Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-09-06, 14:26
Medlem
syndromets avatar
jag har letat efter Vienna's samples ett bra tag nu utan resultat... Är det någon som vet var jag kan få tag på dem?
Tack på förhand!
Citera
2008-09-06, 15:28
Medlem
Jag har en torrent liggandes för Vienna symphonic Pro edition om du är intresserad. Torrenten ligger på 54 gigabyte och formatet är .gig, dvs det handlar om samples. Jag kan fiska upp länken och skicka den till dig privat om det önskas.
Citera
2008-09-06, 16:05
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labbi
Jag har en torrent liggandes för Vienna symphonic Pro edition om du är intresserad. Torrenten ligger på 54 gigabyte och formatet är .gig, dvs det handlar om samples. Jag kan fiska upp länken och skicka den till dig privat om det önskas.

Är detta alltså en plug vi talar om? Är det Logic/Mac kompatibelt?

I sådana fall är jag också intresserad! Släng iväg ett PM till mig med om du har lust/ork!
Citera
2008-09-06, 18:59
Medlem
syndromets avatar
Citat:

Skicka iväg ett PM till dig

*Noetlovskij

Det är samples, och förmodligen är det nog också kompatibelt med Mac också, vet dock inte om det är det med Logic, men har inte Logic massvis med orkester ljud? För vienna's samples är "orchestral samples".
Citera
2008-09-06, 20:02
Medlem
Här har ni en länk till en torrent. Det finns få seedare men har ni tålamodet så borde det vara värt att vänta på.

http://thepiratebay.org/torrent/4356705/Vienna.Symphonic.Orchestra.Pro.Performance.DVDR.Gi GA-DELiRiUM

Varsågoda!
Citera
2008-09-06, 20:04
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Här har ni en länk till en torrent. Det finns få seedare men har ni tålamodet så borde det vara värt att vänta på.

http://thepiratebay.org/torrent/4356705/Vienna.Symphonic.Orchestra.Pro.Performance.DVDR.Gi GA-DELiRiUM

Varsågoda!

Vore jag du skulle jag ta bort länken. Har för mig att det är mot reglerna att posta länkar till torrents.
Citera
2008-09-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Vore jag du skulle jag ta bort länken. Har för mig att det är mot reglerna att posta länkar till torrents.

Nej, det gäller endast direktlänkar då jag frågade en moderator innan jag postade inlägget.
Citera
2008-09-06, 20:17
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Nej, det gäller endast direktlänkar då jag frågade en moderator innan jag postade inlägget.

Jamen, gött mos, då!

Tack och bock!
Citera
2008-09-06, 20:30
Medlem
syndromets avatar
Citat:

Varsågoda!

Fruktansvärt tacksam!

Synd att folk är så dåliga på att seeda.
Senast redigerad av syndromet 2008-09-06 kl. 20:38.
Citera
2008-09-07, 19:25
Medlem
syndromets avatar
Hmm... Nu när jag har läst lite mer noggrant så insåg jag att dessa samples endast fungerar i gigastudio, och inte i FLstudio vilket är det musikprogrammet som jag använder...

Så frågar kvarstår fortfarande, dock med en liten annorlunda formulering.
Är det någon som har samples att länka/skicka som tillhör kategorin Orkester åt mig som fungerar att använda i FLstudio (Fruity Loops)?
Citera
2008-09-07, 21:07
Medlem
HATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndromet
Hmm... Nu när jag har läst lite mer noggrant så insåg jag att dessa samples endast fungerar i gigastudio, och inte i FLstudio vilket är det musikprogrammet som jag använder...

Så frågar kvarstår fortfarande, dock med en liten annorlunda formulering.
Är det någon som har samples att länka/skicka som tillhör kategorin Orkester åt mig som fungerar att använda i FLstudio (Fruity Loops)?
Gigastudio-filer ska gå att öppna med Native Instruments Kontakt så bara installera Kontakt som finns som VSTi så borde det lösa sig för dig.
Citera
2008-09-07, 23:42
Medlem
syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Gigastudio-filer ska gå att öppna med Native Instruments Kontakt så bara installera Kontakt som finns som VSTi så borde det lösa sig för dig.

Kan jag använda den VSTi i FL då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in