2008-09-23, 13:45
  #2593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Vi kommer stanna kvar på Karak-Azgal.
När vi kör Scenarios med guildgroup så förlorar vi nästan aldrig.
De flesta PuG's är bara tragiska.

IMO så ska inte tanks få bort fiender från Healers, utan blockera bort dem innan de når healers, men OM de når healersen så ska DPS klasserna få bort dem. Det går snabbare.
Tanksen ska (tycker jag) in i smeten, blockera/disrupta heals/banka på healers/göra knockbacks.
Störa så mycket som bara är möjligt.


Hah!

Det känns ganska bakvänt, tanks gör ju inte direkt mycket skada.. Får jag en chosen på mig (spelar runepriest) så bryr jag mig inte, jag outhealar en chosen och kan samtidigt heala gruppen utan större problem, visst är disrupts / cc drygt men det känns inte som ett enormt problem när man har såpass mycket instaheals.

Sätt dps på att döda mjuka targets, tank for att försvara. Guard är fantastiskt bra för att hålla sina healers i liv. Finns det fler än en tank i gruppen kan en köra mer offensivt

Om jag skulle få välja en så balanserad destructiongrupp som möjligt skulle jag köra på sorc/zealot/shaman/marauder/orc/chosen.

Chosen på defensiven för att skydda healers och sorcerern, sorc kan hjälpa till defensivt med lite cc. Marauder, black orc och sorc kör dps, orcen kör guard på maraudern. Bra damage och grym survivability.

Många väljer nog att köra 2 marauders (För tillfället den klass som jag ser som mest overpowered.) men jag tror en sån grupp kan få problem om motspelarna assistar på marauderserna, dom är inte så svåra att döda.
Citera
2008-09-23, 14:20
  #2594
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
IMO så ska inte tanks få bort fiender från Healers, utan blockera bort dem innan de når healers, men OM de når healersen så ska DPS klasserna få bort dem. Det går snabbare.
Tanksen ska (tycker jag) in i smeten, blockera/disrupta heals/banka på healers/göra knockbacks.
Störa så mycket som bara är möjligt.

Förstår inte hur du tänker här riktigt. Det du beskriver att tanks ska göra är väl snarare en MDPS som ska göra än en tank....guard är för bra att ha för att den spelaren ska springa runt och disrupta healers. Som nån annan redan sagt, visst om du har 2 tanks så kör offensivt med 1 men ....
Citera
2008-09-23, 14:21
  #2595
Medlem
brobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag har sett engineers toppa Skada på Scenarios ett antal gånger.
Tror inte du utnyttjar klasse nfullt ut.
Toppa scenario i dmg är inga som helst problem, aoe dottar bara stora folksamlingar, Incendiary rounds, mm men det gör ingen skada. Visst måste en healer ödsla AP på att heala men det är sjukt lite jämfört vad man som engineer bränner. Engineer kan knappt ta ner en fiende själv, man vill ju inte ha en "BOOM HEAD SHOT" klass men när t.ex. en mjuk klass som shaman inte ens ids flytta på sig när man dpsar honom så hårt man bara kan så känns det deprimerande. Om man som engineer toppar dmg i scenarios och tror att man spelar bra eller att klassen är riktigt bra bara för det så då har man inte riktigt så stor koll...
Citera
2008-09-23, 15:02
  #2596
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Förstår inte hur du tänker här riktigt. Det du beskriver att tanks ska göra är väl snarare en MDPS som ska göra än en tank....guard är för bra att ha för att den spelaren ska springa runt och disrupta healers. Som nån annan redan sagt, visst om du har 2 tanks så kör offensivt med 1 men ....
Tror han menar att som tank springa in i smeten och banka healers så dom får koncentrera på sig själv istället för att hela teammates medan de andra i dennes lag gör allt för att få bort en, och då passar ens allierade att satsa på att utrota fienden under tiden. Utan heals inom laget brukar det sluta olyckligt.
Citera
2008-09-23, 15:15
  #2597
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Tror han menar att som tank springa in i smeten och banka healers så dom får koncentrera på sig själv istället för att hela teammates medan de andra i dennes lag gör allt för att få bort en, och då passar ens allierade att satsa på att utrota fienden under tiden. Utan heals inom laget brukar det sluta olyckligt.

mjo men det är det som MDPS eller RDPS är till för, inte tanks....mer det jag ifrågasätter, jag fattar mycket väl vad han menar men enligt mitt sätt att se det får man dyngstryk om motståndaren vet vad den gör om man spelar så.
Citera
2008-09-23, 15:26
  #2598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklass
Chosen på defensiven för att skydda healers och sorcerern, sorc kan hjälpa till defensivt med lite cc. Marauder, black orc och sorc kör dps, orcen kör guard på maraudern. Bra damage och grym survivability.

