Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Vi kommer stanna kvar på Karak-Azgal.
När vi kör Scenarios med guildgroup så förlorar vi nästan aldrig.
De flesta PuG's är bara tragiska.
IMO så ska inte tanks få bort fiender från Healers, utan blockera bort dem innan de når healers, men OM de når healersen så ska DPS klasserna få bort dem. Det går snabbare.
Tanksen ska (tycker jag) in i smeten, blockera/disrupta heals/banka på healers/göra knockbacks.
Störa så mycket som bara är möjligt.
Hah!
När vi kör Scenarios med guildgroup så förlorar vi nästan aldrig.
De flesta PuG's är bara tragiska.
IMO så ska inte tanks få bort fiender från Healers, utan blockera bort dem innan de når healers, men OM de når healersen så ska DPS klasserna få bort dem. Det går snabbare.
Tanksen ska (tycker jag) in i smeten, blockera/disrupta heals/banka på healers/göra knockbacks.
Störa så mycket som bara är möjligt.
Hah!

Det känns ganska bakvänt, tanks gör ju inte direkt mycket skada.. Får jag en chosen på mig (spelar runepriest) så bryr jag mig inte, jag outhealar en chosen och kan samtidigt heala gruppen utan större problem, visst är disrupts / cc drygt men det känns inte som ett enormt problem när man har såpass mycket instaheals.
Sätt dps på att döda mjuka targets, tank for att försvara. Guard är fantastiskt bra för att hålla sina healers i liv. Finns det fler än en tank i gruppen kan en köra mer offensivt
Om jag skulle få välja en så balanserad destructiongrupp som möjligt skulle jag köra på sorc/zealot/shaman/marauder/orc/chosen.
Chosen på defensiven för att skydda healers och sorcerern, sorc kan hjälpa till defensivt med lite cc. Marauder, black orc och sorc kör dps, orcen kör guard på maraudern. Bra damage och grym survivability.
Många väljer nog att köra 2 marauders (För tillfället den klass som jag ser som mest overpowered.) men jag tror en sån grupp kan få problem om motspelarna assistar på marauderserna, dom är inte så svåra att döda.