Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Jahopp....
Nu har jag sprungit runt och lekt lite. Jag måste ärligt säga att folk tyvärr har overhypat spelet här inne med råga. Jag förstår inte vad som är så speciellt med det här? För det första är det ju en wow-kopia rakt av. Ser ut som wow, samma rörelser samma fight. Lika långtråkigt att levla fast mindre att göra med tråkigare vapen. Lite snyggare grafik... dock inte när jag zoomade in någon slags magiker. Han/hon såg ut som ett ailenmonster från något gammalt amigaspel. Känns som ett wow där man får med bra addons, slipper ladda ner dessa själv.
Kortfattat: Tråkigt,redan gjorts och framförallt ännu mer tidskrävande fast att man inte får ut lika mycket av tiden som man får på wow. Helt meningslöst helt enkelt.
Tur att jag inte betalat en spänn för det här men det har kostat tid att ladda hem 10gb. Om man nu ska slänga bort onödiga timmar, gör det inte på detta spel!
Redan gjorts? Japp, givetvis. Precis som WoW var när det kom, så är WAR ännu ett MMO som tagit det som fungerar bra från tidigare spel och förbättrat detaljer, lagt till vissa detaljer osv. Finputsning helt enkelt. WoW är dock mer en EverQuest-kopia än vad WAR är en WoW-kopia helt klart.. Skulle väl säga att WAR mer är en DAoC-kopia isf, men då det är samma företag och samma huvudmål med spel (RvR) är det rätt naturligt.
Segare att levla än WoW? Ja, i WoW kan man ju nu ta sig till lvl 60 på några timmar och sen upp till 70 på någon dag efter det, så givetvis är det segare. Mythic räknar med att det ska ta ca 1 år att nå max Renown Rank. Lvl 40 "battle rank" finns det ju vissa som är redan nu, så den biten är åtminstone inte extremt seg. Att det är segare att levla ser jag klart som något positivt snarare än negativt.
Tråkigt? Upp till var och en såklart, tycker du det är trist så är det din förlust.
Man får inte ut lika mycket av tiden som i WoW? Fel. I WAR kan du hela tiden PvPa och levla genom det. Du köar till scenarios vart du än är, får finfin exp/rexp där, questar lite emellan, kör lite public quests för att få loot/få upp influence osv osv. Är det något som WAR är absolut bättre på än WoW och andra MMOs så är det just att man får ut mer av sin tid än i något annat spel. Själv tycker jag även att det har den fördelen att det är ett bättre spel överlag än motståndet för tillfället, men det är min åsikt och kan givetvis skilja sig från andras.:P