2008-10-08, 20:29
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Tumba slår Sävehof på bortaplan, vem hade trott det?

Inte Svenska Spel iallafall. 1,01 vad oddset på Sävehofvinst inför matchen.
Citera
2008-10-16, 10:58
Medlem
Nokias avatar
Fan va årets elitserie känns öppen, iaf i toppen. Sävehof, Hammarby, Lugi och H43 känns alla som möjliga vinnare. Och bakom dessa finns Alingsås, RIK och Ystad IF som alla kan bli livsfarliga i ett slutspel om det rätta flyter infinner sig.

Sen tror jag det står mellan GUIF och Lindesberg om den sista slutspelsplatsen. Hoppas på den förstnämnda, men tror på LIF. Skövde ska väl kunna hota, men känns för tunna och hamnar i ingenmansland tillsammans med GUIF.

Botten ser ju lite klarare ut.
Trelleborg åker ut. Inge snack. Enda som skulle kunna rädda dem är att de får tag i nån balkanlirare som är vansinnigt bra, men klubben har ju inte visat sig så flink på värvningar tidigare, och tror inte det ändras.

Sen står det nog mellan IFK Ystad och Tumba om den andra direktplatsen ner i allsvenskan. Inte sett Tumba, men iom att de slog Sävehof borta känns de lite starkare och klarar sig till kval, där de får sällskap av Drott.
Drott börjar bli vana med kval och klarar sig säkert i år med, men frågan är om den anrika klubben inte måste ta tag i sin verksamhet snart, om man inte vill riskera att åka ur framöver.

Detta är vad jag tror nu, men är ju lååååångt kvar och kommer säkert ändra mitt tips.

Åsikter?
Citera
2008-10-18, 16:57
Medlem
casars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Botten ser ju lite klarare ut.
Trelleborg åker ut. Inge snack. Enda som skulle kunna rädda dem är att de får tag i nån balkanlirare som är vansinnigt bra, men klubben har ju inte visat sig så flink på värvningar tidigare, och tror inte det ändras.

Ja, Trelleborg lär få det tufft.

Lite förvånande, deras talanger från P90 borde ha blommat ut mer än vad dom har gjort.
Citera
2008-10-18, 17:32
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casar
Ja, Trelleborg lär få det tufft.

Lite förvånande, deras talanger från P90 borde ha blommat ut mer än vad dom har gjort.

Nu är du ute och cyklar!

Trelleborgs talanger har utvecklas enormt och spelar bättre än vad man har kunnat förvänta sig. I går mot Lugi så storspelade "Gogo" i målet och som mest var 5/7 spelare på plan födda 90.

Trelleborgs problem är inte ungdomarna utan att de äldre spelarna som ska bära laget långt ifrån har nått upp till normal nivå. Man kan ju inte direkt begära av spelare som är 17-18 att de ska gå in och visa vägen och ta avslut i pressade situationer.

Jag tror dock att det snart vänder för Trelleborg eftersom man har lyckas visa upp en väldigt bra högsta nivå, det gäller bara att minska svackorna.
Citera
2008-10-19, 16:30
Medlem
casars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Nu är du ute och cyklar!

Trelleborgs talanger har utvecklas enormt och spelar bättre än vad man har kunnat förvänta sig. I går mot Lugi så storspelade "Gogo" i målet och som mest var 5/7 spelare på plan födda 90.

Trelleborgs problem är inte ungdomarna utan att de äldre spelarna som ska bära laget långt ifrån har nått upp till normal nivå. Man kan ju inte direkt begära av spelare som är 17-18 att de ska gå in och visa vägen och ta avslut i pressade situationer.

Jag tror dock att det snart vänder för Trelleborg eftersom man har lyckas visa upp en väldigt bra högsta nivå, det gäller bara att minska svackorna.

Då har jag fått det lite om bakfoten då.

Du anser att det är bristen på etablerade spelare som är akilleshälen då?

Vad har föresten hänt med TV-sändningarna av Elitserien?
Citera
2008-10-19, 17:33
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casar
Då har jag fått det lite om bakfoten då.

Du anser att det är bristen på etablerade spelare som är akilleshälen då?

Vad har föresten hänt med TV-sändningarna av Elitserien?

Nä, etablerade spelare finns det tillräckligt av. De har dock inte nått upp till normal kapacitet och tar inte tillräckligt stort ansvar. Mixen mellan äldre och yngre spelare tycker jag är snudd på perfekt i Trelleborg.

Det kommer inte att sändas någon elitseriehandboll innan jul, varför vet jag ej. Efter jul kommer det däremot att sändas en del. Förhoppningsvis kommer det att bli bättre de kommande säsongerna eftersom VM ska spelas i Sverige 2011 och förbundet nog vill få upp intresset tills dess.
Citera
2008-10-21, 00:41
Medlem
Hakapelitas avatar
Förlust igen för H43, börjar bli lite väl mycket nu.

Avgå Månsson!
Citera
2008-10-24, 13:00
Medlem
Hakapelitas avatar
Äntligen seger för H43, hemma mot Skövde.

Ny match i morgon, mot Sävehof, blir mycket tufft.

Läste att Tumba skulle spela in hemmamatch i Eskilstuna mot Guif ikväll, sjukt.
Citera
2008-10-24, 14:43
Medlem
David Pruttons avatar
Intressant match i Lisebershallen med, RIK tar emot IFK Ystad.
Hemmaseger är ju att vänta men jag vill se en rejäl islossning med, RIK har varit väldigt upp och ner hittils.

Och förresten, även jag undrar, vad häde med 24:ans sändingar från Elitserien, är de helt nedlaga?
Citera
2008-10-24, 18:15
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Och förresten, även jag undrar, vad häde med 24:ans sändingar från Elitserien, är de helt nedlaga?
Kommer att sända från Champions League under hösten och elitseriesändningarna börjar efter jul som jag fattade det. Skumt att de iaf inte kunde klämma in en match i veckan i 24an nu, ser inte vad man hellre sänder.
Citera
2008-10-29, 16:30
Medlem
zkritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Kommer att sända från Champions League under hösten och elitseriesändningarna börjar efter jul som jag fattade det. Skumt att de iaf inte kunde klämma in en match i veckan i 24an nu, ser inte vad man hellre sänder.

Problemet med handbollens uteblivna mediala uppmärksamhet är det helt urusla förbundet.
Det finns inte en enda människa som vill/kan promota handbollen där.

Sverige har varit i världstoppen i 20 år, (dock med en liten dipp för några år sen), men det märks inte nånting i medierna.

Detta beror till största delen på att handbollsförbundet är fruktansvärt dåliga på att sälja in handbollen.

Som det sas tidigare i tråden - inga matcher före jul!
Citera
2008-11-03, 09:31
Medlem
casars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkritt
Som det sas tidigare i tråden - inga matcher före jul!

Skandal tycker jag, vi har en spännande elitserie i år med en hel drös unga lovande svenska blivande stjärnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in