2008-09-06, 16:18
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisulv!
Låt mig få utveckla detta lite. Jag anser att det var ett inlägg som passerade det anständigas gräns, OK? Detta har mer eller mindre bekräftats av Psychopatic själv, och yttermera vidimerats genom att han tilldelades en tillsägelse trots att det inte är ett brott mot Flashbacks regelverk. Är jag då ute och cyklar när jag ifrågasätter om det är lämpligt att en moderator gör på detta vis? Nej, knappast, eftersom all tillgänglig kunskap om detta visar att det var ett klandervärt beteende.

Så vad är ditt problem? Vill du hävda att jag är vilse i pannkakan? Alla tycker att detta var klandervärt, men du hackar på att jag tar upp de6t?
Han fick en tillsägelse för trams. Visst ska moderatorer inte tramsa men det är även jag skyldig till ibland och det kommer vi inte komma ifrån att folk ändå gör ibland. Vi får tillsägelser precis som alla andra då.

Ja du är ute och cyklar.

Citat:
Nej, naturligvis har du rätt i det, och jag beklagar om det framstår som du beskriver. Detta gäller ju naturligtvis alla på detta forum, inte bara mods.-
Ja men ta den diskussionen då istället.
Citera
2008-09-06, 16:56
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Han fick en tillsägelse för trams. Visst ska moderatorer inte tramsa men det är även jag skyldig till ibland och det kommer vi inte komma ifrån att folk ändå gör ibland. Vi får tillsägelser precis som alla andra då.

Eftersom vi är överens om att det inte var ett regelbrott så innebär det alltså att det delas ut tillsägelser utan stöd i Flashbacks regelverk?

Citat:
Ja du är ute och cyklar.

Please, kan ni inte skicka fram någon annan än denna storarslade kvinnomupp att försvara ett tvivelaktigt beteende hos en moderator? Kanske någon som har lite tarmar i skallen?

Citat:
Ja men ta den diskussionen då istället.

Med förtjusning, men inte med dig och inte i denna tråd. Jag föredrar att diskutera med intellektuellt begåvade människor. Gissa varför du är utesluten då......
Senast redigerad av Fenrisulv! 2008-09-06 kl. 17:11.
Citera
2008-09-06, 16:58
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Eftersom vi är överens om att det var ett regelbrott så innebär det alltså att det delas ut tillsägelser utan stöd i Flashbacks regelverk?

Tramset i sig var ett regelbrott, "outningen" var det inte. Psychotic mottog en (1) tillsägelse på grund av sitt trams (inte "outningen"). Hänger du med?
Citera
2008-09-06, 17:01
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Tramset i sig var ett regelbrott, "outningen" var det inte. Psychotic mottog en (1) tillsägelse på grund av sitt trams (inte "outningen"). Hänger du med?

Jupps, hänger med, och du har rätt. Vad var i sammanhanget "tramset" då? Att Psychopatic ville "recykla" en medpatient från en psykiatrisk klinik? Där namn och telenummer angavs?
Senast redigerad av Fenrisulv! 2008-09-06 kl. 17:08.
Citera
2008-09-06, 17:06
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Jupps, hänger mer, och du har rätt. Vad var i sammanhanget "tramset" då? Att Psychopatic ville "recykla" en medpatient från en psykiatrisk klinik? Där namn och telenummer angavs?

Psychopatic's syfte får du höra med honom själv. Man valde nog att slänga tråden då den inte hade något ämne att diskutera (Flashback är ett diskussionsforum) och för att den bröt mot reglerna i RYS. Vederbörande moderator(er) gjorde tydligen den subjektiva bedömningen att TS, Psychopatic, förtjänade en tillsägelse.
Citera
2008-09-06, 17:10
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Citat:
Vederbörande moderator(er) gjorde tydligen den subjektiva bedömningen att TS, Psychopatic, förtjänade en tillsägelse.

Trots att det inte förekommit något regelbrott?
Citera
2008-09-06, 17:14
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:

Trams raderas alltid när det upptäcks, så vad är problemet? Vi har även rätt att dela ut tillsägelser för just trams.
Citera
2008-09-06, 17:14
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Sedan när är trams inte ett regelbrott. Och om du läser bland det sista på regelsidan så tycker jag nog att Admin är väldigt klar med att FB inte ska vara ett forum, där vilken skit som helst ska få postas.

Citat:
KVALITET FRAMFÖR KVANTITET

Flashback Forum ställer krav på kvalitet och läsvärde. Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att publicera inlägg med för låg kvalitet och bristande debattunderlag blir bannlysta. Förkortningen KFK står för "kvalitet framför kvantitet".

Utifrån den texten, kan inte jag iaf tolka det på något annat sätt än att trams inte är tillåtet.

/Micke
Citera
2008-09-06, 17:29
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Sedan när är trams inte ett regelbrott. Och om du läser bland det sista på regelsidan så tycker jag nog att Admin är väldigt klar med att FB inte ska vara ett forum, där vilken skit som helst ska få postas.

Utifrån den texten, kan inte jag iaf tolka det på något annat sätt än att trams inte är tillåtet.

/Micke

Si där ja, nu ramlar det in lite skarpare knivar än fettarslet Snövit :-)

Vad hela saken handlar om är att det måste finnas en nivå av anständighet på inlägg där man outar andra människor, och i ännu högre omfattning om det involverar sjukdom av olika slag. Jag skulle inte vara speciellt trakterad av att se hur mitt arsle utpekades som psyksjuk på Flashback, och jag är säker på att Micke inte vill höra om alla hans fängelsevistelser heller......Get the point? Det är människor det handlar om.
Citera
2008-09-06, 18:44
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Jag skulle inte vara speciellt trakterad av att se hur mitt arsle utpekades som psyksjuk på Flashback, och jag är säker på att Micke inte vill höra om alla hans fängelsevistelser heller......Get the point? Det är människor det handlar om.

Nej, men någon annan kanske inte tycker om den här tråden. Ska den tas bort då? :-) Det här är liksom hela grejen med Flashback och det här är precis vad man menar när man säger att yttrandefrihet gäller (så långt lagens finger når).

Av ren nyfikenhet, vilket sorts straff tycker du vore lämpligt i det här fallet?
Citera
2008-09-06, 20:46
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Citat:
Nej, men någon annan kanske inte tycker om den här tråden. Ska den tas bort då? :-) Det här är liksom hela grejen med Flashback och det här är precis vad man menar när man säger att yttrandefrihet gäller (så långt lagens finger når).

Av ren nyfikenhet, vilket sorts straff tycker du vore lämpligt i det här fallet?

Yttrandefrihet mitt arsle! Skall denna yttrandefrihet få innebära att man kan skriva precis vad fan som helst om andra, oavsett sanningshalt eller ej? I så fall vill jag hävda att Ödlan är en barnknullare som frekvent pillar på småflickors hårlösa mutta, just för att han gillar det. Är det inom ramarna för vad du vill kalla yttrandefrihet? Det är ju inte sant, men vem fan bryr sig, det är ju yttrandefrihet...............Vad gällander straff kan inget sådant utmätas, eftersom inget regelbrott begåtts. Att Psycho fick en tillsägelse anser jag vara en skandal.
Citera
2008-09-06, 20:47
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Nej, du har fel. Jag har redan från början ifrågasatt om en åtgärd är lämplig, och Psychopatic fick alltså en tillsägelse. Varför fick han den? Om inget regelbrott är begånget, varför skall man applicera en del av Flashbacks regelverk genom att utdela en tillsägelse? Försök att tänka lite nu.....
Det har ju redan framkommit? Han fick en tillsägelse för trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in