2008-09-06, 21:13
Medlem
Mikaelias avatar
Varför skriver inte moderatorerna urln om det är så att man startar en tråd eller liknande som redan finns? Kan ju vara så att man får ett spontant intresse av vad den ny startade tråden som redan finns handlar om.
Citera
2008-09-06, 21:15
Medlem
Ett Hunds avatar
Jag försöker att alltid göra det, men jag kan förstå om någon låter bli, då det skapar ett merjobb för vår del.
Citera
2008-09-06, 21:18
Medlem
ojns avatar
Jag brukar inte göra det, utan hänvisar till klistrade trådar där länkar finns för den som är riktigt intresserad. Om det däremot är en gammal tråd som inte hittas alltför lätt m.h.a. sökfunktionen länkar jag till den.
Citera
2008-09-06, 21:43
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Varför skriver inte moderatorerna urln om det är så att man startar en tråd eller liknande som redan finns? Kan ju vara så att man får ett spontant intresse av vad den ny startade tråden som redan finns handlar om.

Därför att jag inte anser det vara mitt jobb att söka åt användare som är för slöa att göra det själva.
Citera
2008-09-06, 21:44
Medlem
Mikaelias avatar
Jo jag förstår om man inte orkar. Men för oss vanliga användare så skulle det vara en tjänst om man började göra det. Ibland eller ganska ofta är ju sök funktionen sär.
Citera
2008-09-06, 21:50
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Jo jag förstår om man inte orkar. Men för oss vanliga användare så skulle det vara en tjänst om man började göra det. Ibland eller ganska ofta är ju sök funktionen sär.

Moderatorer har ingen egen sökfunktion som fungerar bättre än den användarna har..
Citera
2008-09-06, 21:51
Medlem
miklons avatar
Citat:

Nu tycker jag inte att det är moderatorernas jobb att hitta rätt tråd åt användarna, men det kan vara vettigt att man som moderator faktiskt försöker hitta rätt tråd, för går det inte pga strulande sökfunktion så kan man ju inte lasta medlemmen för att inte ha sökt först.
Citera
2008-09-06, 21:56
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Moderatorer har ingen egen sökfunktion som fungerar bättre än den användarna har..

Okej det är vad jag misstänkte. Men jag tycker ändå om nu sökmotorn funkar att man kan skriva ut urln. Många gör ju det ändå men det är ofta jag hittar något intressant som det redan har skrivits om men som inte tas upp pga att det är en äldre tråd. Visst man kan söka själv men det är just grejen av att man ska slippa det som gör det mer bekvämligare. Gör som ni vill men jag tycker det vore bra.
Citera
2008-09-06, 21:57
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:

Fast då borde man väl inte alltid vara så snabb med att slänga trådar om det "antagligen" finns andra trådar som behandlar samma ämne? Men fan vet var, eftersom sökfunktionen är så kass. Det är ju en annan sak, tycker jag, om någon annan användare länkar till en annan tråd, då är det ju bara att kasta den nya tråden åt helvete eller sammanfoga.
Citera
2008-09-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Nu tycker jag inte att det är moderatorernas jobb att hitta rätt tråd åt användarna, men det kan vara vettigt att man som moderator faktiskt försöker hitta rätt tråd, för går det inte pga strulande sökfunktion så kan man ju inte lasta medlemmen för att inte ha sökt först.

Exakt så.
Citera
2008-09-06, 22:01
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laban af ridderhorskap
Fast då borde man väl inte alltid vara så snabb med att slänga trådar om det "antagligen" finns andra trådar som behandlar samma ämne? Men fan vet var, eftersom sökfunktionen är så kass. Det är ju en annan sak, tycker jag, om någon annan användare länkar till en annan tråd, då är det ju bara att kasta den nya tråden åt helvete eller sammanfoga.

Vem har sagt att man slänger trådar för att man "antagligen" vet att det finns andra trådar med samma ämne? Har du hört talas om minne?
Citera
2008-09-06, 22:02
Medlem
Citat:
Vem har sagt att man slänger trådar för att man "antagligen" vet att det finns andra trådar med samma ämne? Har du hört talas om minne?

Det har du rätt i. Jag underskattar minnet ibland. Men det betyder inte att det alltid är lätt att hitta rätt tråd. Om man har bra minne om vad den handlar om kommer man kanske lättare ihåg vad den exakta topicen var också. Har du inte sett tråden tidigare är det inte lika lätt att "komma ihåg".

Edit: så har du som moderator ett bra minne om att tråden finns borde det vara lättare för dig att söka reda på den än för den som aldrig har sett tråden.

Men visst, ni har det säkert jobbigt som det är.
Senast redigerad av laban af ridderhorskap 2008-09-06 kl. 22:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in