2008-09-07, 15:53
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Läs tråden.
Läst början och där verkar det som om han outat någon som ej var medlem i forumet.
Citera
2008-09-07, 16:48
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisulv!
Med förtjusning, men inte med dig och inte i denna tråd. Jag föredrar att diskutera med intellektuellt begåvade människor. Gissa varför du är utesluten då......

Och där tog uppenbarligen dina argument slut...
Citera
2008-09-07, 18:14
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Läst början och där verkar det som om han outat någon som ej var medlem i forumet.
Läs resten också. Fråga sen mig om något är oklart, för jag och WirelessGkit2 har stött och blött det här tillräckligt och vår käre mod ska inte behöva ta samma diskussion en gång till.
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2008-09-07 kl. 18:18.
Citera
2008-09-07, 18:27
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisulv!
Si där ja, nu ramlar det in lite skarpare knivar än fettarslet Snövit :-)

Vad hela saken handlar om är att det måste finnas en nivå av anständighet på inlägg där man outar andra människor, och i ännu högre omfattning om det involverar sjukdom av olika slag. Jag skulle inte vara speciellt trakterad av att se hur mitt arsle utpekades som psyksjuk på Flashback, och jag är säker på att Micke inte vill höra om alla hans fängelsevistelser heller......Get the point? Det är människor det handlar om.
Jodå, jag kan se din poäng. Men tanken bakom FB (som jag förstått det hela) är att allt ska kunna diskuteras utan att Admin, moderatorer eller användarna ska påverka detta utifrån deras moral. För vore det så att vi tillät moralen påverka forumet, skulle vi ha ett forum där vi inte kunde prata om pedofili, knark eller doping. Och hela syftet med FB skulle falla, så utifrån detta har man valt att endast införa regler som är nödvändiga och som inte bygger på moral.

/Micke
Citera
2008-09-07, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Jodå, jag kan se din poäng. Men tanken bakom FB (som jag förstått det hela) är att allt ska kunna diskuteras utan att Admin, moderatorer eller användarna ska påverka detta utifrån deras moral. För vore det så att vi tillät moralen påverka forumet, skulle vi ha ett forum där vi inte kunde prata om pedofili, knark eller doping. Och hela syftet med FB skulle falla, så utifrån detta har man valt att endast införa regler som är nödvändiga och som inte bygger på moral.

/Micke

Exakt!

Börjar vi censurera dålig smak är det fria ordet slut.

FB.se startades för att det omoraliska skulle få disskuteras fritt.
Pedofiler, Nazister ja alla fick komma till tals.
Senast redigerad av Ondskapt 2008-09-07 kl. 18:34.
Citera
2008-09-07, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
Exakt!

Börjar vi censurera dålig smak är det fria ordet slut.

FB.se startades för att det omoraliska skulle få disskuteras fritt.
Pedofiler, Nazister ja alla fick komma till tals.

Men det här handlar väl inte om att censurera dålig smak eller någons åsikter?

Det här kan jämföras med att någon av dina ovänner lägger ut ditt namn och ditt telefonnummer på nätet. Viss skillnad, tycker jag!
Senast redigerad av Milda Matilda 2008-09-07 kl. 19:37.
Citera
2008-09-07, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milda Matilda

Det här kan jämföras med att någon av dina ovänner lägger ut ditt namn och ditt telefonnummer på nätet. Viss skillnad, tycker jag!

Ja men nu gjorde jag en fuling och kommenterade bara vad killen innan skrev, Vet inte vad han pratade om för övrigt, det ska man inte göra för då blir det såhär =(

Anonymitet är FB's grundpelare!

Fel av mig så ska man inte bete sig
Citera
2008-09-07, 19:47
Medlem
felstegs avatar
Det gäller att se på de här inläggen från rätt sida. Han har säkert en nära bekant som ligger på hispan med grava problem. Dock så har inget regelbrott begåtts och påföljden kan därför inte bli hårdare än för trams.

Det positiva är att vi som användare får prova vårat moraliska ställningstagande vi har tagit som medlemmar och debattörer på Flashback. Det kan behövas en upprörd oförskämd moraltomte för att forumet ska kunna förbättras ytterligare.
Citera
2008-09-07, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av felsteg
Det gäller att se på de här inläggen från rätt sida. Han har säkert en nära bekant som ligger på hispan med grava problem. Dock så har inget regelbrott begåtts och påföljden kan därför inte bli hårdare än för trams.

Det positiva är att vi som användare får prova vårat moraliska ställningstagande vi har tagit som medlemmar och debattörer på Flashback. Det kan behövas en upprörd oförskämd moraltomte för att forumet ska kunna förbättras ytterligare.

Nej forumet förstörs av moralister, När det osmakliga ordet förbjuds är det fria ordet borta.

Moralister är de första att inskränka på folks friheter för de blir så kränkta av allt.
Citera
2008-09-07, 19:51
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milda Matilda

Och om det inte finns någon grund för inlägget så resulterar det i en tillsägelse.

Och vart ligger faran i att tex jag skriver ut någon persons namn och telefonnummer, det finns ju redan på tex. hitta.se

/Micke
Citera
2008-09-07, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Och om det inte finns någon grund för inlägget så resulterar det i en tillsägelse.

Jag pratar överhuvud taget inte om FB:s regler i det här fallet.

Citat:
Och vart ligger faran i att tex jag skriver ut någon persons namn och telefonnummer, det finns ju redan på tex. hitta.se

/Micke

Nu pratar vi om att någon "vill skänka bort dig" i samma veva som ditt namn och telefonnummer finns på ett forum...

Skillnaden mellan att söka och finna på hitta.se borde vara uppenbar?
Citera
2008-09-07, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
Nej forumet förstörs av moralister, När det osmakliga ordet förbjuds är det fria ordet borta.

Moralister är de första att inskränka på folks friheter för de blir så kränkta av allt.

Jag håller med dig helt och hållet. Men även moralister måste få komma till tals.

Det betyder inte att jag vill att yttrandefriheten skall inskränkas, men jag kan blir upprörd över vissa saker och det vill jag kunna säga - också.

Att alla skall få yttra sig, måste innebära att även moralister skall få komma till tals
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in