/bright-wizard-and-sorceress-one-way-mirror/ Där kan ni läsa om skillnaden mellan BW/Sorc och inse att någonting behövs fixas där.


Oj.

Jag spelar Sorc, men jävlar vilket övertag BW har om man läser den artikeln.
Citera
2008-10-10, 19:11
  #3478
Medlem
brobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Läs på.
Gör om.
Gör rätt.

Du vet uppenbarligen inte hur man spelar.
Byebye ok thanks!
Jaså? Men utveckla ditt resonemang tack.
Citera
2008-10-10, 19:12
  #3479
Medlem
Nedo801s avatar
Det är ju "ganska" stor skillnad på Marauder <==> White Lion om man ska dra en obalans åt andra hållet. Så visst skillnader finns men är spelet obalanserat mot nått håll om du tar alla klasser? inte som jag ser det.
Citera
2008-10-10, 19:24
  #3480
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Va? Nån skrev och ville ha en addon som visade debuffs lite bättre. Flertalet moddar som ändrar hur buffar/debuffs finns på www.curse.com

Men hur det automatiserar spelet förstår jag inte riktigt...

Sen har brobban visst en poäng, även om spelet inte är balanserat för 1v1 så finns det helt klart en viss obalans mellan vissa order/destruction-klasser. BW är t ex mycket bättre än Sorc än så länge.

Tackar kundvagn .

Stoppable, jag var inte ute efter att få en addon som spelar åt mig utan bara ändra storlek etc så jag ser tydligare vad det är debuffs som ligger på targetet så jag vet hur mycket healing det kan tänkas behöva.
Jag kanske har dålig syn eller så, men känner inte igen de små pluttarna som uppkommer under spelarnas namn när de får en debuff på sig och vill gärna göra det .

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in