2008-09-07, 01:16
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Ska försöka förtydliga det som redan påpekats...

Det spelar noll roll om personen är medlem eller ej.

Då ska du kanske inte skriva
Citat:
Personligen kan jag bara påpeka att Flashbacks regelverk endast skyddar medlemmar på Flashback.
Citera
2008-09-07, 01:20
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Hur tänker du nu? Skulle man aldrig få nämna någons namn då de kan tänkas vara medlemmar på FB i teorin?
Om man som två moderatorer redan - förmodligen av misstag - framhävt att användaren inte är medlem här, samt att regelverket bara ska skydda medlemmar så blir följdfrågan hur och vem som avgör vem som är medlem. Var det bara ett misstag att överhuvud taget blanda in ett medlemsskap i diskussionen så är min kommentar givetvis inte relevant.
Citera
2008-09-07, 02:14
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Ånkelgunnar: Nu måste jag fråga, Är du dum på riktigt?

Det spelar inget roll om den namngivna personen är medlem eller ej, då ingen sammankoppling gjordes.

Alltså fungerar skyddet. Om nu personen hade varit medlem så hade den fulle Psychopatic antagligen dragit sig för att skriva ut användarnamnet.

Användarnamnet, användarnumret eller en uppenbar omskrivning av ett sådant är det viktiga i frågan, inte personens namn och adress.

Skrev Psychopatic ut något användarnamn?

Jösses....
Citera
2008-09-07, 10:14
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisulv!
Yttrandefrihet mitt arsle! Skall denna yttrandefrihet få innebära att man kan skriva precis vad fan som helst om andra, oavsett sanningshalt eller ej? I så fall vill jag hävda att Ödlan är en barnknullare som frekvent pillar på småflickors hårlösa mutta, just för att han gillar det. Är det inom ramarna för vad du vill kalla yttrandefrihet? Det är ju inte sant, men vem fan bryr sig, det är ju yttrandefrihet...............Vad gällander straff kan inget sådant utmätas, eftersom inget regelbrott begåtts. Att Psycho fick en tillsägelse anser jag vara en skandal.

Av uppenbarliga skäl kan FB bara skydda sina egna medlemmar och inte alla människor i hela världen. Annars skulle det begås så många regelbrott att modsen fick jobba 24/7 och det skulle bli omöjligt att föra diskussioner.

Däremot är du fel ute med ditt inlägg, falsk ryktesspridning (0.09) är visst ett regelbrott så hade du skrivit det i ett annat sammanhang hade du antagligen blivit rp:ad, fått inlägget raderat och en tillsägelse. Dock framgår det ju att det bara är ett exempel i det här fallet, inte att ödlan verkligen är en barnknullare
Citera
2008-09-07, 11:04
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ånkelgunnar: Nu måste jag fråga, Är du dum på riktigt?

Det spelar inget roll om den namngivna personen är medlem eller ej, då ingen sammankoppling gjordes.

Alltså fungerar skyddet. Om nu personen hade varit medlem så hade den fulle Psychopatic antagligen dragit sig för att skriva ut användarnamnet.

Användarnamnet, användarnumret eller en uppenbar omskrivning av ett sådant är det viktiga i frågan, inte personens namn och adress.

Skrev Psychopatic ut något användarnamn?

Jösses....
Jag brukar inte anse mig dum, nä, men är du läskunnig? Så där riktig läskunnig så du inte bara läser upp orden högt, utan även förstår dem i sitt sammanhang? Det första du hade att säga i den här tråden var att FB's regler enbart gäller för att skydda FB's medlemmar. Det jag då undrar är hur du kan avgöra vilka som är medlemmar och vilka som inte är det. Att Psychopatic skrev ut någons namn här bryr jag mig inte om, och jag är fullt på det klara att det inte är ett regelbrott i sig. Däremot vänder jag mig mot din kommentar angående att det inte är en användare här. Hakar du upp dig på att tråden egentligen handlar om att Psychopatic skrev ut personuppgifter till en labil kvinna så kan jag starta en ny tråd där jag istället ifrågasätter din förmåga att tolka forumreglerna, men det känns rätt onödigt eftersom jag är hyfsat säker på att det hela är ett misstag från din sida alternativt en olycklig formulering.
Citera
2008-09-07, 11:26
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Ånkelgunnar

