2016-09-30, 18:24
Medlem
BigFatCones avatar
Jo just det. Det var ungefär en halvtimme för lång också. 2.13 är i längsta laget.
Citera
2016-09-30, 18:58
Medlem
santacls avatar
Försökte mig på denna två gånger men gick aldrig i mål, va rätt korkat att kolla in Extended också antar jag.
Citera
2016-10-01, 11:34
Medlem
Run3s avatar
Så filmen häromdagen, och den var lika dassig som jag hade väntat mig. Hade redan läst Milos recension http://www.breitbart.com/tech/2016/07/18/milo-reviews-ghostbusters/, så det kom inte direkt som en överraskning. Det är inte roligt med grabbiga kvinnor. Är det så svårt att göra en komedi med kvinnor som man vill gilla? Många av mina favoritfilmer och serier har haft starka kvinnliga roller som jag sympatiserat med. Men det verkar vara svårt med komedier av någon anledning... Den enda jag kommer på just nu är Emma Stone, vars sarkastiska ton kan vara ganska kul.

Citat:
Ursprungligen postat av FreeAssange
Nja, kvinnor är i regel inte roliga.
Det är generellt vad jag känner också. T.ex. finns det inte en enda rolig kvinna i Parlamentet. Alltid är det samma töntiga jargong med dåliga snuskskämt.
Citera
2016-10-01, 11:59
Medlem
Black.Lipss avatar
Den var okej, inget mästerverk, en typisk komedi ā la 2016. Förstår inte varken gnället eller hyllningarna.
Komedier är dock sällan mästerverk, inte ens originalet. Det är inte som att de gav sig på Dr. Strangelove. Okej tidsfördriv, skådisarna gjorde bra ifrån sig, skämten var absolut dugliga men inte på topp.
Citera
2016-10-01, 13:58
Medlem
FugitiveDucks avatar
Ville vrida huvudet av den där Holtzmann. Fy fan vilken jobbig karaktär. Idiot-minspel i kombination med pinsam mainstream-quirkiness (som i och för sig inte är lika insufferable som indie-quirkiness).
Citera
2016-10-01, 14:36
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Ville vrida huvudet av den där Holtzmann. Fy fan vilken jobbig karaktär. Idiot-minspel i kombination med pinsam mainstream-quirkiness (som i och för sig inte är lika insufferable som indie-quirkiness).

Jag fann henne helt okej, däremot om jag skulle välja någon jag tyckte gjorde ett bra jobb är det nog Leslie Jones. Kristen Wiig gjorde det hon alltid gör, vilket känns rätt gammalt nu, även om jag uppskattat det förr. En nedtonad Melissa McCarthy kan jag leva med, påminner mig om varför jag gillade henne i Gilmore Girls.

Jag säger som jag sagt till vänner, om ni missar den här filmen är det ingen förlust, men om ni råkar se den tror jag inte ni kommer avlida heller.
Citera
2016-10-01, 15:35
Medlem
smutsigafingrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Så filmen häromdagen, och den var lika dassig som jag hade väntat mig. Hade redan läst Milos recension http://www.breitbart.com/tech/2016/07/18/milo-reviews-ghostbusters/, så det kom inte direkt som en överraskning. Det är inte roligt med grabbiga kvinnor. Är det så svårt att göra en komedi med kvinnor som man vill gilla? Många av mina favoritfilmer och serier har haft starka kvinnliga roller som jag sympatiserat med. Men det verkar vara svårt med komedier av någon anledning... Den enda jag kommer på just nu är Emma Stone, vars sarkastiska ton kan vara ganska kul.

Är det verkligen roligt med grabbiga män då?

Det tycker i varje fall inte jag.
Citera
2016-10-01, 19:17
Medlem
Nu hatar jag remakes (inte minst av så pass nya filmer som Ghostbusters), och tänker absolut inte titta på detta. Samtidigt tycker jag faktiskt att McCarthy är ganska rolig, av det väldigt lilla jag sett med henne.

Extremfeministerna verkar använda filmen som ett argument, vilket är lite sorgligt när de inte ens sett originalet.

Med alla miljarder i Hollywood borde man kunna hitta på några nya idéer. Det är minst sagt patetiskt att bara kasta ur sig remakes/superhjältefilmer, och att folk verkligen tycks gilla skiten. The Party (1968), Some Like It Hot (1959) och My Man Godfrey (1936) är bra Hollywoodkomedier. Kan de inte fortsätta på det spåret istället?

Citat:
Ursprungligen postat av smutsigafingrar

Håller helt med dig. Har vid flera tillfällen valt bort filmer där till exempel Seth Rogen står i rollistan. Generaliseringar över lag är svårt att göra snyggt. Det finns några undantag, men i regel blir det mest dåliga klyschor av det. Då är filmer som La Vita č Bella (1997) betydligt bättre.
Citera
2016-10-02, 01:27
Medlem
Robocraps avatar
Fy Satan vilken usel film detta var. Bland det sämsta jag har sett detta år. Usla skämt. Dålig story. Uselt skådespeleri. Pissar verkligen på originalet.. 1/10 är generöst betyg. Undvik denna smörja till varje pris!
Citera
2016-10-03, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smutsigafingrar

Så kiss och bajs humor blir roligare och mycket mognare när det är kvinnor som agerar?
Citera
2016-10-03, 10:27
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Så kiss och bajs humor blir roligare och mycket mognare när det är kvinnor som agerar?
Det skrev hen aldrig, sluta leta gräl.
Citera
2016-10-03, 23:27
Medlem
whadeewhoos avatar
Jag såg filmen igår, tyckte att den var förjävla kul
Jag har dock udda humor, gillar t.ex. Bridesmaids och älskade Melissa McCarthy och hennes interaktioner med den manliga sekreteraren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in