2008-09-07, 23:16
Medlem
KallePiggs avatar
Nån här som är bra på Norton?

När jag startar datorn och öppnar Norton-fönstret så är Datorsäkerhet-cirkeln röd och det står 'Hotad' på den. När jag väljer alternativet 'Visa information' så är alla objekt gröna förutom 'Intrångsskydd' under vilken det står: "Din dator är inte skyddad mot intrångsförsök". Jag måste då slå på denna funktion manuellt genom att klicka på knappen 'Åtgärda' längst upp i fönstret.

Hur gör jag för att slippa detta?

Tacksam för svar!
Citera
2008-09-08, 03:29
Medlem
DaVajjs avatar
IT-Säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera
2008-09-08, 06:30
Medlem
The_Insanes avatar
Har du haft detta ända sen du installerade programmet eller har det bara kommit fram en dag?
Citera
2008-09-11, 00:23
Medlem
KallePiggs avatar
Nej, i början var det inte så. Jag är inte säker på hur lång tid det tog tills problemet uppstod, men högst ett par veckor skulle jag gissa. Dessutom är Säkerhetskopiering-menyns status 'Hotad' och därmed ständigt försedd med en röd liten varningscirkel med vitt kryss i (samma sak med Nortons snabbstartsikon på verktygsfältet), då jag inte säkerhetskopierat mina filer.

Kan detta ha nåt samband med problemet ifråga? Det borde ju inte ha det. Vad har Säkerhetskopiering-funktionen att göra med Intrångsskydd-funktionen, liksom.
Citera
2008-09-11, 08:10
Medlem
The_Insanes avatar
Säkerhetskopieringen måste du ställa in mot en annan hdd och inte som C: som den står från början annars kan du också inaktivera den om du inte använder dig av funktionen.

Ang. intrångsskydd så kan du börja kolla om alla Symantec tjänsterna är igång och automatiska, det gör du genom att gå in på start,kör och skriver services.msc och letar upp symantec i den listan.
Citera
2008-09-11, 23:55
Medlem
KallePiggs avatar
Mål för säkerhetskopiering är inte C: utan 'Säkert förvaringsutrymme på Internet'. Jag har försökt inaktivera funktionen genom att ändra från 'Automatiskt' till 'Manuell säkerhetskopiering' i 'Schema för säkerhetskopiering' men det går inte; det ställs automatiskt om till 'Automatiskt' igen.

Jag körde services.msc och fann att startmetoden till 2 objekt i listan för Symantec-tjänster var manuella: Symantec Core LC och Symantec RemoteAssist. Den förstnämndas status är dock 'startad' - betyder det att den har nåt att göra med Intrångsskydd-funktionen som jag ju startar varje gång jag sätter på datorn?
Citera
2008-09-12, 00:45
Medlem
KallePiggs avatar
Lyckades avaktivera Säkerhetskopieringen, men problemet med 'Intrångsskydd' består.. trots att jag går in i inställningarna och bockar i rutan för aktivering så är Intrångsskyddet inaktiverat igen nästa gång jag startar om datorn och jag måste bocka i rutan på nytt.
Citera
2008-09-12, 05:35
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Mål för säkerhetskopiering är inte C: utan 'Säkert förvaringsutrymme på Internet'. Jag har försökt inaktivera funktionen genom att ändra från 'Automatiskt' till 'Manuell säkerhetskopiering' i 'Schema för säkerhetskopiering' men det går inte; det ställs automatiskt om till 'Automatiskt' igen.

Jag körde services.msc och fann att startmetoden till 2 objekt i listan för Symantec-tjänster var manuella: Symantec Core LC och Symantec RemoteAssist. Den förstnämndas status är dock 'startad' - betyder det att den har nåt att göra med Intrångsskydd-funktionen som jag ju startar varje gång jag sätter på datorn?

Symantec Core LC har en stor del med programmet att göra så försök att ändra den till automatisk om det går och verkställ sen starta om datorn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in