• 1
  • 2
2008-09-07, 12:14
Medlem
LaZZi3s avatar
Hej!!

Jag söker någon inställning i XP där jag kan byta låt med bara en knapp om jag t.ex. spelar spel! Mitt tangentbord är så pass gammalt så det finns ingen sån knapp på det! Men tycker att det borde gå att fixa på något sätt! Känns lite jobbigt att behöva trycka ner allt när jag spelar bara för att byta låt!

Tack på förhand! =)
Citera
2008-09-07, 12:24
Hur man gör beror på vilken mediaspelare du använder dig av, testa foobar där finns det så man kan ställa in Global Keyboard Shortcuts.
Citera
2008-09-07, 12:27
Medlem
Ramzons avatar
Samma sak med Winamp av dom senare verionerna.

Ctrl+alt+pagedown byter till nästa låt och ctrl+alt+page up byter till föregående. Sedan funkar även play, paus, stop osv. på samma sätt. När man väl börjat använda det går det inte klara sig utan det
Citera
2008-09-07, 12:28
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Hur man gör beror på vilken mediaspelare du använder dig av, testa foobar där finns det så man kan ställa in Global Keyboard Shortcuts.

Jag använder just precis foobar! ska försöka kolla lite! Kan du skicka en snabbguid!
Citera
2008-09-07, 12:32
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
Jag använder just precis foobar! ska försöka kolla lite! Kan du skicka en snabbguid!
Gå in på File - Preferences, där inne klickar du på General - Keyboard Shortcuts. Sen är det bara trycka på Add New, välja vilka knappar det ska vara, klicka i Global Hotkey rutan och välja funktion. För nästa låt kan du filtrera på "next" och välja den som ligger under Playback.
Citera
2008-09-07, 12:36
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:
Gå in på File - Preferences, där inne klickar du på General - Keyboard Shortcuts. Sen är det bara trycka på Add New, välja vilka knappar det ska vara, klicka i Global Hotkey rutan och välja funktion. För nästa låt kan du filtrera på "next" och välja den som ligger under Playback.

Tack för hjälpen =)
Citera
2009-05-07, 14:46
Medlem
Kan man få detta att funka för även spotify?
Citera
2009-05-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peezz

Endast mediaknappar fungerar i Spotify. Kräver en del BIOS-meck för att få det att fungera om det inte finns någon mjukvara ute. Googla.
Citera
2009-05-08, 12:19
Citat:
Ursprungligen postat av Nikoz89
Endast mediaknappar fungerar i Spotify. Kräver en del BIOS-meck för att få det att fungera om det inte finns någon mjukvara ute. Googla.
Öhm, vad har BIOS med någonting att göra här..? o_O

Citat:
Det ska gå att lösa med programmet AutoHotKey, ta en titt här eller sök runt lite mer och se om det fungerar:
http://www.autohotkey.com/forum/topic38617.html
Citera
2009-05-08, 14:02
Medlem
Citat:
Öhm, vad har BIOS med någonting att göra här..? o_O

Det ska gå att lösa med programmet AutoHotKey, ta en titt här eller sök runt lite mer och se om det fungerar:
http://www.autohotkey.com/forum/topic38617.html

Tack för hjälpen ska se om jag kan fixa det, återkommer
Citera
2009-05-08, 14:10
Medlem
Ullriks avatar
ctr+ pil åt höger = nästa låt, ctrl+ pil åt vänster = förgående låt i spotify!
Citera
2009-05-08, 16:11
Medlem
Bj_o_rns avatar
Citat:

Kolla in Toastify (http://toastify.codeplex.com/)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in