2008-09-06, 22:13
Medlem
Mikaelias avatar
Är det ingen som håller med mig? Vore det inte bra om man slängde ut de "gamla" urlna så att man komma vidare utan att söka?
Citera
2008-09-06, 22:18
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Är det ingen som håller med mig? Vore det inte bra om man slängde ut de "gamla" urlna så att man komma vidare utan att söka?

Om moddsen vill göra det så är jag, du och säkert många andra tacksamma över vänligheten men jag anser inte att det ska ligga på moddsen att göra det som en del i deras moderatorjobb. Dessutom är MIN erfarenhet att det oftast redan har kommit ett inlägg från någon medlem som pekar på länk till gammal tråd innan moddsen hinner låsa den nya tråden.
.
Citera
2008-09-06, 22:20
Medlem
Ödlans avatar
Citat:

Nej, varför ska du skämmas bort med sån bekvämlighet? "Jag orkar inte söka så jag skapar en onödig tråd istället för att jag vet om att jag får samma svar ändå." Jo, men visst! Intressant forum, verkligen.
Citera
2008-09-06, 22:25
Medlem
ischs avatar
Försöker att göra det så ofta jag kan/hinner. Tycker att det är ett trevligt sätt att "tacka" de som är med och skriver i forumsdelen samt rapporterar in felaktiga inlägg.
Citera
2008-09-06, 23:09
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:

Tror du vi kan alla URLs i huvudet eller har en magisk sökfunktion? Det är ju precis lika jobbigt för oss att leta fram dem som det är för dig; varför ska jag då göra det för din bekvämlighets skull?
Jag gör det om jag har tid och lust men långtifrån alltid.

Det bästa vore ju om alla sökta innan de skapade nya trådar.
Citera
2008-09-07, 00:22
Medlem
Tycker inte moderatorer borde göra det, de vanliga användarna behöver bannemig öva på att söka (ofta iaf)
Citera
2008-09-07, 00:29
Medlem
Labolinas Linas avatar
Problemet är att nästa vecka när en annan användare ska söka så hittar han tråden som Mod låste utan att länka. Han orkar inte söka vidare och skapar istället en ny tråd som någon mod låser utan att posta länk till den gamla tråden. Problemet blir större för varje ny tråd som inte innehåller ett svar och tillslut så blir sökfunktionen värdelös. Problemet tog jag upp i en annan tråd men ingen verkade tro mig.

Enda lösningen jag har är att mod slänger tråden och informerar TS att han får söka igen. Är väl inte till mer besvär än i dagsläget?
Citera
2008-09-07, 02:59
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Problemet är att nästa vecka när en annan användare ska söka så hittar han tråden som Mod låste utan att länka. Han orkar inte söka vidare och skapar istället en ny tråd som någon mod låser utan att posta länk till den gamla tråden. Problemet blir större för varje ny tråd som inte innehåller ett svar och tillslut så blir sökfunktionen värdelös. Problemet tog jag upp i en annan tråd men ingen verkade tro mig.

Enda lösningen jag har är att mod slänger tråden och informerar TS att han får söka igen. Är väl inte till mer besvär än i dagsläget?
De flesta trådar som låses av anledningen att det redan finns trådar i ämnet hamnar väl i papperskorgen? De trådarna kommer inte upp när man söker, alltså borde det endast vara aktiva trådar man får träffar på.
Citera
2008-09-07, 08:48
Medlem
Oddballs avatar
Vill passa på att tacka de användare som RP:ar in en tråd där ämnet redan har diskuterats OCH bifogar URL till den tråden.

Tack till er!!!
Citera
2008-09-07, 09:06
Moderator
MondoBizarros avatar
Om man ska se saken ur en lite annan vinkel så handlar det ganska mycket om FB-vana.
Vi som varit här några år och även upplevt när sökfunktionen verkligen hittade saker! vet att det finns externa knep att ta till, framförallt att på Google använda site:flashback.info + sökord, vilket oftast hittar det man söker efter direkt.

Med andra ord: jag förstår att det är ett merarbete, men nånstans känns det aningen svagt att säga "det finns en annan tråd om detta men jag tänker fan inte berätta var den är eller vad den heter!" och det är just det sistnämnda som kan köra ihop det för en, eftersom många trådar kan ha namn som knappt berör ämnet överhuvudtaget.
Citera
2008-09-07, 15:28
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Tycker inte moderatorer borde göra det, de vanliga användarna behöver bannemig öva på att söka (ofta iaf)

Problemet är att som moderator kan man vara ganska säker på att det finns en tråd som behandlar samma sak, men har man inte testat att söka själv så kan man ju inte vara säker på att tråden går att hitta.
Citera
2008-09-07, 16:55
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Problemet är att som moderator kan man vara ganska säker på att det finns en tråd som behandlar samma sak, men har man inte testat att söka själv så kan man ju inte vara säker på att tråden går att hitta.

Jo det kan man. Jag VET att om man söker på analsex så kommer man hitta en jävla massa trådar på en gång det finns även i stickyn ämnen som kommer upp frekvent i mina forum. Alltså kan jag skriva tråd till papperskorgen sök på gamla trådar. Är jag det minsta osäker så söker jag själv först och då länkar jag. Men jag har ingen lust att varje gång en ny analsextråd dyker upp göra extrajobbet som användaren skulle gjort själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in