Det här är ju lika fruktlöst som att diskutera evolution med *insert användarnamn*

Jag ändrar mig. Det är inte du som är dum, det måste vara jag som är det.

Min kommentar om att det inte är en användare här grundar sig på de uppgifter som kommit fram om personen ifråga. Knappt förmögen att tala i telefon. Än mindre förmögen att använda en dator. Sitter på instituition, utan datortillgång, kan man anta. Tillhör med säkerhet de 97% av Sveriges befolkning som inte är medlemmar på Flashback.

Och även om jag har fel, och vederbörande är medlem, så har det inget med diskussionen att göra. Flashback skyddar bara sina medlemmar och fram tills någon gör en sammankoppling så anses personen X icke vara medlem här.

Regeln säger kort och gott: Anonymiteten garanteras på Flashback.

Privatlivets helgd hos person X skyddas inte på något sätt i regelverket, och om du har gjort någon annan tolkning av reglerna, så kan jag meddela att du säkerligen är tämligen ensam om det. Men det var ju jag som var dum, så starta nu en tråd om denna regeltolkning och upplys mig och mitt dumma huvud om hur regel 1.06 skall tolkas.
Citera
2008-09-07, 11:36
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Men det var ju jag som var dum, så starta nu en tråd om denna regeltolkning och upplys mig och mitt dumma huvud om hur regel 1.06 skall tolkas.
Behövs inte. Vi tolkar uppenbarligen regeln på precis samma sätt, det var bara en olycklig formulering.
Citera
2008-09-07, 12:44
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisulv!
Jupps, hänger med, och du har rätt. Vad var i sammanhanget "tramset" då? Att Psychopatic ville "recykla" en medpatient från en psykiatrisk klinik? Där namn och telenummer angavs?

Jag har redan innan påtalat att nivån i RYS ska höjas.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=664293

"Outningen" bidrog inte till höjd nivå och belönades med en
tillsägelse just därför.
Citera
2008-09-07, 14:06
Avslutad
Jag hänger inte ut första bästa psykpatient!

Men denna kvinna har, som jag skrev tidigare, ringt mig flera ggr i veckan, sedan 5 år tillbaka. En gång när jag låg på IVA ringde hon dit för att fråga vad jag hade för strykjärn hemma...

Jag "skänkte bort henne" i RYS för skoj skull, men fattar att det var trams. Det var menat som ett skämt, men jag fattar att jag inte borde ha skrivit ut namn o nummer nu i efterhand.
Citera
2008-09-07, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag hänger inte ut första bästa psykpatient!

Men denna kvinna har, som jag skrev tidigare, ringt mig flera ggr i veckan, sedan 5 år tillbaka. En gång när jag låg på IVA ringde hon dit för att fråga vad jag hade för strykjärn hemma...

Jag "skänkte bort henne" i RYS för skoj skull, men fattar att det var trams. Det var menat som ett skämt, men jag fattar att jag inte borde ha skrivit ut namn o nummer nu i efterhand.

Hon verkar onekligen besatt av dig, så jag hoppas, för din skull, att hon inte är medlem här och får för sig att "skänka bort dig".

Stalkers kan vara farliga att ha att göra med...
Citera
2008-09-07, 14:32
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Edit: Ursäkta...får man inte ge namn och personer på folk som ej är medlemmar här?
Citera
2008-09-07, 14:34
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Edit: Ursäkta...får man inte ge namn och personer på folk som ej är medlemmar här?

Läs tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in