2008-09-25, 19:17
  #2737
Medlem
Persimååns avatar
Jahopp....

Nu har jag sprungit runt och lekt lite. Jag måste ärligt säga att folk tyvärr har overhypat spelet här inne med råga. Jag förstår inte vad som är så speciellt med det här? För det första är det ju en wow-kopia rakt av. Ser ut som wow, samma rörelser samma fight. Lika långtråkigt att levla fast mindre att göra med tråkigare vapen. Lite snyggare grafik... dock inte när jag zoomade in någon slags magiker. Han/hon såg ut som ett ailenmonster från något gammalt amigaspel. Känns som ett wow där man får med bra addons, slipper ladda ner dessa själv.

Kortfattat: Tråkigt,redan gjorts och framförallt ännu mer tidskrävande fast att man inte får ut lika mycket av tiden som man får på wow. Helt meningslöst helt enkelt.

Tur att jag inte betalat en spänn för det här men det har kostat tid att ladda hem 10gb. Om man nu ska slänga bort onödiga timmar, gör det inte på detta spel!
Citera
2008-09-25, 19:47
  #2738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Jahopp....

Nu har jag sprungit runt och lekt lite. Jag måste ärligt säga att folk tyvärr har overhypat spelet här inne med råga. Jag förstår inte vad som är så speciellt med det här? För det första är det ju en wow-kopia rakt av. Ser ut som wow, samma rörelser samma fight. Lika långtråkigt att levla fast mindre att göra med tråkigare vapen. Lite snyggare grafik... dock inte när jag zoomade in någon slags magiker. Han/hon såg ut som ett ailenmonster från något gammalt amigaspel. Känns som ett wow där man får med bra addons, slipper ladda ner dessa själv.

Kortfattat: Tråkigt,redan gjorts och framförallt ännu mer tidskrävande fast att man inte får ut lika mycket av tiden som man får på wow. Helt meningslöst helt enkelt.

Tur att jag inte betalat en spänn för det här men det har kostat tid att ladda hem 10gb. Om man nu ska slänga bort onödiga timmar, gör det inte på detta spel!

Hur gick du tillväga för att spela utan att betala en enda svensk krona?
Citera
2008-09-25, 19:49
  #2739
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodiskatt
Hur gick du tillväga för att spela utan att betala en enda svensk krona?
Om du vill testa det så måste du ha US-versionen. PM.a mig när du har den ska jag förklara
Citera
2008-09-25, 21:11
  #2740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-wolf
Måste fråga.
Ni som hade head start och sedan köpte spelet, Spelar ni fortfarande med Warpatch ikonen eller har ni instalerat spelet ?
Jag har ännu inte lyckats instalera det
jag kör fortf på warpatchen
Citera
2008-09-25, 21:22
  #2741
Medlem
SnowCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Jahopp....

Nu har jag sprungit runt och lekt lite. Jag måste ärligt säga att folk tyvärr har overhypat spelet här inne med råga. Jag förstår inte vad som är så speciellt med det här? För det första är det ju en wow-kopia rakt av. Ser ut som wow, samma rörelser samma fight. Lika långtråkigt att levla fast mindre att göra med tråkigare vapen. Lite snyggare grafik... dock inte när jag zoomade in någon slags magiker. Han/hon såg ut som ett ailenmonster från något gammalt amigaspel. Känns som ett wow där man får med bra addons, slipper ladda ner dessa själv.

Kortfattat: Tråkigt,redan gjorts och framförallt ännu mer tidskrävande fast att man inte får ut lika mycket av tiden som man får på wow. Helt meningslöst helt enkelt.

Tur att jag inte betalat en spänn för det här men det har kostat tid att ladda hem 10gb. Om man nu ska slänga bort onödiga timmar, gör det inte på detta spel!


Har du verkligen spelat det eller ljuger du bara?
Låter som att du inte har utnyttjat spelets funktioner..scenario, rvr, unika spelkaraktärer osv..nej, jag pallar inte dra igång detta tjafset igen. Gå till WoW vs WAR tråden istället och läs/diskutera

(kan dock säga att det är en enorm skillnad för mig, bara att lvla är sjukt mycket roligare jmf med wow då allt är segt från lvl 1. tom min brorsa som är en riktigt wownörd och har spelat wow i ca 2 år nu älskar detta, mest pga av rvr/scenario)

Edit: Förstår inte de som säger att det är likadant att lvla från 1-40 här som 1-60 på wow. Tycker det går mycket snabbare här då man tjänar på att spela scenario och pq. Fast sen igen så har jag bara lvlat till 20 på wow
__________________
Senast redigerad av SnowCone 2008-09-25 kl. 21:25.
Citera
2008-09-25, 21:22
  #2742
Medlem
slimmbos avatar
köpte spelet idag, ska börja lira imorgon.

