2008-09-07, 23:21
Medlem
coshs avatar
Med jämna mellanrum råkar jag ut för ett skumt fel när jag jobbar i MS Word. När jag skrivit lite i dokumentet kommer det upp ett felmeddelande om att Microsoft Office Word har stött på ett problem och måste avslutas Detta upprepas om och om igen. Det hjälper inte om jag startar om datorn eller om jag jobbar med ett helt annat dokument.

Sedan kan det gå veckor utan att detta händer, innan det är dags igen. Känns hopplöst och nu undrar jag om det finns någon som känner till någon lösning på detta.
Citera
2008-09-08, 09:48
Medlem
Jag skulle testa att stänga av lite tillägg i Word och se om inte det hjälper.

En annan grej kan vara att köra lite uppdateringar på office.
Citera
2008-09-08, 10:20
Medlem
tempeZZts avatar
Har varit ute för exakt samma problem och det har inte med uppdateringarna att göra.

Tilläggen däremot, både MS egna och eventualla egna scripts/macron, kan mycket väl ställa till sådana här bekymmer.

Svårt att säga exakt vilket ev. tillägg som strular då det inte går att veta vad du har.
Citera
2008-09-08, 10:29
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosh
Med jämna mellanrum råkar jag ut för ett skumt fel när jag jobbar i MS Word. När jag skrivit lite i dokumentet kommer det upp ett felmeddelande om att Microsoft Office Word har stött på ett problem och måste avslutas Detta upprepas om och om igen. Det hjälper inte om jag startar om datorn eller om jag jobbar med ett helt annat dokument.

Sedan kan det gå veckor utan att detta händer, innan det är dags igen. Känns hopplöst och nu undrar jag om det finns någon som känner till någon lösning på detta.

Prova att kolla vad som anges i loggboken!!

Ett av de absolut bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

[FET]eventvwr.msc[/FET] & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!
Citera
2008-09-08, 10:42
Medlem
Flytande_argots avatar
Prova att avinstallera helt och installera från scratch igen?

I värsta fall får du väl börja köra wordpad, Abiword eller möjligtvis OO istället, förutsatt att det mest är vanlig textinmatning det handlar om.
Citera
2008-09-08, 21:08
Medlem
coshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Prova att kolla vad som anges i loggboken!!

Ett av de absolut bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

[FET]eventvwr.msc[/FET] & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!

Tack för tipset!
I loggboken var det en jäkla massa röda kryss.... som den lekman jag är fattar jag emellertid inte ett dyft. Så här står det bakom ett av felen:

Faulting application winword.exe, version 11.0.8227.0, stamp 486d648f, faulting module msgrsw32.dll, version 2.0.0.386, stamp 401e81e7, debug? 0, fault address 0x0001e1a0.

???
Citera
2008-09-08, 21:24
Medlem
Testa att starta word utan att ladda normal.dot och se om det hjälper.
Starta word med parametern a:
winword.exe /a
Citera
2008-10-29, 01:14
Medlem
coshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olvar
Testa att starta word utan att ladda normal.dot och se om det hjälper.
Starta word med parametern a:
winword.exe /a

Jag kan inte starta Word med detta kommando.

Nu har skiten fungerat klockrent i över en månad, men nu är det dags igen. Oerhört frustrerande. Jag kan skriva ett par rader, sedan när jag ska flytta mig nedåt med hjälp av retur (enter) händer det. Gång på gång på gång....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in