Det är just här jag inte är med.. Hur försvarar en tank sina healers? Folk springer ju bara förbi en och går på healern. Vad ska jag göra då? Stå i vägen funkar ju inte, bara att gå runt. Så stor är man ju inte. Är visserligen bara rank 8 men so far har jag inga skills o tala om som underlättar för att försvara andra.. Btw jag spelar en swordmaster.
Citera
2008-09-23, 15:30
  #2599
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
mjo men det är det som MDPS eller RDPS är till för, inte tanks....mer det jag ifrågasätter, jag fattar mycket väl vad han menar men enligt mitt sätt att se det får man dyngstryk om motståndaren vet vad den gör om man spelar så.
Jo men iden är ju inte att tanken ska solo'a fienden medan de andra passivt tittar på... Han/Hon är i gröten och står där och tar stryk för MDPS-folket då det allt som oftast är så att motståndaren får panik när en köttsköld härjar, även om skadan inte är speciellt stor, och koncentrerar sig på att få bort denne istället för DPS-folket. Många gånger har jag sprungit in i massan, vevat på en eller två healers och sprungit iväg med ett helt tåg av fiender efter mig, så resten av mitt lag kan enkelt eliminera de som stannar kvar och sedan när jag och tåget kommer tillbaka efter en utflykt, eliminera dessa också. Finns tillfällen jag gjort så och en teammate ensam kunnat ta flaggan för att alla jagat mig och glömt att försvara...
Citera
2008-09-23, 15:34
  #2600
Medlem
Ferdinandstyles avatar
Många i <Trettiofem Centimeter> börjar närma sig 20 men vi har fortfarande en stor klump kring 13-15. Vi söker fortfarande fler members, särskilt välkommen är du om du spelar nån av elf-klasserna för dem saknar vi flest av.

Server: Karak-Azgal
Sida: Order
Krav: Spelar du healer så healar du, spelar du tank så tankar du etc. DPS-priest klarar vi oss utan.
Ventriloserver: Ja.
Personer att skriva till: Skriv /who Trettiofem Centimeter och messa vemsomhelst så ska de skicka vidare till nån som kan bjuda in.

Kom igen nu, det måste finnas långt fler flashbackare som söker guild på order Karak-Azgal!

Vi smiskar Stoppable, jag har screens :P
Citera
2008-09-23, 15:51
  #2601
Medlem
fågelmannens avatar
Hade tänkt mig att haka med i 35: an om ett slag när jag fått tag i spelet (tja, först skall jag ha en dator). Förhoppningsvis har det skett tills på fredag. Skickar en tell då.
Citera
2008-09-23, 15:53
  #2602
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Jo men iden är ju inte att tanken ska solo'a fienden medan de andra passivt tittar på... Han/Hon är i gröten och står där och tar stryk för MDPS-folket då det allt som oftast är så att motståndaren får panik när en köttsköld härjar, även om skadan inte är speciellt stor, och koncentrerar sig på att få bort denne istället för DPS-folket. Många gånger har jag sprungit in i massan, vevat på en eller två healers och sprungit iväg med ett helt tåg av fiender efter mig, så resten av mitt lag kan enkelt eliminera de som stannar kvar och sedan när jag och tåget kommer tillbaka efter en utflykt, eliminera dessa också. Finns tillfällen jag gjort så och en teammate ensam kunnat ta flaggan för att alla jagat mig och glömt att försvara...

Jo men då läste du inte min post helt. OM moståndarna vet vad dom gör. Det du beskriver låter mer som att du fightat folk utan koll.
Citera
2008-09-23, 15:53
  #2603
Medlem
JusJuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
mjo men det är det som MDPS eller RDPS är till för, inte tanks....mer det jag ifrågasätter, jag fattar mycket väl vad han menar men enligt mitt sätt att se det får man dyngstryk om motståndaren vet vad den gör om man spelar så.

Det beror lite på hur man spelar också, personligen tycker jag om att hoppa rakt in i smeten så att hela Order raiden fokuserar på mig, sen smyger DPS'en in och slår ihjäl helarna. När fighten har kommit igång lite så håller jag alltid ett öga på mina healers och springer tillbaka och hjälper till när det behövs.

En tanks primära uppgift är att ta stryk och i pvp gör man det bäst genom att bara dyka rakt in.
Citera
2008-09-23, 15:54
  #2604
Medlem
kapten_rövs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag har redan Bootsen och köpte handskarna i ett Keep.
Nu behöver jag dock Chesten, men vet ej var man ska leta.

Någon annan som har en aning?

Jag tänkt också skaffa de settet, iofs två rvr ranks kvar men ändå. Säg gärna till om du hittar det och isf var Nickar einharjer i spelet och är redan med i maggots
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in