Om man ska spela healer på order sidan, är det bäst att köra archmage-elf eller rune priest-dwarf .. tänkte ju joina fb order guilden också å de verkar ju vilja ha mer elfes .. så va säger ni .. alv eller dvärg
__________________
Senast redigerad av slimmbo 2008-09-25 kl. 21:25.
Citera
2008-09-25, 21:26
  #2743
Medlem
SnowCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo
köpte spelet idag ska börja lira imorgon, om man ska spela healer på order är det bäst att köra archmage-elf eller rune priest-dwarf .. tänkte ju joina fb order guilden också å de verkar ju vilja ha mer elfes .. så va säger ni .. alv eller dvärg
Dvärgar är ju lätt fetast
Fast jag har faktiskt inte lirat någon av de två så jag kan inte riktigt svara på din fråga. Finns säkert någon annan här som har erfarenhet av de båda klasserna.
Citera
2008-09-25, 21:29
  #2744
Medlem
aaakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holy
Jo men detta har alla...

jahaja, då känner jag mig lite bättre
Citera
2008-09-25, 21:33
  #2745
Medlem
slimmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowCone
Dvärgar är ju lätt fetast
Fast jag har faktiskt inte lirat någon av de två så jag kan inte riktigt svara på din fråga. Finns säkert någon annan här som har erfarenhet av de båda klasserna.

min fundering va mest vilken som är bästa healing klassen liksom, det lutar mer åt archmage.

btw så tyckte jag inte de har fått till någon bra klasser åt dvärgarna .. brukar älska dvärgar (hehe) men dom e inte så lockande i detta spelet
Citera
2008-09-25, 21:36
  #2746
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Jahopp....

Nu har jag sprungit runt och lekt lite. Jag måste ärligt säga att folk tyvärr har overhypat spelet här inne med råga. Jag förstår inte vad som är så speciellt med det här? För det första är det ju en wow-kopia rakt av. Ser ut som wow, samma rörelser samma fight. Lika långtråkigt att levla fast mindre att göra med tråkigare vapen. Lite snyggare grafik... dock inte när jag zoomade in någon slags magiker. Han/hon såg ut som ett ailenmonster från något gammalt amigaspel. Känns som ett wow där man får med bra addons, slipper ladda ner dessa själv.

Kortfattat: Tråkigt,redan gjorts och framförallt ännu mer tidskrävande fast att man inte får ut lika mycket av tiden som man får på wow. Helt meningslöst helt enkelt.

Tur att jag inte betalat en spänn för det här men det har kostat tid att ladda hem 10gb. Om man nu ska slänga bort onödiga timmar, gör det inte på detta spel!

"sprungit runt och lekt lite"
Antar att du har spelat i 10 minuter och inte utnyttjat spelet som SnowCone sa.
Ingenting av det du sger stämmer ju med verkligeheten heller.
Redan gjorts?
Mer tidskrävande?
Klart man kan tycka det är tråkigt men fan inte tidskrävande/redan gjorts.
Citera
2008-09-25, 21:53
  #2747
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Jahopp....

Nu har jag sprungit runt och lekt lite. Jag måste ärligt säga att folk tyvärr har overhypat spelet här inne med råga. Jag förstår inte vad som är så speciellt med det här? För det första är det ju en wow-kopia rakt av. Ser ut som wow, samma rörelser samma fight. Lika långtråkigt att levla fast mindre att göra med tråkigare vapen. Lite snyggare grafik... dock inte när jag zoomade in någon slags magiker. Han/hon såg ut som ett ailenmonster från något gammalt amigaspel. Känns som ett wow där man får med bra addons, slipper ladda ner dessa själv.

Kortfattat: Tråkigt,redan gjorts och framförallt ännu mer tidskrävande fast att man inte får ut lika mycket av tiden som man får på wow. Helt meningslöst helt enkelt.

Tur att jag inte betalat en spänn för det här men det har kostat tid att ladda hem 10gb. Om man nu ska slänga bort onödiga timmar, gör det inte på detta spel!

Redan gjorts? Japp, givetvis. Precis som WoW var när det kom, så är WAR ännu ett MMO som tagit det som fungerar bra från tidigare spel och förbättrat detaljer, lagt till vissa detaljer osv. Finputsning helt enkelt. WoW är dock mer en EverQuest-kopia än vad WAR är en WoW-kopia helt klart.. Skulle väl säga att WAR mer är en DAoC-kopia isf, men då det är samma företag och samma huvudmål med spel (RvR) är det rätt naturligt.

Segare att levla än WoW? Ja, i WoW kan man ju nu ta sig till lvl 60 på några timmar och sen upp till 70 på någon dag efter det, så givetvis är det segare. Mythic räknar med att det ska ta ca 1 år att nå max Renown Rank. Lvl 40 "battle rank" finns det ju vissa som är redan nu, så den biten är åtminstone inte extremt seg. Att det är segare att levla ser jag klart som något positivt snarare än negativt.

Tråkigt? Upp till var och en såklart, tycker du det är trist så är det din förlust.

Man får inte ut lika mycket av tiden som i WoW? Fel. I WAR kan du hela tiden PvPa och levla genom det. Du köar till scenarios vart du än är, får finfin exp/rexp där, questar lite emellan, kör lite public quests för att få loot/få upp influence osv osv. Är det något som WAR är absolut bättre på än WoW och andra MMOs så är det just att man får ut mer av sin tid än i något annat spel. Själv tycker jag även att det har den fördelen att det är ett bättre spel överlag än motståndet för tillfället, men det är min åsikt och kan givetvis skilja sig från andras.:P
__________________
Senast redigerad av katatoni 2008-09-25 kl. 21:59.
Citera
2008-09-25, 22:05
  #2748
Medlem
slimmbos avatar
har någon lust att försöka svara på min fråga? det vore snällt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in