2008-09-07, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Är det ingen som håller med mig? Vore det inte bra om man slängde ut de "gamla" urlna så att man komma vidare utan att söka?

Jag håller med dig. Jag skapade en tråd och sedan blev den skrotad pga att det fanns en tråd som tog upp samma ämne, och eftersom att jag är värdelös på att söka så hittade jag aldrig tråden
Citera
2008-09-07, 17:30
Medlem
Carpe Diems avatar
Jag försöker att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Tror du vi kan alla URLs i huvudet eller har en magisk sökfunktion? Det är ju precis lika jobbigt för oss att leta fram dem som det är för dig; varför ska jag då göra det för din bekvämlighets skull?
Jag gör det om jag har tid och lust men långtifrån alltid.

Det bästa vore ju om alla sökta innan de skapade nya trådar.
Så är det naturligtvis, vi kan givetvis inte ha alla trådar i minnet.
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vill passa på att tacka de användare som RP:ar in en tråd där ämnet redan har diskuterats OCH bifogar URL till den tråden.

Tack till er!!!
Instämmer verkligen!
Tack till alla som skickar RP, ni anar inte hur värdefulla de är!
Citera
2008-09-07, 17:33
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Jag håller med dig. Jag skapade en tråd och sedan blev den skrotad pga att det fanns en tråd som tog upp samma ämne, och eftersom att jag är värdelös på att söka så hittade jag aldrig tråden

Jasså? Jag hittar ingen tråd av dej som blivit papperskorgad, och bara en som blivit låst pga urspårning och det efter ett antal sidor?
Citera
2008-09-07, 17:37
Medlem
b0gfettos avatar
Nej, moderatorerna ska inte behöva göra det, däremot om man skriver i en tråd och ber den låsas eftersom ämnet redan tagits upp så kan man ibland orka länka till den gamla. Det är inte alltid man orkar det heller, som t.ex. när bajenvraket torskade för miljonrånet så skapades det 3 trådar om dagen om det ämnet.

Annars så finns https://www.flashback.org/showthread.php?t=408481 om ni har problem att hitta trådar.
Citera
2008-09-07, 17:40
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jo det kan man. Jag VET att om man söker på analsex så kommer man hitta en jävla massa trådar på en gång det finns även i stickyn ämnen som kommer upp frekvent i mina forum. Alltså kan jag skriva tråd till papperskorgen sök på gamla trådar. Är jag det minsta osäker så söker jag själv först och då länkar jag. Men jag har ingen lust att varje gång en ny analsextråd dyker upp göra extrajobbet som användaren skulle gjort själv.

Ok, det är klart att det finns fall där det är uppenbart, men jag tänkte mer på de gånger då det är ett lite mer avgränsat område. Man kan ju vara säker på att man har sett en tråd med samma frågeställning, men går den inte att hitta så hjälper ju inte det.

När det gäller t.ex. analsex så skulle jag bli ytterst förvånad om en sökning på det inte gav åtminstone några träffar.

Sen kan det förstås vara så att man har en mer avgränsad frågeställning kring det och då är det ju inte säkert att det är så lätt att hitta en tråd som passar bra om det finns en uppsjö av trådar som behandlar annat som har med analsex att göra.
Citera
2008-09-07, 20:25
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Vill passa på att tacka de användare som RP:ar in en tråd där ämnet redan har diskuterats OCH bifogar URL till den tråden.

Tack till er!!!

Ja, såna vill jag ge en ros till varje gån det händer.

TACK!
Citera
2008-09-07, 23:43
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:

Tack till er!!!
Ja! Det här är något jag instämmer i högljudt!

Både ev radering med hänvisning eller sammanfogning går som en dans tack vare er!
Citera
2008-09-08, 07:16
Medlem
core_s avatar
Citat:

Tack till er!!!

Det här kan jag inte annat än hålla med om. Det är en fröjd att fixa RP i dessa lägen. Underbart!

TACK!!
Citera
2008-09-08, 07:30
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Jo jag förstår om man inte orkar. Men för oss vanliga användare så skulle det vara en tjänst om man började göra det. Ibland eller ganska ofta är ju sök funktionen sär.
Efter många år som användare har man läst tusentals trådar, som moderator antar jag att siffran är ännu högre, med tanke på att de kanske behöver granska dem även om de inte är intresserade av ämnet.

Ibland är man bergsäker på att man har sett ämnet någonstans, men även med en fungerande sökfunktion kan det vara svårt att hitta exakt vilken tråd det handlar om. Jag har själv problem med att hänvisa till andra trådar som källa i mina inlägg, och jag tror inte att modsen har det lättare.
Citera
2008-09-08, 09:19
Medlem
Snövits avatar
Får man en tråd låst eller slängd med hänvisning att det redan finns en tråd och man inte kan hitta den så kontaktar man den som stängde eller låste tråden så får den hitta tråden eller återställa den låsta/slängda.
Citera
2008-09-09, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jasså? Jag hittar ingen tråd av dej som blivit papperskorgad, och bara en som blivit låst pga urspårning och det efter ett antal sidor?

Då kanske det bara var en intressant tråd som jag kollade i, och så blev den låst. måste blandat ihop.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in